Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 13.04.2024, 02:17

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Математика

Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій як засіб активізації пізнавальної діяльності та розвитку самоосвітньої компетентності уч
Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій як засіб активізації пізнавальної діяльності та розвитку самоосвітньої компетентності учнів на уроках математики

Шевченко Світлана Миколаївна, вчитель математики
«спеціаліст вищої категорії»,  педагогічне звання «старший учитель»

Запорізький навчально-виховний комплекс І – ІІІ ступенів № 66, 
директор Киба М.М.

адреса  69032 м.Зaпopiжжя вул. Рекордна, 1

тел.: (061)236-97-34 


Провідна ідея досвіду: Удосконалення методики використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі, вдосконалення системи управління навчанням на різних етапах уроку, вибір найбільш раціональних методів, прийомів і засобів навчання, що забезпечують пізнавальну активність, поєднання різних форм колективної та індивідуальної роботи на уроці і максимальну самостійність у навчанні учнів

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Використання ІКТ в школі здатне перетворити формат викладання і навчання, зробивши навчальний процес більш ефективним і привабливим. Актуальність досвіду зумовлена суперечностями:
між низьким рівнем мотивації учнів до навчання та високими вимогами, що висуваються суспільством до випускника;
між завданнями і вимогами до навчання та наявними можливостями учнів;
між рівнями навчання (академічний) та наявних підручників (рівень стандарту).

Науково-теоретична база досвіду:  Пошуками оптимальних шляхів розвитку пізнавальних інтересів, шляхів та методів розвитку пізнавальної діяльності займались: А.М.Алексюк, В.О.Онищук, Г.І.Щукіна, що розглядали пізнавальні інтереси як стимули до пересилення труднощів у навчанні, шляхи до отримання морального задоволення від роботи, намагання розширити знання, знайти нові джерела інформації, до активного розумового пошуку. Появу позитивних емоцій, позитивних мотивів навчання, раціональних прийомів праці на уроці, належного контролю і самоконтролю як результат активізації пізнавальної діяльності розглядають В.Г.Бондаревський, Н.М.Бібік, С.У.Гончаренко, Б.С.Кобзар, Г.С.Костюк, Н.Г.Ничкало, О.Я.Савченко, В.О.Сухомлинський.

Стисла анотація досвіду: Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів та їх зацікавленість процесом і результатами навчальної праці забезпечується якісною організацією всіх компонентів навчального процесу: цільового, мотиваційно-стимулюючого, змістового та оцінювально-результативного. Проблема невідповідності підручника вирішується використанням робочих зошитів до уроку, які містять завдання для повторення та актуалізації знань, формування мети вивчення теми, теоретичний та практичний матеріал та передбачають самоконтроль і самооцінку на різних етапах уроку з використанням мультимедійної продукції та іншої наочності.

Результативність впровадження досвіду: Застосування інформаційно-комунікаційних технологій допомагає вчителю перейти від традиційного уроку до сучасного уроку, а також дає широкі можливості для підвищення пізнавальної активності та формування самоосвітньої компетентності і математичної культури школярів, розвитку самостійної діяльності учнів. Завдяки впровадженню інформаційно-комунікаційних технологій учні стали краще засвоювати навчальний матеріал, підвищився інтерес до предмету. За рахунок економії часу зменшився обсяг домашнього завдання. Все це сприяло підвищенню рівня математичної підготовки, як результат -  61% випускників 2013 року поступили до ВНЗ на бюджетну форму навчання.

Репрезентація досвіду: Досвід представлено на методичному тижні закладу, розглянуто на засіданні методичної ради і може бути використаний вчителями загальноосвітніх шкіл, ліцеїв, гімназій. Для цього необхідне розумне поєднання традиційних і нетрадиційних форм навчання.

Категорія: Математика | Додав: LeninRMO (30.01.2014)
Переглядів: 793 | Коментарі: 1 | Теги: самоосвітня компетентність, Ленінський математика, самостійність у навч, пізнавальна активність, об’єм піраміди, інформаційно-комунікаційні технолог | Рейтинг: 2.7/23
Всього коментарів: 1
1 Марина  
Тема актуальна!!!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024