Провідна педагогічна ідея досвіду: Сьогодення потребує від людини не тільки певної суми знань, умінь та навичок, а, що найважливіше, вміння самостійно здобувати й використовувати на практиці нові знання. Основною метою стає максимальний розвиток компетентності особистості щодо саморегуляції, самоосвіти та самовдосконалення й виховання. Досягти цієї метиможна завдяки впровадженню у навчальний процес активних методів навчання, серед яких провідну роль відіграють нетрадиційні форми і методи навчання, які дають змогу формувати знання шляхом інтенсивної самостійної пізнавальної діяльності й, разом з тим, сприяють розвитку індивідуальних творчих здібностей. Особливо актуальні нетрадиційні уроки з математики і фізики.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: напрацьована тема набуває особливої актуальності в умовах становлення української держави, тих процесів, що відбуваються в країні, та в галузі освіти, зокрема. Тому сьогодні необхідна серйозна, науково обґрунтована робота, спрямована на переоцінку існуючих підходів і до визначення мети й змісту освіти, і до форм і методів навчання та виховання.
Науково-теоретична база досвіду: Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти; наукові праці: Я. Каменського, О. Пометуна, К. Баханова та інші.
Стисла анотація досвіду: сучасна освіта повинна сприяти формуванню ключових компетенцій особливості учня: само розвиваючої, інформаційної, продуктивної, полікультурної, комунікативної, соціальної. Тільки компетентна особистість може свідомо оцінювати, розв’язувати проблеми, активно діяти в нестандартних ситуаціях, вміти користуватися новими інформаційними технологіями, мати загальнолюдські цінності тощо.
Для формування ключових компетентностей учнів на уроках фізики і математики виникає необхідність застосування інтегрованих традиційних і нетрадиційних форм та методів навчання. Завдяки цьому вчителі створюють умови для набуття учнями необхідних ключових компетенцій.
Популярними в роботі вчителів під час узагальнення матеріалу є нетрадиційні форми уроків: урок-гра, урок-казка, аукціон, урок-турнір, урок-виставка тощо.
Даний досвід упроваджується у навчальний процес з метою підвищення та розвитку в учнів здатності до самоосвіти, самореалізації в умовах сучасних вимог суспільства.
Результативність впровадження досвіду: Нетрадиційні уроки сприяють творчому пошуку вчителів, а для дітей це добре засвоєння матеріалу, збільшення кількості і якості знань, бо мета вчителя допомогти дитині засвоїти матеріал, для подальшого використання без сторонньої допомоги.
Репрезентація досвіду: навчальний заклад, представлення на науково-практичному семінарі.