Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:44

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Математика

Метод проектів на уроках математики та в позаурочній діяльності
Метод проектів  на уроках математики та в позаурочній діяльності


Іваницька Наталія Вікторівна,
вчитель математики,
спеціаліст вищої категорії

Ясир Алла Леонтіївна,
вчитель математики, 
спеціаліст першої категорії                 


Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №76 Запорізької міської ради міста Запоріжжя

Директор школи: Клеха Людмила Вікторівна

Адреса: м. Запоріжжя, пр. Леніна, 154 Б, 
е-mаіl: kleha_76@mail.ru
сайт школи: http://school76/zp.ua/

Провідна ідея досвіду. 
Метод проектів орієнтований на самостійну діяльність учнів - індивідуальну, парну, групову, - яку вони виконують протягом певного відрізка часу. Навчає учнів планувати свою роботу, працювати з джерелами інформації, аналізувати, співставляти факти, створювати «кінцевий продукт», оцінювати себе та інших. Метод проектів має кінцевий результат. Використовується  метод проектів з метою забезпечення стабільного інтересу в учнів до знань, підвищення рівня їхньої мотивації до вивчення математики.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду. 
Освітня система в Україні вимагає нового підходу до викладання математики, оновлення змісту та методів навчання математики. Впровадження методу проектів відкриває широкі можливості для формування комунікативної, творчої,  практичної компетенцій учнів на уроках математики. Застосування методу проектів з опорою на комп’ютерні технології дозволяє реально впливати на розвиток особистості учнів, підвищення їхньої мотивації щодо навчальної діяльності та навчальних досягнень.

Науково-теоретична база досвіду. 
Метод проектів виник ще у 20-ті роки ХХ ст. у США. Спершу розвивався він у межах гуманістичного напряму у філософії та освіті. Засновник методу -  Джон Дьюї. В. Х. Кілпатрику – одиному із послідовників Дж. Дьюї – вдалося вдосконалити систему роботи над проектами. Німецький педагог А. Флітнер характеризує проектну діяльність як навчальний процес, в якому обов'язково беруть участь розум, серце і руки,  тобто осмислення самостійно добутої інформації здійснюється через особисте ставлення до неї і оцінку результатів в кінцевому продукті. До уваги взято висвітлення цього питання у роботах провідних вчених: Бондаря В. І., Пєхоти О. М., Селевка Г. К.

Стисла анотація досвіду. 
Метод проектів орієнтований на самостійну діяльність учнів  у відведений для неї час. Проектна технологія передбачає наявність проблеми, що вимагає інтегрованих знань і дослідницького пошуку її вирішення. Результати запланованої діяльності повинні мати практичну, теоретичну, пізнавальну значимість. Головною складовою методу є самостійність учня. Дуже важливою також є структуризація змістовної частини проекту із зазначенням поетапних результатів: визначення проблеми, висунення гіпотези вирішення завдань, обговорення методів дослідження, оформлення кінцевих результатів, аналіз одержаних даних, підбиття підсумків, коригування,  висновки. Необхідною складовою методики здійснення проектної діяльності є складання загальної моделі, що розглядається як умовний образ, схема кінцевого результату проекту. В рамках шкільної методичної роботи було створено динамічну творчу групу, яка працювала над темою «Інноваційні методи навчання», результатом діяльності якої є спільна творча робота вчителів Іваницької Н. В. Та Ясир А. Л. зі вказаної теми. У досвіді роботи вчителями представлено теоретичну основу досліджуваної теми у вигляді презентації, розроблено етапи роботи учнів над навчальними проектами. Робота над проектом передбачає:
1)пошуковий етап – визначення теми проекту, пошук та аналіз проблеми, висунення гіпотези, постановка мети, обговорення методів дослідження;
2)аналітичний – аналіз вхідної інформації, побудова алгоритму діяльності, покрокове планування роботи, 
3)практичний - виконання запланованих кроків;
4)презентаційний – оформлення результатів, захист проекту;
5)контрольний – аналіз результатів, корекція, оцінювання якості проекту, рефлексія. 
Вчителями в рамках досвіду розроблено критерії оцінювання роботи над проектом.

Результативність впровадження досвіду.
Учні краще засвоюють навчальний матеріал, зростає мотивація навчання, підвищується інтерес до вивчення предмета. Залучення учнів до проектної діяльності з застосуванням інформаційно-комп’ютерних технологій дозволяє виявляти та розвивати інтелектуальні та творчі здібності. Учнями під керівництвом вчителів математики розроблено та створено такі проекти: «Математика в сузір’ї професій» (10 клас), «Теорема Піфагора» (8 клас), «Математика навколо нас» (5 клас), «Модуль числа» (6 клас) та інші.

Репрезентація досвіду:
Навчальний шкільний, виступи на семінарах, засіданнях методичного об’єднання. Виступ на шкільному семінарі «Інноваційні методи навчання» з теми «Метод проектів  на уроках математики та в позаурочній діяльності», вчитель Ясир А. Л., виступ на засіданні РМЦ вчителів математики «Новий Державний стандарт у викладанні математики», вчитель Ясир А. Л. (з представленням елементів свого досвіду), виступ на ШМО вчителів природничо-математичного циклу «Впровадження методу проектів в позаурочній діяльності», вчитель Іваницька Н. В., презентація досвіду роботи на засідання педагогічної ради школи, вчитель Іваницька Н. В..

Категорія: Математика | Додав: Zhovt2 (26.01.2014)
Переглядів: 2276 | Теги: пізнавальна робота учнів на уроках , самостійна робота учнів, Жовтневий, метод проектів, мотивація до навчання | Рейтинг: 3.1/63
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020