Провідна педагогічна ідея досвіду: Вчитель – організатор пізнання, розвитку здібностей у процесі дослідницької діяльності та комунікативної взаємодії. Використовуючи сучасні розробки та методики з теми, піднімати мотиваційну діяльність учнів, щодо вивчення предмету та розвитку їх інтелекту. Один з важливих напрямків навчального процесу – розробка і впровадження нових пед. технологій: особистісно - орієнтованих технологій навчання і засобів навчання; переклад навчання на суб’єктивну основу з установкою на саморозвиток особистості, створення ланцюга самостійно пройдених школярем шести етапів: мета – мотив – дія – засіб – результат – оцінка, мотивуючи включення в пізнавальну діяльність. При даному засобі навчання забезпечується комфортне психологічне самопочуття навчаючих і тих, що навчаються, розвиток творчого потенціалу.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Проблеми результативності навчання вирішуються на основі організації перебудови навчального процесу, удосконалення методичних принципів осмисленого поєднання теорії та практики при розв’язання завдань різних рівнів складності; вміння вибирати саме ті методи доказу теореми чи задач, що потрібні, знаходити раціональні розв’язання та вмити грамотно його пояснити. Вміти знаходити зв’язок доведення теореми за історичним часом та вбачати новій способи доведення теореми з розвитком математики. Науково-теоретична база досвіду: Розглянута тема базується на: - Основних ідеях розвивального навчання та розвитку творчих та пізнавальних здібностей учнів, здатність встановити логічний зв'язок між теорією та практикою; - Психологічних та психофізичних дослідженнях передових науковців в зв’язку з тим, що даний матеріал можна розглянути на протязі всього курсу навчання(різни докази). Стисла анотація досвіду: Досвід систематизує методи доказу теореми, дає порівняльну характеристику освітлення наданих в роботі доказів за різними авторами; обґрунтовує актуальність цих доказів при вивченні математики; підкреслює роль теореми при вивченні геометрії та надає рекомендації з впровадження того чи іншого доказу.
Результативність впровадження досвіду:Впровадження вказаних методів підвищило інтерес до геометрії, суттєво покращило рівень знань учнів. Покращились навички рішення логічних задач, та задач на побудову. Підвищилась зацікавленість учнів до рішення нестандартних задач, дякуючи різним видам доказу теореми. Це сприяє розвитку логічного мислення, збагачення творчих та комунікативних здібностей, формуванню вмінь різноманітної діяльності та як результат – глибоке засвоєння учнями знань, комплексний підхід до вивчення предмету. Дослідження цієї теми дозволило значно активізувати пізнавальну діяльність учнів, допомагає вирішувати проблему змісту навчання, нових його форм і методів, значно підвищило рівень мотивації навчання. При цьому вчитель має змогу значно покращити сам процес управління пізнавальною діяльністю учнів. Це відбувається на всіх рівнях засвоєння шкільного матеріалу геометрії, його закріплення і перевірка знань, умінь і навичок. Підвищується інтерес до творчої діяльності та допомагає учням в пошуках свого місця в майбутньому професійному житті.
Репрезентація досвіду: Виступи на методоб’єднаннях, конференціях і семінарах, обмін досвідом з колегами, відкриті уроки; розповсюдження методичних розробок. Електронну версію посібника розміщено на сайти Запорізької гімназії №28.