Організація навчальної діяльності учнів по формуванню математичної компетентності
Організація навчальної діяльності учнів по формуванню математичної компетентності Хлєбова Марина Едуардівна, вчитель математики, спеціаліст І категорії.
Запорізька загальноосвітня школа I-III ступенів № 94 Запорізької міської ради Запорізької області.
Провідна педагогічна ідея досвіду: формування математичної компетентності учнів на основі використання інноваційних технологій: адаптивної системи навчання, інтерактивних методів навчання та специфічних прийомів навчання математиці. Обґрунтування актуальності та перспективного досвіду: завдання сучасної школи полягає в тому, щоб випускник був компетентнісним, вмів самостійно знаходити та відкривати знання, спираючись на особистісний освітній досвід, який він одержує завдяки застосуванню нових освітніх технологій, які направлені на взаємодію.
Науково-теоретична база досвіду: 1. Гадецький М.В., Хлєбнікова Т.М. Організація навчального процесу в сучасній школі. Х.Вид. «Ранок» «Веста» 2004 2. Гальцева Т.О. Психологічна допомога вчителям при застосуванні активних методів навчання. Науково-метод. Ж-л. «Відкритий урок» №13-15, 2003 3. Державний стандарт базової та повної загальної середньої освіти. Постанова кабінету міністрів України від 23.10.2011 року №1392 4. Єпішева О.Б., Крупіч В.І. Учить школьников учиться математике: формирование прийомов учебной деятельности: Кн.для учителя. М. Просвещение 1990 5. Маркова І.С. Інтерактивні технології на уроках математики Х.: Вид.група «Основа», 2009 6. Пометун О. Інтерактивні методики та система навчання. К.: Шк.світ, 2007. (Б-ка «Шк. світу») 7. Радигін І.В. Компетентно-орієнтовний підхід до навчання Х.Вид «Ранок» 2005 8.Сучасні шкільні технології Ч.І Упоряд.І.Рожнятовська, В.Зоц.-К.: Ред.загальнопед газ., 2004 (Бібліотека «Шкільного світу»)
Стисла анотація досвіду: Використання інноваційних технологій:
адаптивна система навчання;
інтерактивні методи навчання.
Використання специфічних прийомів навчання математиці. Гармонійне поєднання їх для забезпечення формування математичної компетентності учнів.
Результативність впровадження досвіду: 1) Поліпшився рівень теоретичної підготовки учнів. 2) Підвищився рівень виконання практичних завдань. 3) Вище став рівень усвідомленості виконання завдань. 4) Використання інноваційних технологій сприяло:
залученню до праці на уроці слабких учнів;
удосконаленню знань учнів;
створенню атмосфери комфорту, зацікавленості на уроці;
зросли самостійність і самодостатність учнів, їх творча активність.
Репрезентація досвіду: на рівні навчального закладу