Провідна педагогічна ідея досвіду: Колективна (групова) форма навчальної діяльності учнів - це форма організації навчання в малих групах учнів, об'єднаних спільною навчальною метою. За такої організації навчання вчитель керує роботою кожного учня опосередкованого, через завдання якими він спрямовує діяльність групи.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Зміна освітньої мети переорієнтовує процес навмання на особистість дитини - його гуманізацію, загальнорозвивальний характер. Особистісно орієнтоване навчання передбачає організацію навчання на засадах глибокої поваги до особистості вихованця, врахування особливостей індивідуального розвитку, ставлення до нього як до свідомого відповідального суб'єкта навчально-виховної взаємодії .
Науково-теоретична база досвіду: Ще 400 років тому Я. Коменський висловив ідеї про технологічні напрями в освіті, запропонувавши правильно й чітко визначити мету, засоби її досягнення. Ці ідеї знайшли своє продовження у працях Джона Дьюї, Песталоцці , Л. Толстого, А. Макаренка, В. Сухомлинського та ін.
Стисла анотація досвіду: Групова форма роботи – це така організація навчального процесу, за якої навчання здійснюється у процесі спілкування між учнями (взаємонавчання) у групах. Група може складатися з двох і більше учнів, може бути однорідною або різнорідною за певними ознаками, може бути постійною і мобільною.
Найбільш поширеними зараз є робота з парі та групове розв'язання проблемних завдань.
Групові форми навчання дають змогу диференціювати та індивідуалізувати процес навчання. Формують внутрішню мотивацію до активного сприйняття, засвоювання та передачі інформації. Сприяють формуванню комунікативних якостей учнів, активізують розумову діяльність Зараз існують такі визначення поняття «педагогічна технологія»: це комплексний, інтегрований процес, що охоплює людей, ідеї, засоби та способи організації діяльності для аналізу проблем і планування, забезпечення, оцінювання і керування вирішенням проблем, що стосуються всіх аспектів засвоєння знань Зацікавити й заохотити активних, творчо працюючих учнів до самостійного опрацювання відповідної літератури, до власних творчих досягнень. Адже жодні зміни на краще у школі неможливі без врахування особистості кожного учня.
Результативність впровадження досвіду: Як свідчить шкільна практика, під час групової роботи активізується діяльність всіх її виконавців, не було жодного випадку, щоб її продуктивність була нижчою за продуктивність навчання, побудованого на використанні фронтальної та індивідуальної роботи. Пояснюється це тим, що при груповій роботі слабкі учні виконують на 20—30 % більше вправ, ніж при фронтальній роботі. Групова форма роботи сприяє також організації більш ритмічної діяльності кожного учня. Групова форма навчальної діяльності в порівнянні з іншими організаційними формами має низку значних переваг:
1. За той самий проміжок часу обсяг виконаної роботи набагато більший.
2. Висока результативність у засвоєнні знань і формуванні вмінь.
3. Формування вміння співпрацювати.
Репрезентація досвіду: (вказати рівень репрезентації (навчальний заклад, районний, міський, обласний, державний, міжнародний), та конкретні форми репрезентації (семінари, конференції, публікації у фахових виданнях, інтернет-виданнях, інші))