Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор школи: Магльована Ольга Павлівна
Адреса: 69002, м.Запоріжжя, вул. Грязнова, 55,
тел. директора: (0612)63-86-15,
Провідна педагогічна ідея досвіду:
Впровадження в процес навчання математики компетентнісного підходу, відповідно до якого кінцевим результатом навчання предмета є сформовані певні компетентності як здатності учня успішно діяти в життєвих ситуаціях і нести відповідальність за свої дії.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
У зв’язку з активним розвитком інформаційних технологій та їх впровадженням у різні сфери життя все більшої актуальності набуває формування інформаційної культури сучасних школярів. Інформаційні технології – з одного боку, це потужний інструмент для отримання дитиною найрізноманітнішої інформації, з іншого – ефективний засіб підвищення інтересу до навчання, а також мотивації, наочності, науковості тощо. Тому їх треба активно використовувати у навчальному процесі. Одним із предметів, де найбільш виправдано використання комп’ютера - математика.
Концепція математичної освіти України і Держстандарт освітньої галузі «Математика» передбачають передумови для формування соціальної, комунікативної, комп’ютерної та інших видів компетентностей учнів. Уроки з комп’ютерною підтримкою викликають велику зацікавленість учнів. Уроки в комп’ютерному класі дозволяють урізноманітнити види діяльності учнів. Крім того, комп’ютерні уроки дають можливість ефективно використовувати диференційований підхід у навчальному процесі.
Усе це і обумовило вибір теми даного досвіду: «Використання сучасних інформаційних технологій на уроках математики для формування компетентностей шляхом реалізації загальних знань шкільної математичної освіти».
Науково-теоретична база досвіду:
• Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (Постанова КМУ від 23.11.2011 № 1392);
• Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012-2021 роки;
• Наказ МОН України від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти»;
• Проблеми педагогічної інноватики постійно привертають увагу сучасних дослідників. Серед них О. Арламов, К. Ангеловські, І. Бех, Ю. Гільбух, В. Журавльов, С. Поляков, М. Поташник, Г. Селевко, А. Ніколс та інші. Ними визначено та обґрунтовано основні методологічні й теоретичні положення інноваційної педагогічної діяльності.
Стисла анотація досвіду:
В основу роботи над проблемою покладено використання сучасних інформаційних технологій на уроках математики. Під час впровадження та реалізації свого досвіду вчителем особлива увага приділяється використанню ІКТ в організації самостійної навчальної діяльності учнів, розвитку творчого потенціалу, застосування математичних знань в життєвих ситуаціях, створення математичних моделей для розв'язування економічних та життєвих задач.
В практичній частині досвіду представлено: розробки уроків розв'язування прикладних задач на підставі використання ІКТ, орієнтовано-профільних уроків, представлена колекція прикладних задач за темами шкільного курсу математики.
Результативність впровадження досвіду:
• Отримання всіма учасниками навчально-виховного процесу задоволення від навчання: з урахуванням інтересів, мотивів, різниці в інтелектуальній, емоційно-вольовій, дієво-практичній сферах кожного.
• Підвищення інтересу учнів до предмету та участі у конкурсах, олімпіадах, інтелектуальних змаганнях шкільного, районного, обласного, Всеукраїнського рівнів.
• Реалізація навчальних та розвивальних можливостей шкільних програм, підручників, інших дидактичних засобів навчання.
• Забезпечення постійної активної позиції учнів під час проведення уроків математики та у позакласній роботі.
• Сформувати у школярів уміння здобувати, переробляти, інтерпретувати інформацію, застосовувати її для індивідуального розвитку та самовдосконалення.
Репрезентація досвіду:
Рівень репрезентації: районний, обласний, міський
Форми репрезентації:
Досвід роботи вчителя математики, авторські розробки, виступи з практики роботи презентовано на засіданнях шкільних та районних методичних об’єднань, на міському семінарі «Використання сучасних ІКТ на уроках математики», на конкурсі «Вчитель року 2010» в номінації «Математика» та отримав високу оцінку колег.