Провідна педагогічна ідея досвіду: Школа як навчально-виховний та культурно-просвітницький заклад має сприяти зросту національної та ідейної свідомості людини на шляху становлення та зростання. Навчити дітей позитивно взаємодіяти в колективі, згуртувати, щоб в дорослому житті це допомогло в роботі, в будівництві сильної та процвітаючої, багатої та щасливої країни; отримувати радість від праці, від можливості бути корисним людям, мати позитивний, оптимістичний настрій. Вважаю, що розвитку досвіду позитивної активної взаємодії учнів для оптимізації навчально-виховного процесу сприяють інтерактивні, нетрадиційні, продуктивні методи. Досвід, отриманий в шкільному колективі в проекції переноситься у доросле життя. Зацікавлення школярів образотворчим мистецтвом є тільки першою сходинкою до вершини під назвою художня творчість, а відкриття дитиною себе творцем значно підносить її гідність, самооцінку. Тому, головне на уроках образотворчого мистецтва - розвивати творчу особистість, що включає розвиток особистісної цілісності, духовності та послідовне формування естетичної, етичної культури.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Всі знають, що школа є просвітницьким закладом, та при колективному навчанні ще й створюються моделі поведінки, які потім впливають на доросле життя. При інтерактивному навчанні виникає тісна співпраця між учнями і це також, на мою думку, сприяє виробленню певної колективної ідеї - важливості навчання, взаємодопомоги, творчого розвитку людей. Учні повинні розуміти взаємозалежність членів колективу, підтримувати добрий мікроклімат класу для доброго здоров я, та високої успішності у навчанні. Інтерактивне навчання — створення педагогом умов навчання, за яких учень сам відкриватиме, здобуватиме й конструюватиме знання та власну компетентність у різних галузях життя.
Ідеєю досвіду є також особистісно-орієнтований підхід у навчанні через розвиток творчої особистості учнів, коли з'являється можливість учням з різними рівнями навчальних досягнень відчути ситуацію успіху, розвинути свої здібності.
Науково – теоретична база досвіду
Теоретична база досвіду ґрунтується на використанні провідних гуманістичних ідей В.О. Сухомлинського , Н.Н. Ростовцева які пропагандували, що у викладанні кожного предмету потрібні натхнення, інтуїція, спритність, творчий підхід до справи, особистісно-орієнтоване навчання., О.І.Пометун, Б. Блума - інтерактивного навчання, що має п'ять рівнів когнітивних (пізнавальних) цілей: знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез, оцінювання.
Стисла анотація досвіду
Вчителем представлено опис досвіду роботи, розробки системи уроків, позакласних заходів, інтерактивних, нестандартних уроків, на яких використовуються методи та прийоми роботи по розвитку творчих і пізнавальних здібностей дітей.
Результативність впровадження досвіду
В результаті доцільного використання методів та форм роботи на уроках, що сприяють підвищенню творчих і пізнавальних здібностей учнів, підвищується мотивація до творчої діяльності, результативність роботи вчителя з класами, гуртком. Вагомими результатами є перемоги учнів у творчих виставках-конкурсах на районному, міському, обласному рівнях.
Репрезентація досвіду
Досвід роботи може використовуватися вчителями образотворчого мистецтва 1-7 класів, вчителями художньої культури при проведенні уроків та позакласних заходів з предмету.