Провідна педагогічна ідея досвіду: Цілісний музично-естетичний розвиток учнів на уроках музичного мистецтва залежить від формування музичних компетентностей, здатності до розуміння і творчого самовираження під час сприймання і практичного опанування творів музичного мистецтва, формування предметних компетентностей учнів основної школи, сприяє успішному розв’язанню завданьтеорії та практики загальноїмистецькоїосвіти на засадах компетентнісногопідходу, формуванню у них здатності до набуття та використання компетентностей у новихнавчальних та життєвихситуаціях.
Актуальность досвіду: Сучасний етап модернізації шкільної мистецької освіти пов'язаний із упровадженням компетентнісного підходу до змісту та організації художньо-естетичного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах. З огляду на це актуалізується потреба у розвитку компетентнісної художньо-естетичної освіти школярів, зорієнтованої на засвоєння особистістю конкретних навчальних результатів – знань, умінь, навичок, формування ставлень, досвіду, рівень засвоєння яких дозволяє їй діяти адекватно у певних навчальних і життєвих ситуаціях.
Науково-теоретична база досвіду: До визначення сутності поняття „компетентність”, переліку необхідних для сучасної молодої людини компетентностейірозробки технологій їх формування долучилися представники науки і педагогічної практики (В.Бондар,В.Кальней, М.Красовицький,А.Хуторський, С.Шишков, М.Чошанов та ін.), зокрема вітчизняні науковці (О.Савченко,Н.Бібік, Л.Ващенко, О.Локшина, О.Овчарук, Л.Паращенко, О.Пометун, С.Трубачова).
Стисла анотація досвіду: Урок музичного мистецтва є тим середовищем, у якому розгортається процес взаємодії, спілкування між вчителем і учнем, вчителем і музикою, учнями і музикою тощо. Діяльність педагога на уроках музичного мистецтва "на всіх етапах є спілкуванням і потрапляє під вплив спілкування", яке вчитель організовує в різних видах та формах музичної діяльності учнів, спрямованої на формування компетентностей учнів. Компетентнісний підхід посилює важливість творчої, проектної, інтерактивної та практичної діяльності. Разом із цим він обумовлює діалогічність, самоорганізацію, вибірковість щодо вибору змісту та форм діяльності, актуалізацію досвіду, удосконалення методів та освітніх.
Результативність впровадження досвіду: Результативність та ефективність означеного процесу на уроках музичного мистецтва пов’язана із упровадженням та комбінуванням інноваційних художньо-педагогічних технологій навчання, що впливає на активне залучення учнів до оцінювання художніх творів, інтерпретації музичного образу та творчо-практичної музичної діяльності, осмисленого використання набутих комптентностей.