Розвиток вокальних навичок учнів на уроках музичного мистецтва та заняттях хорового гуртка
Панченко Наталія Іванівна, вчитель музики, спеціаліст першої категорії.
Запорізька гімназія № 8 Запорізької міської ради Запорізької області Адреса: 69104, м. Запоріжжя, вул. Малиновського 14а Телефон: 7698026 E-mail: gymnasium8zp@rambler.ru або metodkabinet8@rambler.ru Сайт: http://school8.zp.ua/
Директор Гвозденко Олексій Андрійович
Провідна педагогічна ідея досвіду: формування навичок хорового співу здійснюється шляхом здійснення конкретної послідовності вправ, які розвивають співочі навички в початковий період навчання шляхом системи музично-співочого матеріалу (пісень і вправ).
Обгрунутвання актуальності та перспективності досвіду: Ця тема настільки важлива для формування всієї музичної культури дитини в цілому, що її освітленням можна займатися нескінченно довго і все одно залишатимуться прогалини і «вузькі» місця. Крім того, методика хорового виконання вокалістів постійно оновлюється, кожен педагог, що займається даною проблемою, привносить у процес навчання щось своє, оновлює вже існуючі методики, узагальнює попередній досвід своїх колег. Тому абсолютно необхідно постійно стежити за змінами в теорії та практиці музичного навчання, брати щось для особистого досвіду, аналізувати, застосовувати на практиці, вводити в процес розвитку вокально-хорових навичок в конкретному окремо взятому хоровому колективі.
Науково-теоретична база досвіду: Проблема розвитку вокальних навичок дитини досліджувалася в працях провідних музичних педагогів, таких як Н.Тевлина, Н.Черноіваненко, Л.Дмитрієва, О.Апраксиной, Л.Безбородова, Е.Абдулина, Д. Огородникова, Г.Стулова та багатьох інших.
Стисла анотація досвіду: Виховні та організаційні можливості хорової музики величезні. Практичний досвід показує, що при інтегрованому підході, вивчаючи народний та сучасний фольклор, сучасні українські та російські пісні, вихованці переймаються відчуттям відповідальності, цінності свого життя та життя оточуючих, навчаються високої моральності і красу людського спілкування, розвивають співочі навички: вчаться природно і правдиво передавати в звуці найтонші відтінки людського настрою, що є вищою труднощами і вищим ступенем вокальної майстерності; розвивають музичний слух, почуття ритму, пам'ять, дикцію і культуру мовлення. При правильному врахуванні дитячої психології, хоровий спів виховує, піднімає рівень усіх занять, зростає неймовірно.
Результативність впровадження досвіду: сформованість вокальних навичок дозволила учням посісти призові місця та стати лауреатами у пісенних конкурсів. А саме: обласний конкурс «Калинка», міський конкурс «Словянські зорі», міський конкурс «Пісенний листопад» та «Запоріжжя моє кохане».
Репрезентація досвіду: Цей досвід був представлений на районному методичному об єднанні вчителів музики Комунарського району у 2011 році. А також на міському семінарі для керівників РМЦ та вчителів музики М.Запоріжжя у 2013 році.
|