Розвиток критичного мислення учнів на уроках математики як важливого елементу продуктивної технології навчання Яценко Наталія Броніславівна, вчитель математики, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель
Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ст.. № 69 Запорізької міської ради Запорізької області
керівник Борисенко Людмила Михайлівна; 69096 м. Запоріжжя, вулиця Ладозька, 2
тел.222-77-33
Провідна педагогічна ідея досвіду: Засвоєння матеріалу учнями відбувається в процесі їх власної активної діяльності, у результаті чого і відбувається творче оволодіння професійними знаннями, уміннями і навичками, розвиток розумових здібностей. Збудження інтересу до дослідження сутності невідомого веде до засвоєння нового поняття або нового способу дії. Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: В даний час існує гостра соціальна потреба у творчості і творчих індивідах. Розвиток творчого мислення – одна з найважливіших задач у сьогоднішній школі. Прагнення реалізувати себе, виявити свої можливості – це прагнення до розвитку, розширення, удосконалення, зрілості, тенденція до самовдосконалення.
Науково-теоретична база досвіду: теоретичною базою досвіду є роботи: - Д. Д’юї «Прогрессивная педагогика»;
- Д. Клустер «Что такое критическое мышление?»;
- А. Савенков «Одаренные дети в детском саду и школе»;
- Ячневская Л.О. «Приемы технологии развития критического мышления на уроках математики»;
- М.Г. Ермолаєва. «Сучасний урок: тенденції, можливості, аналіз».
Стисла анотація досвіду: За інноваційним потенціалом досвід – модифікаційний. В роботі представлені проблеми та умови формування творчого мислення учнів на уроках математики. В досвіді представлені уроки з даної теми: «Проценти у нашому житті» (6 клас); «Розв’язання текстових задач» (9 клас); деякі інформаційно-дослідницькі проекти: - «Роль процентів в житті людини» (5 клас);
- «Вони залишилися в тіні століть» (8 клас);
- «Симетрія в архітектурі місця Запоріжжя» (9 клас).
Пропонуються різні моделі творчої діяльності учнів: модель «майбутніх знань», асоціативні схеми, змістовний план уроку.
Результативність впровадження досвіду: Підвищення якості знань, участь в різних математичних творчих конкурсах: міжнародний математичний конкурс «Кенгуру»; мультітест; «Олімпус». З’явилися учні які займають призові місця в олімпіадах.
Репрезентація досвіду: - Лютий 2012 року – виступ на шкільному МО вчителів математики з даної теми.
- Січень 2011 року – виступ на районному семінарі заступників директорів шкіл.
- Окремі питання досвіду розглядались на педраді школи:
- грудень 2012 року – виступ з теми «Полікультурна компетентність на уроках математики»
- грудень 2013 року – виступ з теми «Акмеологічний підхід до розвитку професіоналізму сучасного педагога»
|