Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 04:24

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Математика

Розвиток критичного мислення учнів на уроках математики як важливого елементу продуктивної технології навчання
Розвиток критичного мислення учнів на уроках математики як важливого елементу продуктивної технології навчання

Яценко Наталія Броніславівна, вчитель математики,
спеціаліст вищої категорії, старший вчитель

Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ст.. № 69 
Запорізької міської ради Запорізької області

керівник Борисенко Людмила Михайлівна;
69096 м. Запоріжжя, вулиця Ладозька, 2 

тел.222-77-33 



Провідна педагогічна ідея досвіду:
Засвоєння матеріалу учнями відбувається в процесі їх власної активної діяльності, у результаті чого і відбувається творче оволодіння професійними знаннями, уміннями і навичками, розвиток розумових здібностей. Збудження інтересу до дослідження сутності невідомого веде до засвоєння нового поняття або нового способу дії.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
В даний час існує гостра соціальна потреба у творчості і творчих індивідах. Розвиток творчого мислення – одна з найважливіших задач у сьогоднішній школі. Прагнення реалізувати себе, виявити свої можливості – це прагнення до розвитку, розширення, удосконалення, зрілості, тенденція до самовдосконалення.

Науково-теоретична база досвіду:
теоретичною базою досвіду є роботи:
  • Д. Д’юї «Прогрессивная педагогика»;
  • Д. Клустер «Что такое критическое мышление?»;
  • А. Савенков «Одаренные дети в детском саду и школе»;
  • Ячневская Л.О. «Приемы технологии развития критического мышления на уроках математики»;
  • М.Г. Ермолаєва. «Сучасний урок: тенденції, можливості, аналіз».

Стисла анотація досвіду: 
За інноваційним потенціалом досвід – модифікаційний.
В роботі представлені проблеми та умови формування творчого мислення учнів на уроках математики. В досвіді представлені уроки з даної теми: «Проценти у нашому житті» (6 клас); «Розв’язання текстових задач» (9 клас);  деякі інформаційно-дослідницькі проекти:
  •  «Роль процентів в житті людини» (5 клас);
  •  «Вони залишилися в тіні століть» (8 клас);
  •  «Симетрія в архітектурі місця Запоріжжя» (9 клас).
Пропонуються різні моделі творчої діяльності учнів: модель «майбутніх знань», асоціативні схеми, змістовний план уроку.  

Результативність впровадження досвіду:
Підвищення якості знань, участь в різних математичних творчих конкурсах: міжнародний математичний конкурс «Кенгуру»; мультітест; «Олімпус». З’явилися учні  які займають призові місця в олімпіадах.

Репрезентація досвіду:
  • Лютий 2012 року – виступ на шкільному МО вчителів математики з даної теми. 
  • Січень 2011 року – виступ на районному семінарі заступників директорів шкіл.
  • Окремі питання досвіду розглядались на педраді школи:
  • грудень 2012 року – виступ з теми «Полікультурна компетентність на уроках математики»
  • грудень 2013 року – виступ з теми «Акмеологічний підхід до розвитку професіоналізму сучасного педагога»
Категорія: Математика | Додав: LeninRMO (31.01.2014)
Переглядів: 1436 | Коментарі: 2 | Теги: асоціативні схеми, інтелектуальна ініціатива, пізнавальна модель теми, Лунінський, індивідуалізація | Рейтинг: 2.9/38
Всього коментарів: 2
2 Марта  
Очень актуально, пригодиться в дальнейшей жизни .

1 Ирина  
Творческая личность - это требование времени. Спасибо за работу.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024