Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 17.04.2021, 23:36

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Музика, образотворче мистецтво

Інноваційні підходи до викладання музичного мистецтва в 5 класі за новою програмою «Мистецтво» (авт. Л.Масол, О.Коваленко, Г.Соцька,
Інноваційні підходи до викладання музичного мистецтва в 5 класі за новою програмою «Мистецтво» (авт. Л.Масол, О.Коваленко, Г.Соцька, Г.Кузьменко, Ж.Марчук, О.Константинова,  Л.Паньків, І. Гринчук, Н.Новікова, Н.Овіннікова)
Творча група вчителів музичного мистецтва району: 
Поліщук О.В. гімназія №6, вища категорія., старший вчитель;  
Василенко Е.В. гімназія №107,вчитель-методист; 
Попова Л.А. ЗОШ №84, спеціаліст 1 категорії; 
Приходько Т.І. ЗОШ №90, вища категорія, старший вчитель; 
Тараненко Л,Г. ЗНВК №23, спеціаліст, старший вчитель, 
Ніколова М.В. ЗУВК №7, спеціаліст 1 категорії, 
Драган В.Б. ЗОШ №38, спеціаліст 1 категорії, 
Падалка Л.С., ЗОШ №103 вища категорія.

Керівник РМО Комунарського району Поліщук О.В., Запорізька гімназія №6 Запорізької міської ради Запорізької області, 
вул. Олімпійська 2,
тел. (0612) 769-80-33
факс (061) 769-80-12, 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Використовувати і впроваджувати  відомі та власні інформаційні джерела та технології у навчальний  процес  загальноосвітнього навчального закладу з метою підвищення рівня знань учнів та розширення загального інтересу школярів до предмету музичного мистецтва. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Програма з музичного мистецтва у 5 класі  передбачає творче ставлення вчителя до змісту і технологій навчання, поурочного розподілу навчального художнього матеріалу. Тому вчитель має можливість обирати мистецькі твори для сприймання та співу, орієнтуючись на  навчальну тематику та критерій їх високої художньої якості, а також розробляти художньо-практичні й ігрові завдання для учнів, враховуючи програмні вимоги, мету уроку, дбаючи про цілісну драматургію уроку. 
  Навчання має бути відповідним чином організоване так, щоб комп’ютерні телекомунікації, інформація Інтернету виступали як джерела проблемності та стимулу для самостійних досліджень. 

Науково-теоретична база досвіду: З метою підвищення якості навчання та рівня навчальних досягнень учнів,  навчання має бути відповідним чином організоване на використання інноваційних педагогічних  технологій. Пріоритетною має стати діалогова стратегія педагогічної взаємодії, яка забарвлена позитивними емоційно-естетичними переживаннями, захопленням художньою діяльністю,  з домінуванням відчуття успіху, насолоди від мінімальної самостійної участі на шляху до пізнання мистецтва. Під терміном "діалог" мається на увазі не просто розмова, бесіда, а, насамперед, ланцюжок взаємозалежних вербальних і невербальних спілкувань між педагогом і учнями на основі партнерських стосунків, обміну особистісними духовними цінностями. Замість традиційного "аналізу" творів мистецтва необхідно ввести у шкільну практику поняття "інтерпретація" творів мистецтва, адже принципового значення набуває пошук учнями в мистецтві особистісне значущих смислів, співзвучних власному духовному світу, художньо-естетичному досвіду. Тому актуальності набуває проблема розвитку в учнів 5 класів  навичок самостійної інтерпретації творів різного художнього рівня  та критичного мислення.  
    
Стисла анотація досвіду: Вчителями творчої групи запропоновані особистісне орієнтовані рубрики з вивчення теми за новою програмою в 5 класі «Музика стародавніх епох». Для вивчення теми рекомендуються репродукції картин, фотографії,  малюнки, конспект уроку, дидактичні матеріали, тести, аудіо, відео, презентації, текстові документи, посилання на Internet- ресурси та мультимедійні файли. Все це полегшує засвоєнню теми, тобто нових понять,термінів, підсилюють практичну спрямованість і є засобом розвитку естетичного смаку, музичної культури, уміння «чути музику». Матеріали можна використовувати для конструювання мультимедійних уроків та  за допомогою редактора Easy School Book  можна формувати електронні книжки з уроками, що надає широкі можливості подачі нового матеріалу для вчителів. Для оцінювання знань учнів рекомендується тестування на комп’ютері, що  пришвидшує перевірку засвоєного матеріалу та забезпечує рівні умови для виконання тестів.  Вчитель може провести як експрес-тестування, так і самостійні та контрольні роботи. Тести можуть мати лімітований час. Такий електронний тест «закриється», як тільки пройде відведений час на його виконання. Програма автоматично «виставить» оцінки та покаже найкраще та найгірше засвоєний матеріал.
    
Результативність впровадження досвіду: Предмет музичне мистецтво в загальноосвітній школі мають важливе естетико-виховне спрямування, якому підпорядковуються дидактичні завдання, тому вчитель має сприяти зростанню  в учнів інтересу до мистецтва, розвитку здатності емоційно реагувати на художні твори і знаходити в них особистісний зміст. Результатом навчання учнів у школі має стати не тільки система музичних знань і вмінь,  а також система особистісних художньо-естетичних цінностей і компетентносте й - важливих складників естетично розвиненої особистості, що полягає в її здатності керуватися набутими художніми знаннями й уміннями, готовністю використовувати отриманий досвід у самостійній практичній художньо-творчій діяльності згідно із загальнолюдськими естетичними цінностями й власними світоглядними позиціями, естетичними смаками. Вектор освіти й виховання має спрямовуватись у площину цінностей особистісного розвитку школярів на основі виявлення художніх здібностей, формування різнобічних естетичних інтересів і потреб, становлення в кінцевому рахунку творчої індивідуальності кожного учня. 
 
Репрезентація досвіду: досвід вчителів творчої групи був представлено на міських семінарах, конференціях і рекомендовано до поширення та вивчення. Анотація досвіду творчої групи була опублікована в журналі «Шкільний світ» та матеріали досвіду подавались до участі у Всеукраїнському  конкурсі методичних розробок з предмету.
З досвідом творчої груп району можна ознайомитись на сайті: http://vk.com/id232671595
Категорія: Музика, образотворче мистецтво | Додав: kommun (27.01.2014)
Переглядів: 1906 | Коментарі: 33 | Теги: Комунарський | Рейтинг: 3.5/135
Всього коментарів: 331 2 3 4 »
33 Пономаренко Юля   [Матеріал]
:)

32 Реброва Т.А.   [Матеріал]
Нужная и своевременная информация для применения на уроках музыкального искусства

31 Богдан Аня   [Матеріал]
;)

30 Кругликова Елизавета   [Матеріал]
:)

29 Олег Фалалеев   [Матеріал]
:)

28 Маргарита Мирошниченко   [Матеріал]
Спасибо!!!

27 Женя Лихачёв   [Матеріал]
Отлично, полностью согласен.

26 Катя Серик   [Матеріал]
:)

25 Лебединская Даша   [Матеріал]
:)

24 Жевжик Даша   [Матеріал]
Спасибо)

1-10 11-20 21-30 31-33
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021