Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 18.04.2021, 00:54

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Музика, образотворче мистецтво

Інноваційні підходи до розвитку креативної особистості на уроках музичного мистецтва
Інноваційні підходи до розвитку креативної особистості на уроках музичного мистецтва

Ніколова Маріанна Валеріївна,
вчитель музичного мистецтва,   спеціаліст I категорії

Запорізька спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов № 7
Адреса:  м. Запоріжжя, вул. Північнокільцева, 21
Телефон: 769-80-37
E-mail: mail@school7.zp.ua
Сайт: school7.zp.ua

Директор Білоус Костянтин Андрійович

Провідна педагогічна ідея досвіду: Основною ідеєю досвіду є ствердження, що в процесі навчання музичному мистецтву, вчитель повинен створювати нові, використовувати і впроваджувати  відомі та власні інформаційні джерела та технології у навчальному  процесі та в процесі організації  позаурочної діяльності загальноосвітнього навчального закладу, з метою підвищення рівня знань учнів та розширення загального інтересу школярів до музичного мистецтва. Предмет музики, як ніякий інший шкільний предмет, має в розпорядженні можливості для творення, оскільки музика - предмет співтворчості особистості вчителя і особистості учня, де провідне значення має потенціал особистості учня, його потребу і здатність до творчості, самореалізації, вдосконалення. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: По своїй дивній здатності викликати в людині творчу активність, мистецтво займає, безумовно, перше місце серед всіх різноманітних елементів, що складають складну систему виховання людини.
Комплексний підхід до виховання творчої особистості охоплює широке коло питань, що відносяться до проблем загально-естетичного і морального виховання.
Саме уроки музики можуть сприяти розвитку креативності в учнів.
Під креативністю вчитель розуміє розвиток в учнів творчих умінь, які допомагають йому сприймати музичні твори,  імпровізувати, створювати особисті творчі роздуми про музику.
Сучасні інформаційні технології дуже щільно увійшли в наше життя. Використання інформаційних технологій дозволяє  здійснювати задумане, зробити урок сучасним та цікавим. Використання комп'ютерних технологій у процесі навчання впливає на зростання професійної компетентності вчителя, що сприяє значному підвищенню якості освіти.
Тема «Інноваційні підходи до розвитку креативної особистості на уроках музичного мистецтва» на сьогоднішній день є дуже актуальною, тому що урок музики в школі немислимий без творчості, різноманітності ігор, застосування сучасних технологій. Діти в XXI столітті володіють комп'ютерною технікою, мультимедійними засобами, але не завжди отримують позитивний музично-естетичний розвиток.
Досвід роботи показує, що в учнів, які активно працюють з комп'ютером, формується більш високий рівень самоосвітніх навичок, умінь орієнтуватися в бурхливому потоці інформації, вміння виділяти головне, узагальнювати, робити висновки.
Перспективна значимість досвіду роботи полягає в тому, що його можна застосувати на уроках музики для розвитку навчально-пізнавальних і практичних інтересів, знань, умінь, навичок учнів. Розвиток комп'ютерних технологій відкриває нові шляхи в процесі викладання музичного мистецтва.

Науково-теоретична база досвіду: Теоретичною основою досвіду є технологія інтерактивного навчання (Дж. Шерман, Г.Фріц, С.Ренегар, Дж. Фредерік, М.Сілберман, О.Пометун, Л.Піроженко, Т.Ремех); технологія "Метод проектів" (В.Гузеев ); технологія колективного взаємного навчання (О. Рівін), технологія проблемного навчання  М.Махмутов, Т.Ільіна, Г.Вернер, В.Окоп, А.Матюшкін); технологія комп'ютерного (інформаційного) навчання (А. Єршов). Досліджується та впроваджується система творчих завдань на основі і міжпредметних зв'язків  (Н. Аніщенко, О. Лобова, В. Рагозіна, В. Терентьєва). Опрацювання цих досліджень дало підставу для створення творчих завдань для учнів, які органічно пов’язані із інформаційними технологіями, саме ідеї музикознавців та інформатиків складають теоретичну базу  мого досвіду.
Тема мого досвіду пов'язана із проблемами  дитячої творчості в музичному навчанні і вихованні, які знайшли відображення і в працях педагогів-музикантів, які розглядають творчість як метод загального музичного виховання (Б.Асаф'єва, Н.Брюсова), розвиток музично-творчих навичок (Л.Баренбойм).Вирішенню питань творчого розвитку учнів засобами музики сприяли праці  з теорії та методики музичного навчання і виховання учнів (Л.Дмитрієвої, Л.Горюнової, Т.Завадської, Д.Кабалевського, Л.Масол, Г.Рігіна, О.Ростовського, О.Рудницької, Л.Хлєбнікової, Ю.Цагарелі та ін.) У роботах науковців 80-90-х XX ст. накопичено науково-методичний матеріал стосовно музичного розвитку дітей в освітньому процесі (Т.Дябло, В.Кьон, І.Ткачук та ін.) та формування творчих здібностей, зокрема: творчої активності (В.Бабій, І.Гадалова, В.Лабунець, О. Лобова В.Тушева), творчого музичного мислення (Х.Василькевич), художньо-творчих інтересів (Л.Єнтіс), здібності до творчості (О.Тупічкіна),  творчого їх розвитку у художньо-масових формах діяльності (М.Алейніков, О.Борисова, А.Кікоть, О. Хижная) та ін.

Стисла анотація досвіду:
Технологія досвіду містить в собі арсенал різноспрямованих форм, методів традиційної та інноваційної діяльності вчителя і учнів на уроці та в позаурочний час. Особливо цінним є творчий підхід до створення системи роботи на різних етапах уроку в залежності від його типу і навчального матеріалу.
Практична значимість досвіду роботи полягає в тому, що його можна застосувати на уроках музики для розвитку навчально - пізнавальних і практичних інтересів, знань, умінь, навичок учнів. Розвиток комп'ютерних технологій відкриває нові шляхи в процесі викладання музичного мистецтва.

Результативність  впровадження досвіду: Робота з обдарованими дітьми, які беруть участь у районних та міських вокальних конкурсах: «Пісенний листопад» ( Бенда Кирило -1 місце 2012р.), «Слов’янські зорі»  (Томкович Марія - 2 місце, Бенда Кирило – 2 місце 2012р.),  фестиваль родинної творчості  «Батьківська криниця» (Тесленко Богдан -              1 місце, Хіміч Валентина – 2 місце 2013р.).

Репрезентація досвіду:
  1. Виступ на районному методичному об'єднанні вчителів музичного мистецтва з докладом: «Застосування інноваційних технологій на уроках музичного мистецтва»,  презентація свого сайту: muz-7.com.ua. 2013р.
  2. Міський семінар: «Художньо - педагогічний аналіз творів мистецтва», виступ з докладом Дж. Гершвін «Рапсодія в стилі блюз» 2013р.
  3. Виступ на міському  практико - орієнтованому семінарі за темою: «Реалізація змісту освіти шляхом впровадження новітніх художньо-педагогічних технологій» 2013р.
  4. Міська наукова-практична конференція. Підготував доповідь учень 8-А кл  Лобурець Кирило  «Концертний зал-храм музики»
  5. Керівник: Ніколова М. В. (Матеріал подан на печать і получив подяку з газети шкільний світ) 2012р.
Категорія: Музика, образотворче мистецтво | Додав: kommun2 (21.01.2014)
Переглядів: 3730 | Коментарі: 1 | Теги: «Інноваційні підходи на уроках музи, Комунарський, ЗСШ №7 Запоріжжя., Ніколова Маріанна | Рейтинг: 3.1/62
Всього коментарів: 1
1 marina.tommi@mail.ru   [Матеріал]
marianna ti super ia gorjus toboi

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021