| Формування ключових компетентностей та високої результативності навчання через сприйняття музики на уроках музичного мистецтва
вчитель музичного мистецтва вчитель вищої категорії, старший вчитель
Надточий Юлія Віталіївна |
Запорізька гімназія №2 імені Лесі Українки Запорізької міської ради м. Запоріжжя
Директор: Кравченко В.В.
Адреса: 69002 м. Запоріжжя вул.. Героїв Сталінграду, 36 Тел: (0612)632842 Е- mail: gimnaziya021@mail.ru Сайт: http://zp-school2.ucoz.ua
Провідна педагогічна ідея: Провідна педагогічна ідея досвіду полягає в комплексному використанні підходів, які забезпечують активну участь учнів на уроках та їх культурний розвиток. Для реалізації ідеї необхідно поєднання різних методів, прийомів і форм роботи учнів різної вікової категорії.
Актуальність і перспективність досвіду: Сучасне суспільство переживає серйозну духовну кризу, художні і музичні смаки формуються в умовах переваги розважальних форм. Саме тому є актуальною проблема розвитку вміння сприймати, інтерпретувати та оцінювати твори музичного мистецтва, щоб сформувати в учнів систему естетичних цінностей.
Науково-теоретична база досвіду: Проблема "слухання музики", "сприйняття музики” мала місце у науковій літературі Є.Назайкінського (радянський, російський музикознавець, доктор мистецтвознавства), О.Ростовського (доктор педагогічних наук, професор), О.Рудницької, та ін. Важливу роль в органiзацiї музичного виховання дітей мала творча спадщина українських композиторів, а особливо їх педагогічна діяльність М.Леонтович, М.Лисенко, К.Стеценко, Я.Степовий, П.Козицький та інші. О. Апраксіна, Н. Ветлугіна, Е. Жак-Далькроз, Д. Кабалевський, 3. Кодай, М. Леонтович, К. Орф, О. Ростовський, Л. Хлєбнікова - наукові діячі, які присвятили свої праці розгляду проблеми музичного виховання, впливу музичного мистецтва на розвиток особистості, її духовний світ.
Анотація досвіду: Уміння слухати й чути музику не є вродженою рисою. Пізнавально-творчі можливості учнів розвиваються у спілкуванні з музикою, в процесі цілеспрямованої роботи над музичними творами. У своїй педагогічній практиці намагаюся шукати ідеї, форми роботи, які б допомагали учням розвиватися. Найвдаліші представлені в досвіді у вигляді розробок уроків, творчих завдань, цікавих ідей. Їх раціональне використання дає можливість вчителю проводити уроки на високому професійному рівні і досягти бажаних результатів.
Результативність впровадження досвіду: Підвищення інтересу та активності роботи учнів на уроках, що сприяє їх естетичному розвитку; збільшилася кількість дітей, що бажають дізнатися більше про класичну музику та її авторів; забезпечення умов для розвитку творчої особистості дітей.
Репрезентація досвіду: гімназія, школи району, участь у семінарах для вчителів музичного мистецтва.
|