Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 21.11.2019, 03:56

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Музика, образотворче мистецтво

Система інноваційної діяльності вчителя образотворчого мистецтва

Формування художньо-естетичних компетентностей в системі інноваційної діяльності вчителя образотворчого мистецтва



вчитель образотворчого мистецтва,
вчитель вищої категорії, вчитель – методист
Дзядик Людмила Анатоліївна

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 76 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор школи Клеха  Людмила Вікторівна

Адреса: проспект Леніна, 154-Г 
Тел. 62-24-72   
e-mail: kleha_76@mail.ru 

Провідна педагогічна  ідея досвіду: 
Основою в даній інноваційній технології є система планування уроку «Від зацікавлення до творчого продукту», де обов’язково формується та розвивається уява, фантазія, творчий тип мислення.  Сутність досвіду роботи  Дзядик Л.А. полягає в системному підході до вдосконалення навчально – виховного процесу на основі використання різноманітних методів, форм роботи на уроках і в позакласній діяльності з предмета; через навчально – пізнавальну діяльність відбувається  розвиток креативних творчих здібностей учнів, любов до мистецтва. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: 
Перед освітою постає завдання – виховувати життєздатну, гнучку, свідому, компетентну особистість, здатну перетворювати системні ризики сучасного життя на середовище можливостей, шансів.  Представлена робота являється частково інноваційною за формою, технологією формування творчої особистості з новим творчим креативним типом мислення.  

Науково-теоретична база досвіду: 
Досвід базується на наукових працях вчених - мистецтвознавцях:  М.О.Криволапова, В.Ф.Макухіна, Л.В.Бичкової, В.С.Бабенко, Т.Я.Руденко, українських науковців-практиків Л.М.Масол, Л.М. Любарської, С.В.Коновець; на працях вченого експериментатора Б.М. Неменського, Ш.А.Амонашвілі, які розглядають питання мистецько-художньої освіти й практики.

Стисла анотація досвіду:
Досвід роботи є частково інноваційним у напрямі індивідуалізації педагогічної взаємодії вчителя і класу та оптимізації навантаження на учня. Педагог глибоко переконана, що краса і добро крокує поряд, тому на своїх уроках старається викликати в учнів почуття радості. Головним завданням є те, що урок повинен створити особистість, налаштовану на успіх, на необхідність досягати і отримувати в умовах уроку  високо естетичний якісний творчий художній продукт. Важливою метою є розвиток універсальних здібностей  учня, необхідних у творчій діяльності, формування нестандартного мислення через інше культурне наповнення. Широко використовується емоційно-асоціативний метод, модифікуючи традиційний урок, додаючи більше емоційно-інтелектуального спілкування, щоб сформувати та розширити творчі ідеали і духовний світ учня.  Перед вчителем образотворчого мистецтва стоїть завдання сформувати не учнів-виконавців, які працюють за шаблонними вказівками, а особистість, діяльність якої буде просякнута творчістю, наполегливою працею. Стрижнем, основою в даній інноваційній технології є система планування уроку «Від зацікавлення до творчого продукту», де обов’язково формується та розвивається уява, фантазія, творчий тип мислення. Мистецтво містить в собі великий потенціал для розвитку особистості. Однією з умов розвитку творчості є свобода, обмін творчими знахідками, ідеями, вихід за межі загальних правил та рамок. На уроках створюється духовний простір свободи особистості кожного для ініціативи, простору уявлень, фантазії, успіху, вдосконалення. Розвитку творчих здібностей сприяє використання на уроці ігор, вправ з дивергентними завданнями, спеціальних форм розвитку фантазії та уяви, а також взаємоповага та співдія вчителя та учнів при цьому  активізується нестандартний дивергентний тип мислення. Кожен урок образотворчого мистецтва стає для учнів відкриттям, новою сторінкою на шляху пізнання світу прекрасного, нового, незбагненного. 

Результативність досвіду:
Представлена технологія втілювалась в роботі з учнями 3-4, 5-7 класів 2012- 2013  та 2013-2014 навчальному році. Виявлено, що учні працюють більш радісно, пожвавилась творча атмосфера, спостерігається часткове підвищення якості знань, умінь, навичок школярів, рівня їх вихованості, формується нестандартне мислення.

Репрезентація досвіду: 
Досвід роботи Дзядик Л.А. презентувався на обласній конференції та опублікований в наступному джерелі: «Здобутки освітян Запорізького регіону/ Випуск 12/ Антологія перспективного педагогічного досвіду закладів освіти Запорізької області/ Упорядник Павленко Л.А. Запоріжжя. Тов. «Акцент», 2011 – с.116-121.

Категорія: Музика, образотворче мистецтво | Додав: Zhovt1 (15.01.2014)
Переглядів: 1230 | Теги: творчість, нестандартне мислення, розвиток, художній продукт, фантазія, дивергентні завдання, інновація, Жовтневий, оптимізація навантаження | Рейтинг: 3.3/56
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2019