Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:49

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Математика

Формування математичної компетентності школярів засобами інформаційно-комунікаційних технологій

Формування математичної компетентності  школярів засобами інформаційно-комунікаційних технологій


Гороховець Ніна Іванівна,
учитель математики,
спеціаліст вищої категорії,
старший учитель

Запорізька загальноосвітня школа  І – ІІІ ступенів № 51 Запорізької міської ради Запорізької області, 
директор -Кропивна Тамара Іванівна, 
м. Запоріжжя, вул. Воронезька 4, т. 224-92-53, 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Демонстрація можливостей  інформаційних технологій щодо полегшення доступу до інформації, забезпечення варіативності навчальної діяльності, її індивідуалізації та диференціації, нових форм організації взаємодії всіх суб'єктів навчання, побудови освітньої системи, в якій учень був би активним і рівноправним учасником освітньої діяльності. Практичне доведення ролі ІКТ в досягненні наступних педагогічних цілей:
- підвищенні якості математичної освіти;
- структуризації змісту навчання та активізації опорних знань; 
- підвищенні пізнавального інтересу учнів; 
- підтримці групових та індивідуальних форм навчання в умовах класно-урочної системи організації навчального процесу; 
- створенні комфортних умов через використання комп’ютерної підтримки традиційних і новаторських технологій навчання; 
- забезпеченні диференційованого підходу до вивчення предмета.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Одним із пріоритетів розвитку освіти є впровадження сучасних інформаційно - комунікаційних технологій, які забезпечують подальше вдосконалення навчально - виховного процесу, доступність і ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві. В умовах швидкого накопичення інформації вчитель зобов’язаний не лише дати учням базові знання і сформувати компетентності, але й  навчити учнів самостійно вести пошук необхідної інформації, використовуючи для цього не тільки друковані джерела, але і електронні. Уміло та доцільно підібрані форми і методи активізації пізнавальної діяльності школярів сприяють формуванню у них інтелектуальних здібностей, логічного мислення, спонукають до самостійності суджень, висновків, викликають бажання осмисленої пошукової діяльності. 
Науково - теоретична база досвіду:  Закон України «Про освіту», Державна національна програма «Освіта» (Україна ХХІ століття), Національна програма «Діти України», Концепція Національної Програми інформатизації, наукові доробки П.Я. Гальперіна, Н.Ф. Тализіної,  Ю.К Бабанського.
Стисла анотація досвіду:   В описі досвіду розкрито систему роботи вчителя Гороховець Ніни Іванівни з питань впровадження інформаційних технологій на уроках математики та в позаурочній  діяльності. В додаткових матеріалах представлені розробки уроків та позакласних заходів з використанням  комп’ютерних засобів навчання на різних етапах уроку та для організації різних типів уроків, як от:  система  уроків стереометрії у 10 та 11 класах; навчальні проекти: «Симетрія - основний закон побудови світу», «Функції для всіх», «Цікаво про математику»; наведені статистичні дані  у вигляді діаграм результативності  навчального процесу, розглянуто проблеми інформатизації  НВП (науково - методичного забезпечення та створення матеріальної бази викладання математики). 
Включаючи дітей у пошук, вирішення проблемних ситуацій, Ніна Іванівна вчить їх раціональним способам та методам розумової творчої праці, намагається надати кожному учневі можливість реалізувати себе, як особистість. Її урокам притаманне органічне поєднання опрацювання теорії та відпрацювання практичних навиків і умінь учнів.
Досвід вчителя, який широко використовує комп’ютерні засоби навчання на уроках математики та в позаурочний час показує, що інформаційно-комунікаційні технології надають істотну підтримку вчителю в організації навчально-виховного процесу, підвищують якість та ефективність навчальних методик, суттєво допомагають реалізувати індивідуальний підхід до кожного учня.
Результативність впровадження досвіду:  Результатом роботи вчителя є формування в учнів стійкого інтересу до математики, про що свідчить стабільна позитивна динаміка результатів моніторингу навчальних досягнень учнів (за результатами проміжного етапу моніторингових досліджень 2013-2014  н.р. учні 11-А класу (фізико-математичний профіль навчання) продемонстрували наступні результати: з алгебри та початків аналізу - 83%  високого та достатнього рівнів навченості, з  геометрії - 89%); учні виборюють призові місця на районних олімпіадах, продовжують навчання у вишах за спеціальностями, пов’язаними з математикою.
Репрезентація досвіду: Досвід роботи Гороховець Ніни Іванівни поширюється серед вчителів МО школи, керівником якого вона є протягом багатьох років та серед членів РМЦ вчителів математики та користувачів мережі «Щоденник.ua»
Категорія: Математика | Додав: Stas (01.02.2014)
Переглядів: 823 | Теги: мережа, навчальний проект, інформатизація, ІТН, ризики, моніторинг., засоби навчання, ІКТ, математика, ЕППЗ | Рейтинг: 3.3/33
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020