Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 02:30

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Музика, образотворче мистецтво

Креативні уроки з художньої культури
Креативні уроки з художньої культури


Сергієнко Галина Олексіївна, вчитель музичного мистецтва та художньої культури;
спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист

Запорізький колегіум «ЕЛІНТ»
Директор - Зайковська Олена Анатоліївна

вул. М.Чуйкова, 29

телефон - 283-60-40



Провідна педагогічна ідея досвіду: провідною ідеєю досвіду є думка «Від творчого вчителя – до творчого учня». Ми впевнені, що проведення креативних уроків:
  • сприяє творчості як вчителя, так і учнів;
  • робить навчання цікавим, різноманітним, ефективним, демократичним;
  • підвищує інтерес учнів до навчання, їх активність в пізнанні та самостійності пошуків знань;
  • сприяє розвитку культури спілкування;
  • створює ситуацію успіху на уроці. 
Отже, креативний урок - нагальна потреба часу та показник високої педагогічної майстерності викладача.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: креативний або нестандартний урок — це особлива форма організації діяльності учнів. Такі уроки мають нетрадиційну структуру, позбавлені звичних шаблонів у структурі, їх характерною рисою є домінанта за часом творчої ситуації, яка створює сприятливі умови для розвитку творчих можливостей учнів.
В наш час не є таємницею, що креативні уроки подобаються учням більше, ніж буденні зайняття. У них незвичайні задум, організація, нестандартна методика проведення. Тому багато педагогів бачать в креативних уроках прогрес педагогічної думки, правильний крок у напрямку демократизації школи. Зауважимо, що підготовка та проведення цих уроків потребує більше часу та зусиль в порівнянні зі звичайним уроком, тому їх застосування повинно бути «дозованим», не повсякденним. Але це того варто, бо креативний нестандартний урок надовго запам’ятовується учнями та має великий заохочувальний та творчий потенціал.

Науково-теоретична база досвіду: методичним аспектам даної проблеми присвячені дослідницькі роботи багатьох науковців та педагогів-практиків, відмітимо серед них А.М.Алексюк, Ю.К. Бабанського, Є.М. Ільїна, M.І. Махмутова, В.О. Оніщук, І.П. Підласий, Д.О. Тхоржевського, H.M. Яковлева, Л.М.Масол, Н.П.Волкову та багато інших. В роботах цих авторів актуалізуються питання пошуків шляхів активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках через застосування нестандартних форм уроків, пропонуються класифікації цих уроків та методики їх проведення, визначають педагогічні технології навчання.

Стисла анотація досвіду: пропонований досвід акцентує увагу на креативні форми проведення уроків художньої культури. Відомо, що найпоширенішими типами нетрадиційних уроків є: прес-конференція, ділова гра, урок типу КВК, театралізований урок-вистава, урок-дослідження, урок творчості, урок-концерт, екскурсія, фантазія, творчий звіт, мандрівка, змагання і ще багато інших незвичних форм.
Креативні уроки потребують й різноманітні педагогічні технології, такі, як:
  • інформаційно-комунікативні технології (конференція, семінар…);
  • ігрові технології (драматизація, рольова гра);
  • дослідницькі технології (пошук, подорож, експедиція, роздум…);
  • інтерактивні технології колективно-групового навчання (робота в парах або малих групах);
  • технології ситуативного моделювання; 
  • технології опрацювання дискусійних питань. 
Ми пропонуємо розглянути застосування деяких вищезгаданих технологій при проведенні креативних уроків з художньої культури на теми:
1. Витоки архітектури: Подорожуємо разом!: Урок-подорож з художньої культури, 9 клас;
2. «Живописної науки майстер»: Портретні образи Дмитра Левицького: Урок-вернісаж з художньої культури України, 10 клас;
3. «І зіткались кольори в безкінечне квітування…»: Творчість Катерини Білокур: Виховний захід – сповідь з художньої культури України, 10 клас.
Беремо на себе сміливість стверджувати, що запропоновані нами форми креативних уроків можуть використовуватися в курсі «Художня культура» для активізації пошукової діяльності учнів на цих уроках та позитивно впливати на викладання предмету та його імідж. Крім цього, можливо їх використання в позаурочної виховній діяльності. Матеріали нашого досвіду не вичерпують усіх аспектів проблеми. Перспективним вважаємо подальшу розробку й ґрунтовну апробацію інших цікавих креативних форм уроків художньої культури.

Результативность впровадження досвіду: всі представлені уроки були апробовані в практичній діяльності при викладанні художньої культури в колегіумі «Елінт». Найбільш значущими результатами впровадження досвіду є значне підвищення активності учнів на уроках, залучення їх до самостійної дослідницької та пізнавальної діяльності, навченість толерантному спілкуванню та спільному пошуку істини, а в цілому – розвиток особистості учня, зростання потреби в самопізнанні та самовдосконаленні.

Репрезентація досвіду: Урок-вернісаж, присвячений творчості Д.Левицького, був надрукований в фахових виданнях «Мистецтво» (Росія) та «Шкільному світі» (Україна); виховний захід-сповідь, присвячений творчості К.Білокур – у «Шкільному світі»; урок-подорож «Витоки архітектури» розміщений на сайті сервісу інтерактивних публікацій в Інтернеті Calaméo.
Категорія: Музика, образотворче мистецтво | Додав: LeninRMO (22.01.2014)
Переглядів: 3202 | Коментарі: 7 | Теги: витоки архітектури, активізація пізнавальної діяльності, художня культура, К.Білокур., нестандартний урок, Ленінський, креативний урок, Д. Левицький | Рейтинг: 3.1/67
Всього коментарів: 7
7 Мария  
Интересный опыт

6 iren  
Цікавий досвід роботи!

5 Валерія  
Дуже цікаво!!!

4 Оленка  
Мене зацікавили креативні форми проведення уроків художньої культури. Молодець!!!

3 Гість  
Зацікавили види робіт на уроках

2 Ольга  
Дуже цікаво, що досвід сприяє розвитку культури спілкування

1 Coolbabka  
Побільше би таких креативних і небайдужих вчителів! Я завжди підтримую творчі пошуки! Так тримати!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024