Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 07.12.2024, 15:24

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Математика

Узагальнюючі таблиці з математики як спосіб засвоєння знань та вмінь

Узагальнюючі таблиці з математики як спосіб засвоєння знань та вмінь

Щедріна Наталія Володимирівна 

Вчитель математики, спеціаліст вищої категорії, старший учитель

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 54 Запорізької  міської ради Запорізької області 

Адреса: 69067, м. Запоріжжя, вул.. Соснова, 24, тел.. 236-56-15 

Директор школи Сіліна Ірина Іванівна

е-mail: zosh54@rambler.ru

сайт:  http://school54.edukit.zp.ua/

Провідна педагогічна ідея досвіду 

Використання узагальнюючих таблиць на всіх типах уроку (від уроку засвоєння нових знань до уроку систематизації та узагальнення) сприяє реалізації дидактичного принципу системності та формуванню стійких знань та вмінь учнів.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 

Однією з причин нестійких знань учнів, зниження рівня навчальних їхніх досягнень із переходом до наступного класу є розрізнене сприйняття навчального матеріалу: кожну тему уроку учні сприймають як окремий фрагмент, не пов’язуючи нові вміння з тими, що набули на попередньому уроці або під час вивчення попередньої теми. Таким чином, знання учнів не складаються в систему, де всі компоненти логічно взаємопов’язані. Актуальність досвіду полягає у розгляді одного із шляхів вирішення цієї проблеми.

Науково-теоретична база досвіду 

Автор спирається на погляди М.М.Поспєлова щодо сутність процесу мислення та підходів до навчання школярів узагальнювати знання. Також враховано досвід Т.Г. Роєвої, А.М.Чекової щодо складання узагальнюючих таблиць з математики. Автор звертається до робіт учених-дидактів та педагогів-методистів О.Н. Перевощикової, П.М.Эрднієва, Б.П. Эрднієва, Н.Л. Курдюмової, О.О.Скоробагатової, в яких викладені питання систематизації знань та складання узагальнюючих таблиць.

Стисла анотація досвіду: У досвіді розглядається вивчення двох тем: «Квадратні рівняння» (алгебра, 8 клас) та «Многочлени» (алгебра, 7 клас).

В основу вивчення цих тем покладено узагальнюючі таблиці, які зазвичай використовуються педагогами на уроках узагальнення та  систематизації знань. Автор пропонує застосування таких таблиць починаючи з першого уроку теми. У роботі наведені таблиці у двох варіантах: на початку теми (матриця) і в кінці (таблиця). У таблиці «Квадратні рівняння» навчальний матеріал структурований за видами квадратних рівнянь; у таблиці   «Многочлени» – задіями, які виконуються з многочленами.

У роботі описано методику використання узагальнюючих таблиць у процесі засвоєння навчального матеріалу та його відпрацювання.

Окремо розкрито використання цих таблиць для диференційованого навчання, наводяться приклади таких диференційованих завдань: «знайди помилку», «заверши рішення», «заповни пропуски у рішенні» тощо.

Зазначається, що використання узагальнюючих таблиць можливе й на уроках аналізу контрольної роботи.

Результативність впровадження досвіду 

Підвищення рівня міцності знань, рівня навчальних досягнень учнів.

Репрезентація досвіду 

Досвід представлений на семінарі у навчальному закладі; опублікований на сайті навчального закладу http://school54.edukit.zp.ua/ 

http://school54.edukit.zp.ua/uchiteljskij_trud/pedagogicheskaya_vistavka/rabota_schedrinoj_n_v/


 

Категорія: Математика | Додав: zavod (23.01.2014)
Переглядів: 974 | Коментарі: 1 | Теги: диференційовані завдання, матриця, узагальнюючі таблиці, Заводський, квадратні рівняння | Рейтинг: 2.2/25
Всього коментарів: 1
1 Федорец Лариса Николаевна  
Прослеживается последовательность, скрупулёзность в изложении материала и системность в использовании на уроках.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024