Формування ключових компетентностей на уроках геометрії з використанням динамічного геометричного середовища GeoGebra
Формування ключових компетентностей на уроках геометрії з використанням динамічного геометричного середовища GeoGebra
Клименко Тетяна Станіславівна, вчитель математики, спеціаліст вищої категорії
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 90 Запорізької міської ради Запорізької області Адреса: м. Запоріжжя,вул. Чумаченка, 13-б Телефон:769-80-39 E-mail: school90zp@mail.ru Сайт: school90.at.ua
Директор Волик Людмила Олексіївна
Провідна педагогічна ідея досвіду: створення на основі компетентнісного підходу умов для формування ключових компетентностей (уміння вчитися, математична, інформаційно-комунікаційна, загальнокультурна, і здоров’язбережувальна компетентності) засобами, які надає динамічне середовище GeoGebra при викладанні геометрії у загальноосвітньої школі; введення в урок додаткових елементів диференціації, цікавості, новизни; використання різних форм роботи, ігрових моментів, творчих завдань.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Необхідність побудови сучасного освітнього середовища. XXI століття стане століттям комп'ютерних технологій. Комп'ютери стрімко проникають у всі сфери нашого життя, і найчастіше це призводить не просто до невеликих змін в організації процесів, супроводжуючих діяльність людини, а до корінної ломки самих принципів цієї організації, до корінного перегляду наших уявлень про цілі і завдання, які повинна вирішувати ця організація. І в першу чергу це стосується сучасної системи освіти;
Підвищення якості освіти. Вводити нові інформаційні технології в школу стоїть таким чином, щоб безпосередньо пов'язати цей процес з удосконаленням змісту, зміною методів і організаційних форм навчання;
Досягнення педагогічних цілей. Використання комп'ютерних технологій дозволяє певною мірою домагатися наступних цілей:
представити на уроках математики максимальну наочність (завдяки настройки зображень, анімації, та ін);
підвищити мотивацію навчання (у зв'язку з розвитком інформатизації);
використання на уроках різноманітних форм і методів роботи з метою максимальної ефективності уроку;
залучення учнів в свідому діяльність).
Науково-теоретична база досвіду:
ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ базовоїі повної загальної середньої освіти. (Постанова Кабінету Міністрів від 23 листопада 2011 р. № 1392 Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти);
Вільно поширюване динамічне геометричне середовище GeoGebra. Програма написана Маркусом Хохенвартером на мові Java (працює на великому числі операційних систем). Перекладена 39 мовами і в даний час активно розробляється.
МЕЖДУНАРОДНАЯ НАУЧНО-ПРАКТИЧЕСКАЯ КОНФЕРЕНЦИЯ «ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАНИИ И НАУКЕ - ИТОН 2012», Труды конференции и семинара. Часть 1.
Стисла анотація досвіду: в роботі показано можливе використання динамічного геометричного середовища GeoGebra для розв’язування задач з підручника Геометрія 9 (Автори: А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонский, М. С. Якир; видавництво. «Гімнізія», 2009). Використання середовища GeoGebra дозволяє мінімізувати час, витрачений на пояснення, засвоєння і закріплення матеріалу при вивченні найбільш важких тем курсу геометрії 9 класу (на прикладі теми «Геометричні перетворення»). Пояснення матеріалу проводиться за допомогою анімації, що робить процес навчання для учнів більш легким, цікавим і захоплюючим.
Результативність впровадження досвіду: досвід використовується під час проведення уроків геометрії в загальноосвітній школі. У процесі використання в навчанні динамічних моделей я помітила, що істотно змінюється ставлення учнів до навчального процесу, їх діяльність стає більш осмисленою і продуктивною. Репрезентація досвіду: Виступ на засіданні ШМО навчального закладу.