Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 21.11.2019, 04:15

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Музика, образотворче мистецтво

Формування ключових компетентностей учнів засобами образотворчого мистецтва
Формування ключових компетентностей учнів засобами образотворчого мистецтва



Вчитель образотворчого мистецтва
Мірошникова Антоніна Матвіївна

Запорізька загальноосвітня І-ІІІ ступенів школа №3 Жовтневого територіального відділу освіти

Директор школи: Магльована Ольга Павлівна

Адреса: 69002, м.Запоріжжя, вул. Грязнова, 55, 
тел. директора: (0612)63-86-15, 
е-mail: school3zp@mail.ru

Провідна педагогічна ідея досвіду
Формування ключових компетентностей учнів через впровадження методу художніх проектів в практику викладання ОТМ в 1-7 класах з урахуванням вікових особливостей учнів. Формування проектного мислення в поурочній практиці, навичок проектної діяльності в колективних формах роботи, залучення учнів до художньо-проектної діяльності з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Формування само оцінної компетенції учнів за допомогою таблиць з критеріями,  громадської та соціальної , загальнокультурної та образотворчої компетентності  засобами композиції образотворчого мистецтва. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: 
Згідно з концепцією загальної середньої освіти України, основним напрямком розвитку сучасної середньої освіти є компетентнісно-орієнтований підхід до навчання. Світова практика показує, що основною технологією формування ключових компетенцій учнів є метод проектів, що дозволяє, використовуючи найменші затрати ресурсів, створити в навчальному процесі умови діяльності, максимально наближені до реальних. В поданій роботі розглянуто впровадження методу художніх проектів в практику викладання образотворчого мистецтва з 1 по 7 клас, враховуючи вікову специфіку молодших та середніх класів. 

Науково-теоретична база досвіду:
Науковою базою досвіду стали наступні Державні нормативні документи:
  • Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти(Постанова кабінету міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392)
  • Державний стандарт початкової загальної освіти (Постанова кабінету міністрів України від 20 квітня 2011 р. № 462)
  • Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки 
  • Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти (Наказ МОН МСУкраїни від 13.04.2011 №329)
  • Державна національну програму «Освіта» («Україна ХХІ століття»)
  • Концепція загальної середньої освіти (12-річна школа)
Опора на роботи Т.Б. Волобуєвої, І.В. Родігіної, Б.М. Неменського, Е.О. Козиної, О. Овчарук, Е.В. Зачісової дозволила виділити напрямки роботи, особливості реалізації методу проектів при викладанні художньо-естетичних дисциплін (метод художніх проектів) та реалізації його на уроках ОТМ; сформувати критерії оцінювання з ОТМ.

Стисла анотація досвіду: 
В поданому досвіді розглянуті шляхи формування ключових компетенцій учнів через впровадження методу художніх проектів в практику викладання образотворчого мистецтва з 1 по 7 клас, враховуючи вікові особливості учнів  молодших та середніх класів:
  • Вчителем запропонована методика формування проектного мислення дітей на поурочних заняттях з образотворчого мистецтва. 
  • Розглянуто формування навичок проектної діяльності в колективних формах роботи.
  • Розроблено підхід до формування само оцінної компетенції учнів за допомогою таблиць з критеріями оцінювання практичних робіт з основних видів візуального мистецтва та теоретичної складової уроків. 
  • Показано можливості використання інформаційно-комунікаційних технологій та мульті-медійних засобів на уроках та в проектних завданнях з образотворчого мистецтва. 
  • Вчитель розкриває власний досвід з формування громадської та соціальної компетентності школярів засобами образотворчого мистецтва шляхом вивчення і подальшого відображення в творчих роботах культури, історії та краси рідного краю.
  • На прикладі поурочних та виставочних робіт учнів розкривається формування загальнокультурної та образотворчої компетентності учнів засобами композиції
Досвід виконано на високому науково-педагогічному рівні, практико-орієнтований, тому заслуговує на увагу педагогічної громадськості. При практичній реалізації дає високі показники. Особливої уваги заслуговує рівень креативності поданих матеріалів і можливість розповсюдження досвіду в практиці роботи вчителів образотворчого мистецтва району, міста, області.
Характеристика досвіду за інноваційним потенціалом. Наявність елементів новизни: Запропонована методика впровадження методу художніх проектів в практику викладання образотворчого мистецтва та оцінювання робіт учнів за допомогою таблиць з критеріями полягає в удосконаленні та раціоналізації відомих ідей та методик оцінювання та проектного навчання, тому досвід можна охарактеризувати як модифікаційний.
    Досвід містить алгоритми і технології, що розвивають, систематизують відомі розробки з формування навичок проектної діяльності та само оцінної компетенції учнів, суттєво доповнюючи їх і пристосовуючи для використання в практиці викладання в загальноосвітніх школах. 
Матеріали, що предоставляються на виставку: опис досвіду та презентація (по досвіду та композиції);таблиці з критеріями оцінювання;відкриті уроки що ілюструють методи роботи вчителя: «Композиція в інтер’єрі» 7 клас (за спецкурсом «Композиція»), «Будинок на лоні природи» 7 клас, «Фантастичний звір» 4 клас, «Чарівний будиночок» 4 клас та презентації до них;Позакласний захід «ОТМ-естафети» 4-5 клас

Результативність впровадження досвіду: 
  • Підвищення інтересу учнів до предмету та участі у виставках та конкурсах шкільного, районного, обласного рівнів. 
  • Більш ефективне засвоєння основних компонентів предмету (теорії, структури предмету, технік виконання)
  • Підвищення активності на уроці, залучення до різних видів діяльності, що стимулюватиме формування всіх груп ключових компетенцій
  • Демократизація процесу навчання ОТМ з формуванням здорового психологічного клімату на уроках
  • Спонукання учнів до творчої діяльності з використанням різних художніх технік, інформаційно-комунікаційних технологій.
      У 2011-2012 навчальному році в школі було відкрито 2 профільних класи (5-а та 6-а), навчання в яких проводиться за програмами для спеціалізованих загальноосвітніх шкіл художнього профілю: «Рисунок» (Автори: О.Придьма, С.Катюха, О.Козлов); «Живопис» (Автори: В. Ружицький, В.Власова); «Композиція» (Автори: Т.Рубля, Л.Фесенко).- Харків: «Ранок».- 2009 по 2013-2014 навчальний рік включно.

Репрезентація досвіду: 
рівень репрезентації: районний, обласний, всеукраїнський. Форми репрезентації: міські практико-орієнтовані семінари «Формування ключових компетентностей учнів на уроках художньо-естетичного циклу з використанням методу проектів»(17.03.2011р.); «Композиція як засіб формування художнього мислення учнів» (19.10.2012р.);
конкурс педагогічної майстерності «Вчитель року 2011» (грудень 2011р. – V місце в області);публікація в газеті «Шкільний світ» (№4 (564), 2011: вкладка «Образотворче мистецтво» №1(31), 2011: с.1-8), розділ «Погляд на проблему» «Мобільність, гнучкість, критичність: Формування ключових компетентностей учнів із використанням методу художніх проектів»

Категорія: Музика, образотворче мистецтво | Додав: Zhovt1 (10.01.2014)
Переглядів: 2772 | Теги: проектне мислення учнів, метод художніх проектів, художнє мислення учнів, Жовтневий, навички проектної діяльності, само оцінна компетентність | Рейтинг: 2.4/29
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2019