Викладання курсу за вибором «Обчислення в системах комп’ютерної алгебри» як ефективний засіб реалізації компетентістного підходу до
навчання алгебри та початків аналізу в профільних класах старшої школи
Тіщенко Олена Леонідівна Заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель математики, спеціаліст
вищої категорії, вчитель-методист
Запорізький навчально-виховний комплекс № 67 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор Малиш Олена Євгенівна
Адреса вул. Радіаторна, 26 Телефон (061)236-56-04
e-mail – komplex67@rambler.ru адреса сайту - http://znvk67.zp.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду Розкриття можливостей формування у старшокласників математичних компетентностей під час викладання курсу
за вибором «Обчислення в системах комп’ютерної алгебри» у відповідності до організації процесу викладання та добору завдань для практичних робіт.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Цей досвід розкриє, як викладання курсу за вибором «Обчислення в системах комп’ютерної алгебри» у старшій
профільній школі сприятиме становленню компетентісної особистості старшокласника, покращенню адаптації випускників у
вищому навчальному закладі.
Науково – теоретичною базою досвіду Є головні положення щодо розвитку загальної середньої освіти в Україні, викладені в Законах України «Про
освіту», «Про загальну середню освіту», Державній національній програмі «Освіта» (Україна ХХІ століття), Державному стандарті
базової і повної середньої освіти, Концепції профільного навчання в старшій школі.
Під час узагальнення досвіду були використані наступні джерела:
1.Збірник програм для до профільної
підготовки та профільного навчання (у двох частинах). Математика. Частина ІІ. Профільне навчання/ Упоряд. Н.С. Прокопенко, О.П.Вашуленко,
О.В. Єргіна. – Х.: Вид-во «Ранок», 2011
2.Компетентнісний підхід
до вивчення природничо-математичних дисциплін у закладах середньої ланки освіти: Збірник матеріалів Всеукраїнської студентської
науково-практичної конференції (21-22 квітня 2005 року) – Херсон, 2005
3.Пометун О.І. Компетентнісний
підхід до оцінювання рівнів досягнень учнів. – К., 2004.
4.Пометун О.І. Компетентнісний
підхід – найважливіший орієнтир розвитку сучасної освіти // Рідна школа. – 2005.
5.Раков С.А. Формування математичних компетентностей випускника
школи як місія математичної освіти // Математика в школі. – 2005. – №5. – С.2-8. Стисла анотація досвіду Досвід висвітлений на 10 сторінках має 3 додатки;
у досвіді представлені теоретичні основи та практична спрямованість даної проблеми. Актуальність даної теми обумовлена
тим, що стан розвитку науки та інформаційно-комунікаційних технологій висуває нові вимоги щодо змісту шкільної освіти, диктує
необхідність появи нових навчальних дисциплін, які виникають на межах стикання різних наук. Тому найбільш пріоритетними
завданнями свого досвіду вчитель визначає формування математичних, загально галузевих, ключових компетентностей шляхом
викладання спецкурсу «Обчислення в системах комп’ютерної алгебри». Даний досвід є актуальним, оскільки він сприяє становленню
компетентістної особистості старшокласника, покращенню адаптації випускників у вищому навчальному закладі.
Результативність впровадження досвіду Підвищення рівня сформованості математичних та інфомаційно-технологічних компетентностей випускників.
Репрезентація досвіду Досвід може бути цікавим для вчителів математики, які здійснюють викладання в класах з профільним вивченням
математики.
https://docs.google.com/file/d/0B-_sBsCzvMssanNDVHpscnR1S2c/edit
https://docs.google.com/file/d/0B-_sBsCzvMssanNDVHpscnR1S2c/edit
https://docs.google.com/file/d/0B-_sBsCzvMssQ3NEUkJ4SF9IX28/edit
https://docs.google.com/file/d/0B-_sBsCzvMssaHhIQzlTRm4wWE0/edit
|