Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 01:42

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Музика, образотворче мистецтво

Удосконалення освітнього простору уроку засобами ІКТ, проектних технологій та інтегрованого навчання
Удосконалення освітнього простору  уроку засобами  ІКТ, проектних технологій  та інтегрованого навчання

Долга Уляна Ігорівна,
вчитель образотворчого мистецтва, художньої культури та обслуговуючої праці, вища категорія, старший вчитель

Запорізька загальноосвітня школа I-IIIступенів №84 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Діденко Зоя Василівна

Вул. Північнокільцева, 16-А, м. Запоріжжя, 69104
Тел./факс: (0612) 769-80-34, 
E-mail: school84.zp.ua@gmail.com


Провідна педагогічна ідея досвіду:
Постійний пошук і використання ефективних моделей навчання , інноваційних технологій  сприяє створенню сприятливих умов для творчого розвитку учнів та  створенню іміджу вчителя нової формації: дослідника, лідера, креативної особистості.


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Педагогічний досвід показує, що навчання має бути особистісно-орієнтоване, в основі якого лежить визнання індивідуальності, що вимагає забезпечення розвитку і саморозвитку особистості учня, виходячи з виявлення його індивідуального, неповторного досвіду , здібностей, інтересів, зорієнтованим на внутрішню мотивацію, що ґрунтується на радості пізнання та успіхах.
Педагогічна мета, яку я при цьому  ставлю перед собою, полягає в наступному: підвищення якості знань учнів; забезпечення диференційованого підходу до учнів в освітньому процесі за допомогою використання проектної технології; забезпечення умов для адаптації дітей у сучасному інформаційному суспільстві.

Науково-теоретична база досвіду: Постійно знаходитися в творчому пошуку, самовдосконалюватися – це єдиний можливий шлях сучасного вчителя. Кожен із нас – і досвідчений фахівець, і вчитель-початківець,  іноді відчуває, що не встигає за величезним потоком професійної інформації. В ході роботи опрацьовані теоретичні дослідження провідних педагогів та психологів сучасності.

  1. Національна доктрина розвитку освіти України в 21 столітті.
  2. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки.
  3. Концепції цілісності педагогічного процесу, спрямованого на розвиток творчої особистості (Ш. Амонашвілі, В. Бутенко, Ю. Мальованого, С.Сисоєва, В. Рибалка, Т. Сущенко).
  4. Концептуальні положення щодо процесу професійної підготовки вчителя  (Н. Кузьміна, О. Мороза).
  5. Концепції гуманізації та гуманітаризації педагогічної освіти ( Г. Балла, С. Гончаренко,  І. Зюзіна, Є. Шилова).
  6. Інноваційні  підходи до формування та розвитку професійної компетентності педагогічних  працівників  у системі неперервної освіти.   Тематична збірка праць. Рівне:   П.П. Лапсюк  2012.- 508с.
  7. Гарус Л.М. Інноваційний підхід до педагогічної стратегії розвитку творчого потенціалу учнів// Завучу. Усе для роботи. - 2013.- №5-6.- с.29-44
  8. Фестиваль педагогічних ідей «Інновації – освіті Донеччини ХХІ століття» //Управління освітою.-2012  - № 24 – с. 21-26.
Стисла анотація досвіду: Реалізація нових  Державних стандартів потребує змін у діяльності вчителя. Як і раніше, більшість навчального часу на уроках відводиться репродуктивній , нетворчій діяльності. Учитель традиційно орієнтує учнів на засвоєння знань, але самі по собі знання не гарантують появи нових оригінальних ідей. Тому все більше значення набуває розвиток таких особливостей  особистості, які дають можливість творчо використовувати здобуті знання. Існує реальна потреба суспільства в інтенсивному розвитку інтелектуального потенціалу кожної людини. Найважливіша роль у цьому процесі належить школі, навчання в якій має бути підпорядковане ідеї розвитку творчих здібностей учнів. Школа має навчити учнів мислити, діяти в нестандартних ситуаціях , вирішувати найрізноманітніші проблеми. Підвищення результативності розвитку творчих можливостей учнів на уроках  здійснюється шляхом:
  • впровадження інноваційних технологій навчання;
  • розвитку мислення і навичок його практичного застосування, що дозволяє  переосмислити одержані знання та генерувати нові ідеї, здійснювати пошук проблеми, гіпотези її розв’язання;
  • формування уміння пошукової( творчої) пізнавальної діяльності, яка здійснюється   на підставі програмного матеріалу та широкого застосування додаткових джерел;
  • прищеплення учням потягу до самостійного набуття знань;
  • заохочення учнів, в процесі освітнього процесу, до  ініціативи та самостійності у навчанні  та розвитку;
  • формування здатності до творчості та виконавської діяльності;
  • сприяння розвитку свідомості і самосвідомості учнів;
  • звернення до життєвого та почуттєвого досвіду дітей.
Результативність впровадження досвіду: Педагогічна діяльність організована за принципами інноваційних методик сприяє формуванню творчої  компетентності учнів в позаурочний час , в ході гурткової роботи та предметних тижнів, участі в олімпіадах та районних і міських творчих конкурсах:
2009 р. Снігур Юлія – учасник  обласної олімпіади з обслуговуючої праці.
2011р. Хомич І.  відзначена грамотами обласного рівня  за творчі роботи до виставки «Знай і люби свій край»
2012р. Емурлаєва Софія – диплом призера І міського конкурсу «Таланти міста Z»
2013р. Снігур Юлія – диплом за  ІІІ місце у міському конкурсі «Таланти міста Z»
2013р. Хомич І., Снігур Ю.   відзначені грамотами обласного рівня  за творчі роботи до  виставки «Знай і люби свій край»
2013р. Толмачова В.- І місце за участь у міському конкурсі «Легенди Хортиці»
2013р.Емурлаєва С.-І місце за участь у міському конкурсі «Легенди Хортиці»

Репрезентація досвіду:
Печатні роботи:
  1. «Творчий проект « Проектування та технологія пошиття сучасного жіночого одягу з традиційними народними елементами» . Видавнича група  «Основа». Трудове навчання в школі, № 12 ( грудень 2010р.).
  2. «Сценічний простір , театральні декорації». Колективна робота «Різдв’яний вертеп» , 7 клас. Видавнича група «Основа» . Мистецтво в школі №12 ( грудень 2011 року ).
Участь у Всеукраїнському конкурсі «Краща авторська розробка місяця» учительського журналу он – лайн: 
  1. Урок по темі « Виготовлення одягу з бросового матеріалу..
  2. Урок по темі « Загальні відомості про виготовлення паперової аплікації»
Презентація свого  досвіду роботи на обласній виставці «Освіта Запорізького краю - 2012» у межах ІІІ Міжнародного освітнього форуму «Особистість в єдиному освітньому просторі».

Обмін  досвідом :
  1. Виступ на районому семінарі вчителів образотворчого мистецтва Майстер-клас з техніки «Кавовий живопис» (2012-2013н.р.)
  2. Прослухала курс  з менеджменту інновацій та педагогічних технологій  під  керівництвом  голови Координаційної ради асоціації лідерів освіти України Віктора Громового  16.10 2013 року у приватному  комплексі безперервної освіти « Ейдос».
Рекомендації з курсів, активно впроваджує в практику роботи та поділилася своїми методичними розробками та ідеями  на засіданні міської  Школи молодого вчителя по обговоренню проблеми  « Підвищення професійної компетентності педагогічного працівника в ході реалізації державних освітніх стандартів та модернізації освітньої галузі» та майстер – класом з відпрацюванням ефективних форм організації практичної роботи на уроках технології та ОТМ.

Категорія: Музика, образотворче мистецтво | Додав: kommun2 (05.02.2014)
Переглядів: 1144 | Теги: інформаційна компетенція., інноваційні технології, пошукова діяльність, інтерактивне навчання, Комунарський, інформаційні технології | Рейтинг: 2.6/44
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024