Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:01

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Математика

Розробка та використання компетентнісних завдань на уроках математики

Розробка та використання компетентнісних завдань на уроках  математики з метою розвитку математичних компетенцій



Таралєшко Наталя Валеріївна, вчитель математики, спеціаліст І категорії


Приватний комплекс безперервної освіти «Школа «ЭйдоС»
Директор:   Грединарова Олена Михайлівна

Aдреса:         вул. Нижньодніпровська, 4а, м. Запоріжжя, Україна, 69091, 
Телефон:      (061) 220-02-13, 220-90-04
Факс:             220-06-37
Е-mail:          eidos-zp@ukr.net


Провідна педагогічна ідея досвіду: 
Концепція модернізації української освіти поставила перед шкільною  освітою ряд завдань, одне з яких - формування ключових компетенцій. Це, в свою чергу, передбачає вміння педагогом побудувати компетентнісно орієнтований навчальний процес, як мінімум, підібрати або скласти компетентнісні завдання з теми, тим більш, що змістовна база не включає в себе розроблені завдання з навчальних тем. Логічним є питання про складання бази таких видів завдань для учнів, за допомогою яких вчитель 
буде формувати в учнів уміння перетворювати життєву ситуацію в навчальну, встановлювати міжпредметні зв’язки, правильно підбирати методи, форми, алгоритм вирішення даної задачі, враховуючи раціональність використання ресурсів. Тому провідною ідеєю представленого досвіду є розкриття технології створення компетентністних завдань, спрямованих на формування математичної компетентності, а також розкриття суті самого поняття математичної компетентності.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Компетентнісно орієнтовані завдання та проекти будуть забезпечувати  дитину не відокремленими предметними знання, а формувати цілісне уявлення про світ, де важливо вміти застосовувати ті чи інші знання; навчати здобувати ці знання і, в першу чергу, мотивувати на отримання знань. Освітні компетенції учня будуть відігравати багатофункціональну метапредметну роль, коли дитина спочатку отримує мотив до отримання знань, отримує їх і усвідомлює їх необхідність не для школи, а для пізнання 
світу і для гармонічного життя у ньому.

Науково-теоретична база досвіду:
Науковим керівником системного і свідомого запровадження  компетентнісної освіти у Школі «ЕйдоС» є директор школи, доцент, кандидат психологічних наук Грединарова О.М., яка, проаналізувавши результати участі російських школярів у міжнародних проектах PISA, розпочала створення теоретичної бази та методичного забезпечення для переходу на компетентнісний підхід у роботі з школярами, а саме розробку компетентнісних завдань та створення умов для запровадження їх у навчальному закладі.  
  Теоретичною базою для формування поняття компетентності в освіті стали наукові роботи провідних фахівців у цій сфері, а саме роботи доктора педагогічних наук, академіка Міжнародної слов'янської академії освіти ім. Я. А. Коменського, директора Інституту освіти людини, директора Центру дистанційної освіти «Ейдос» Андрія Вікторовича Хуторського; доктора педагогічних наук, профессора Санкт-Петербурзького університету педагогічної майстерності Лєбєдєва Є.О., доктора психологічних наук, професора, провідного наукового співробітника інституту психології РАО Поливанової К.М., а також передових вітчизняних наукових ідей і психолого-педагогічних технологій навчання.

Стисла анотація досвіду:

Представлений досвід є авторським. Метою досвіду є допомогти педагогу самостійно створювати компетентнісні завдання з математики, які сприяли б формуванню математичних та універсальних компетенцій у учнів. З цією метою в даній розробці викладено теоретичну базу про поняття математичної компетентності, наведено основні принципи складання компетентнісних 
завдань за наступними вимогами:
  • учні опановують математичні знання, вміння та навички різного рівня складності: від мінімальних, відповідних обов'язковим державним вимогам до здобуття математичної освіти, до підвищених, що дозволяють продовжити навчання в профільному класі, ВУЗі;
  • формуються комунікативний, аналітичний, проектний, творчий типи діяльності;
  • формується уявлення про математику як про предмет, який є життєво необхідним кожному і який є інструментом розвитку, доступним до опанування кожній дитині;
  • формуються навички роботи з різноманітними ресурсами: довідкова література, вимірювальні та обчислювальні прилади, інформаційні мережі, то що;
  • формується позитивний та раціональний тип відносин між дітьми у колективі.
Досвід має практичне спрямування і включає в себе низку компетентнісних завдань, які відповідають вимогам державної програми та віковим особливостям школярів середньої ланки.

Результативність впровадження досвіду:
Учні, які в системі виконують компетентнісні завдання, легко адаптуються при зміні навчальної та практичної діяльності, стають стійкішими до стресових (невизначених раніше) ситуацій; підвищується їх мотивація до вивченя математики та усвідомлення її значущості, забезпечується стійкий інтерес до процесу пізнання. Найцікавішим результатом було те, що такі 
завдання особливо сподобались учням із середнім рівнем знань, учням, які «втратили надію». Вони виконували завдання з натхненням і отримували високі результати(!). Часто з’ясовувалося, що діти мають і здібності і знання, але вони не зацікавлені, не можуть презентувати їх у традиційній системі навчання та контролю.

Репрезентація досвіду:
Досвід було представлено на ІХ міжнародній науково-практичній  конференції з TRIZ-педагогіки і ейдетики та на семінарах, які було проведено для вчителів України та близького зарубіжжя в її рамках (жовтень, 2013р.)

Категорія: Математика | Додав: ShPP (28.01.2014)
Переглядів: 1354 | Коментарі: 4 | Теги: предметні та ключові компетенції, Школа «ЕйдоС», Запоріжжя, інтерес до процесу пізнання, Компетентнісне завдання, технологія формування компетенцій | Рейтинг: 3.5/103
Всього коментарів: 4
4 Олексій   [Матеріал]
Дякую, класна робота.

3 Ната   [Матеріал]
Спасибо !:)

1 Александра   [Матеріал]
Очень интересная работа! Спасибо Наталье!

2 Ната   [Матеріал]
Спасибо! приятно знать, что работа не прошла зря... А еще и немного будет полезна кому-то СПАСИБО:)

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020