Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 18.04.2021, 01:40

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Музика, образотворче мистецтво

Розвиток креативного мислення учнів
Розвиток креативного мислення учнів шляхом впровадження інтерактивних технологій на уроках музики

Деканова Валентина Геннадіївна, 
вчитель музики, спеціаліст першої категорії, педагогічне звання « старший вчитель»     


 Запорізький навчально – виховний комплекс № 101 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор:   Швець Людмила Володимирівна
Адреса:, м.Запоріжжя, вулиця Бочарова 10б
Телефон: 67-33-88


 Провідна педагогічна ідея досвіду:  провідна ідея досвіду полягає у виробленні певної сукупності технологій навчання музичному мистецтву, що сприяють розвитку креативного мислення, творчих здібностей, інтересів, умінь і навичок та інших інтелектуальних чинників у сучасних школярів. В досвіді висвітлене творче застосування технології компетентістно-орієнтованого навчання та  впровадження інтерактивних методів та прийомів, органічно поєднання колективних форм роботи з груповими та індивідуальними, зв’язок музики з іншими видами мистецтва, з природним і культурним середовищем життєдіяльності людини. 
        
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: духовне оновлення нашої держави, процес демократизації суспільства передбачають створення сприятливих умов для утвердження атмосфери творчості, багатогранного розвитку особистості, її обдарованості. Завдання щодо виховання людей із високим творчим потенціалом постає не лише як актуальна проблема сучасної педагогічної науки та практики, але і як соціальна необхідність. 
     
Науково-теоретична база досвіду: Теоретичну базу досвіду становлять положення, що ґрунтуються на психологічній теорії творчої особистості та її розвитку Р.Грановської, Я.Пономарьова, роботи вітчизняних та зарубіжних вчених з проблем технологізації освітнього процесу Г.Сазоненко, В.Бондар, А.Горальського, А.Маслоу. В досвіді відображаються ідеї інтерактивного навчання О.Пометун, Л. Пироженко, проектної технології К.Баханова, В.Гузєєва, І.Єрмакова, О.Пєхоти, особистісно орієнтованого навчання О.Савченко, С. Подмазіна, спрямовані на реалізацію теми досвіду, стали частковими теоретичними положеннями.
    
Стисла анотація досвіду: В основу досвіду покладено впровадження компетентнісно орієнтованого підходу до навчання музичного мистецтва та впровадження інтерактивних технологій. Учитель поєднує як традиційні підходи так і сучасні інтерактивні шляхи організації роботи. 
     За інноваційним потенціалом досвід носить комбінаторний характер, так як передбачає конструктивні поєднання, інтеграцію сучасних педагогічних технологій та методик, спрямованих на розвиток  креативного мислення творчої особистості. Це дозволяє вчителю самому творчо інтерпретувати різні підходи до організації навчально-виховного процесу, а не заглиблюватися в суть тільки однієї технології.
      В роботі представлені різні практичні розробки: урок- казка; урок -подорож, урок - сюрпріз, урок - рольова гра,  урок - змагання, урок - концерт, урок- ігра, творчі уроки, інтегровані. В досвіді висвітлені розробки способів зв'язку музичного мистецтва з іншими наукам, міжмистецькі зв’язки, що допомагають сформувати в учнів систему знань про мистецтво, а також матеріали контролю за рівнем сформованості навчальних досягнень учнів.
       Велика увага приділяєтьсяна уроках аналізу творів музичного мистецтва та інтеграції навчального матеріалу. Вивчення музики направлено на розвиток вмінь та здатність керувати набутими музичними знаннями у процесі самостійної діяльності, формування уявлень про сутність, види та жанри музичного мистецтва.
          
Результативність впровадження досвіду: досвід роботи дозволяє розвивати й удосконалювати особисту практику учителів музичного мистецтва, підбирати оптимальні шляхи навчання учнів з позиції особистих запитів учнів і норм навчальної програми. 
         Результатом досвіду являється підвищення рівня особистих навчальних досягнень учнів, поглиблення знань та умінь, задоволення індивідуальних пізнавальних запитів учнів, розвиток креативного мислення учнів. Система роботи сприяє інформаційному збагаченню сприймання, мислення та почуттів учнів,   підвищенню інтересу до вивчення предметів.
        
Репрезентація досвіду: Запорізький навчально – виховний комплекс № 101 Запорізької міської ради Запорізької області виступ на методичному об’єднані вчителів оздоровчо - естетичного напрямку та під час засідання педагогічної та методичної ради закладу, районний методичний центр вчителів музичного мистецтва Шевченківського району під час семінару, презентація досвіду під час районного етапу конкурсу «Вчитель року» 1 місце. 
      
Категорія: Музика, образотворче мистецтво | Додав: shevchenko (23.01.2014)
Переглядів: 1898 | Теги: Шевченківський, міжмистецькі зв’язки, Музика, групові форми роботи, практичні розробки уроків, інтерактивні технології навчання | Рейтинг: 3.3/91
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021