Розвиток творчих здібностей учнів на уроках музичного мистецтва
Розвиток творчих здібностей учнів на уроках музичного мистецтва
Приходько Тетяна Іванівна, вчитель музичного мистецтва, вчитель вищої категорії, Старший вчитель
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 90 Запорізької міської ради Запорізької області Адреса: м. Запоріжжя,вул. Чумаченка, 13-б Телефон:769-80-39 E-mail: school90zp@mail.ru Сайт: school90.at.ua
Директор Волик Людмила Олексіївна
Провідна педагогічна ідея досвіду: Завдяки використанню творчих форм роботи, інноваційних педагогічних технологій мистецької освіти в учнів розвивається творчий потенціал та значно розширюються навчальні можливості, розкриваються унікальні творчі здібності. Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Світова практика засвідчує 6 творчість є одним з найефективніших способів навчання, оригінальною і досить цікавою формою пізнання навколишнього світу. Важлива роль у цьому належить музичному мистецтву. Музика стимулює до творчої діяльності, формує пізнавальні та емоційно- мотиваційні функції, розвиває творче мислення й комунікативність, а також позитивні якості характеру: систематичність, працьовитість, наполегливість у досягненні мети. Музична творчість активізує пам'ять , цілеспрямованість. Музичне пізнання в атмосфері творчості набуває розвиваючого характеру, саме тому на уроках музики в школі особливе місце має зайняти творча діяльність учнів. В умовах сучасної школи розвиток творчих здібностей учнів є актуальним і перспективним. Науково-теоретична база досвіду: Основою досвіду стала концепція розвитку творчої особистості учнів Л.Виготського, головні аспекти праць Б.Астаф’єва , дослідження Б.Теплова, Н.Вітлугіної, Б.Яворського, О.Лобової, Л.Масол, О.Ростовського Стисла анотація досвіду: Важливу роль у музичному творчому процесі належить імпровізації. Дитяча імпровізація – це просте музикування, видумування, реалізація пізнавально-діяльнісного аспекту в музичному мистецтві. Активним засобом розвитку творчої активності дітей є творчі завдання, інтеграційні творчі завдання, театрально-драматичні творчі завдання, музична творча гра, використання інформаційних технологій. Матеріали, що додано до досвіду :
опис власного педагогічного досвіду;
презентація досвіду ( Microsoft Power Point);
розробки уроків;
розробки позакласних заходів
творчі роботи учнів
фото;
результативність діяльності.
Інноваційним в досвіді є застосування різних творчих завдань у багатьох аспектах сучасного уроку музичного мистецтва. Результативність впровадження досвіду: На протязі декількох років було оцінено рівень творчості учнів, прослідковано динаміку розвитку особистих творчих здібностей учнів, проведено порівняння розвитку різних видів творчих здібностей учнів, які з’явилися завдяки використанню творчих завдань на уроках музичного мистецтва ( результати представлено у вигляді діаграм). Аналіз дослідження показав позитивну динаміку розвитку індивідуальних творчих здібностей учнів. Репрезентація досвіду: навчальний заклад –активне впровадження в практику роботи, виступ на засіданні педагогічної ради; районний рівень – участь у ІІ ( районному) етапі Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року-2012».