Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:40

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Математика

Особистісно-орієнтоване навчання як умова компетентнісного росту школяра
Особистісно-орієнтоване навчання як умова компетентнісного росту школяра

Амінова Тетяна Анатоліївна, 
вчитель математики, спеціаліст вищої категорії


 Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор:    Коваленко Оксана Миколаївна
Адреса: м. Запоріжжя, пр. Моторобудівників, 60
Телефон: 65-01-14


Провідна педагогічна ідея досвіду: упровадження особистісно орієнтованого навчання в навчально-виховний процес  сприяє підвищенню мотивації, зацікавленості, якості знань, умінь і навичок учнів з математики.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Одним із головних завдань сучасної освіти є формування компетентнісно розвиненої учнівської особистості, здатної до самоосвіти, самореалізації та орієнтації в інформаційно-комунікаційному середовищі  сьогодення, відкритої до інновацій, спроможної повноцінно реалізуватися в майбутньому дорослому житті. Тому головна стратегія педагогічної діяльності сучасної школи повинна бути спрямована на розвиток особистісного потенціалу дитини, розкриття її здібностей та можливостей. Реалізація цієї стратегії можлива за умови створення у школі навчально-виховного середовища, яке забезпечило б цілісний розвиток особистості школяра в сучасному просторі, а саме, запровадження особистісно орієнтованого навчання в навчально-виховний процес.

Науково-теоретичною базою досвіду є психолого-педагогічні теорії ефективного розвитку особистості в процесі навчання Л.В. Виготського, В.В.Давидова, Л.В.Занкова; основні теоретичні положення особистісно-орієнтованого, інтерактивного підходу в навчанні  Л.М.Кулікової, С.І.Подмазіна, С.І. Якиманської, О.М.Піхоти, І. Д.Беха та ін.

Стисла анотація досвіду: Різноманітність освітніх форм, прийомів, методів роботи, нестандартні засоби навчання, спрямовані на розвиток індивідуальних здібностей та нахилів учнів, сприяють формуванню пізнавального інтересу дітей до вивчення математики. Використання в практичній діяльності нестандартних форм проведення уроків,  технологій колективно-групового навчання,   інтерактивних методів, рольових ігор дає можливість реалізувати такі педагогічні цілі, як структуризація змісту навчання та активізація опорних знань, підвищення пізнавального інтересу учнів, використання групових та індивідуальних форм навчання в умовах класно-урочної системи, створення комфортних умов у навчанні, забезпечення диференційованого підходу до вивчення предмет. Технологія досвіду реалізується через використання на уроках активних форм і методів навчання, елементів інтенсифікації матеріалу на основі схем і алгоритмів, що добираються відповідно до теми , мети уроку, змісту навчального матеріалу, матеріальної бази кабінету, що спонукають учнів до продуктивної праці, до самостійного оволодіння новими знаннями.

Результативність упровадження досвіду автор підтверджує позитивною динамікою рівня розвитку математичної компетентності учнів, результативною роботою з обдарованими учнями – призерами предметних олімпіад. За інноваційним потенціалом досвід носить комбінаторний характер. Він передбачає поєднання традиційних та інтерактивних технологій на уроках математики з метою формування якісних математичних компетенцій учнів, розвитку їх особистості і реалізації здібностей.

Репрезентація досвіду: виступи на шкільному методичному об’єднанні вчителів математики, на засіданнях педагогічної ради навчального закладу, презентація досвіду для слухачів курсів при ЗОІППО.

Категорія: Математика | Додав: shevchenko (25.01.2014)
Переглядів: 621 | Коментарі: 1 | Теги: математична компетентність, Шевченківський, особистісно орієнтоване навчання | Рейтинг: 3.0/53
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020