Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 15.08.2020, 15:23

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Математика

Нестандартні форми і методи роботи вчителя на уроках математики в умовах впровадження Державного стандарту

Нестандартні форми і методи роботи вчителя на уроках математики в умовах впровадження Державного стандарту








Мачулян Оксана Дмитрівна,
вчитель математики,
педагогічна категорія-перша
ї 

Запорізька загальноосвітня школа  І - ІІІ ступенів №91 Запорізької міської ради Запорізької області, 
директор Іваницька Тетяна Вікторівна, 
вул. Лахтінська 6А, 
т. 286-91-30, 277-15-13, 

Провідна педагогічна ідея досвіду: в умовах впровадження нового Державного стандартувиявити методи, що сприяють розвитку вмінь аналізувати,узагальнювати, розвивати пізнавальну активність, логічне мислення і вдосконалюють вміння дискутувати та аргументувати свою думку. Показати,що правильно організовані форми нестандартного,інтерактивного навчального спілкування можуть стати ефективним шляхом подолання труднощів,пов’язаних з різним темпом навчання і рівнем розвитку дітей.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Актуальність педагогічного досвіду визначається впливом нестандартних, інтерактивних методів навчання на пізнавально-навчальну діяльність учнів, на розвиток їх мислення, пізнання власних нахилів та здібностей. Впровадження нових Державних стандартів визначило гостру необхідність використання різних форм організації навчального процесу, що звернені до здібностей учнів перебудувати свої дії, свої мотиви і потреби, сформувати в особистості вміння, навички самостійно вивчати певні процеси, явища, користуючись інформацією. Робота по упровадженню нового Державного стандарту триває та спрямована на реалізацію успішного використанняновітніх технологій,набуття досвіду, власного творчого потенціалу,формування в учнів математичної компетентності ,вміння мислити і творити в нестандартних ситуаціях.

Науково-теоретична база досвіду:
Теоретичною основою досвіду є ряд нормативних документів: Закон України «Про освіту», « Про загальну середню освіту», «Національна доктрина розвитку освіти України у ХХI столітті», Концепція загальної середньої освіти;Указ президента України №926/2010 від 30 вересня 2010 р. «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні»; «Державні цільові соціальні програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року»; методичні рекомендацій Міністерства освіти і науки, молоді та спорту про вивчення математики та стрижневих векторів регіональної системи освіти; Постанова Каб.Міністрів України №1392 від 23.11.2011р. «Про затвердження Держ.стандарту базової і загальної середньої освіти»; інтерактивні принципи і підходи навчально-пізнавальної діяльності учнів.Науково-педагогічні принципи:принцип організованої свідомої інноваційної діяльності, що забезпечує перехід до більш досконалої і якісної освіти. Принцип відповідності змісту освіти  та діяльності закладу освіти.

Стисла анотація досвіду:
Сучасний учитель має свободу вибору в діях. Якщо він – особистість творча, то відшукає індивідуальний творчий підхід до кожної дитини і розвине в ній потребу у власній творчій діяльності. Не всі діти мають однакові розумові здібності, не всі здатні сприймати той об'єм матеріалу, який повинні засвоїти, тому завдання кожного вчителя - зробити навчальну діяльність кожного учня посильною, доступною, цікавою.Урізноманітнити навчальний процес, зробити його цікавішим дозволяють нестандартні форми організації навчальної діяльності. Передумовою до вивчення будь-якої теми є правильно сформульована проблемна ситуація, пояснення може супроводжуватись мультимедійним супроводом,  використанням міжпредметних зв’язків, загадок, парадоксів, історичних довідок. Під час узагальнення навчального матеріалу використовую таблиці, графіки, схеми, кросворди. Домашні завдання –  диференційовані за складністю, формою, видами робіт.
Є старе китайське прислів’я: чую і забуваю, бачу і пам’ятаю, роблю і розумію. Отже, нестандартні методи полягають у залучанні до дії, створенні ситуації переживання та випробування, що сприяє глибшому проникненню в зміст та кращому запам’ятовуванню.
На своїх уроках, для кращого засвоєння матеріалу та стимулювання інтересу до вивчення предмету використовую досить часто ігрові форми організації пізнавальної діяльності.Уроки  у формі змагань та ігор, конкурсів, турнірів, естафет, вікторин «на ура» сприймаються учнями середньої ланки. А уроки-репортажі, презентації, конференції, дискусії – учнями 10-11 класів.Математичні естафети,конкурси та інші дидактичні ігри допомагають робити процес навчання більш цікавим та захоплюючи.
Аналіз досвіду і результатів роботи підтвердили, що використання нестандартних методів в умовах впровадження нового Держстандарту на уроках математики впливає на зростання творчої продуктивної діяльності учнів, стимулюють підвищення інтересу до математики, запропоновані методи у досвіді роботи сприяють розвитку логічного мислення, творчості, ініціативності.
На Виставці планується представити розробки до уроків,презентації до уроків алгебри та геометрії, підбірку завдань  «Задачі практичного змісту 5,6 клас»,проектну діяльність учнів членів Наукового товариства учнів ЗЗОШ № 91 «Джерело», підбірку завдань в тестовій формі з міжпредметними зв’язками та ін.
Результативність впровадження досвіду: учениця ЗЗОШ № 91 Гундар Тетяна зайняла друге місце у районній олімпіаді з математики (2011-2012 н.р.), учасник конкурсу «Вчитель року» в номінації математика (2009-2010 н.р.), IIIкільний керівник математичного гуртка: «Світ математичних захоплень» (2011-2012 н.р.), член районної творчої групи по створенню ««Банку задач практичного спрямування для формування математичної компетенції учнів» (2010-2011 н.р.)
Репрезентація досвіду:педагогічний досвід впроваджується на уроках вчителів математики ЗЗОШ№91,на сайті wiki.ciit.zp.ua створено блог ksankamach.blogspot.comна якому розміщена стаття: «Нестандартні методи роботи на уроках математики», на сайті Щоденник.ua на сторінці групи ШМО вчителів математики, фізики,інформатики ЗЗОШ №91 розміщені розробки презентацій до уроків алгебри та геометрії,член шкільної творчої групи «Творча обдарованість», член районної творчої групи по створенню «Банку задач практичного спрямування для формування математичної компетенції учнів» (2010-2011 н.р.), виступ у педраді «Організація ситуації успіху на уроці. Прийоми та методи», виступ у педраді «Удосконалення педмайстерності вчителів школи через самоосвітню діяльність» з доповіддю: «Приклади використання методів формування та розвитку критичного мислення»,  участь у шкільній виставці : «Мій досвід впровадження інноваційних технологій»,участь у шкільних семінарах: «Інноваційні технології – шлях до якісної освіти» та «Створення адаптивного середовища, що забезпечує нову якість освіти»,участь у науково-практичній конференції: «Система роботи щодо розвитку пізнавальних інтересів учнів на основі сучасних педагогічних та інформаційних технологій».

Категорія: Математика | Додав: Stas (13.02.2014)
Переглядів: 3600 | Коментарі: 1 | Теги: методи активного навчаннянові Держс | Рейтинг: 3.4/78
Всього коментарів: 1
1 zalipskaya   [Матеріал]
Прекрасный и ответственный учитель! С трепетом и любовью относится к своей профессии и детям!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020