Сучасні інформаційні технології відкривають нові перспективи для підвищення ефективності освітнього процесу. Дистанційні технології навчання можна розглядати як природний етап еволюції традиційної системи освіти від дошки з крейдою до електронної дошки й комп'ютерних навчальних систем, від книжкової бібліотеки до електронної, від звичайної аудиторії до віртуальної аудиторії. Основна мета дистанційного навчання - дозволити вчитися всім бажаючим, у кого є прагнення одержати професію. Інтерес до даної технології навчання у тому, що інформаційні технології впроваджуються в наше повсякденне життя. Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Актуальність представленого досвіду полягає у тому, що використання дистанційних курсів у навчанні дозволяє реалізувати особистісно - орієнтований підходи до освіти школярів (С.Подмазін та інші), вони забезпечують позитивну мотивацію, активізують самостійну творчу діяльність учнів під час виконання завдань курсу, забезпечують умови для розвитку творчої особистості дитини.
Науково-теоретична база досвіду
Впровадженням дистанційного навчання в Україні стало його нормативне забезпечення: Концепція розвитку дистанційної освіти в Україні (Затверджено МОН України 20.12.2000 р.), Положення про дистанційне навчання (Наказ МОН України № 40 від 21.01.2004), «Про затвердження програми розвитку системи дистанційного навчання на 2004-2006 роки» (Постанова Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2003 р № 1494). Згідно затвердженої програми проведено педагогічний експеримент з надання освітніх послуг за дистанційною формою навчання у вищих навчальних закладах України, в тому числі у Відкритому Міжнародному Університеті розвитку людини «Україна». Наукові і практичні дослідження, на яких ґрунтується робота, використані наукові концепції і теорії
У більшості наукових праць досліджувалися лише окремі аспекти організаційно-педагогічних засад дистанційного навчання підготовки спеціалістів. Особливий інтерес становлять праці як вітчизняних, так і зарубіжних учених, присвячені змісту, розвитку та організаційним засадам дистанційного навчання (С. Авдошин, В. Домрачов, В. Зінченко, М. Карпенко, Т. Кошманова, К. Корсак, В. Кухаренко, Е. Полат, П. Таланчук, А. Хуторський, Дж. Андерсен, Ст. Віллер, Т. Едвард); використання інформаційних технологій у педагогічній практиці (Н. Корсунська; Ю. Пасічник, Т. Смовженко, П. Стефаненко, В. Торопцов), використанню Інтернету в сучасному суспільстві, психолого-педагогічні аспекти і технології створення дистанційного курсу (В. Кухаренко, Т. Олійник, В. Рибалка); організації дистанційного навчання в післядипломній освіті (В. Олійник, В. Гравіт).
Стисла анотація досвіду
Даний проект був створений в рамках проведення обласного конкурсу електронних курсів дистанційного навчання. Учні, які виявляють бажання оволодіти знаннями з даної теми, мають можливість поетапно вивчити теоретичний матеріал, розглянути і розібрати запропоновані приклади, самостійно виконати ряд завдань; перевірити рівень навчальних досягнень при виконанні тестових завдань. При дистанційному навчанні учні самостійно оволодівають знаннями , розподіляють час на виконання певного об’єму навчального матеріалу. Учні виконують завдання різноманітного рівня, в тому числі і такі, які сприяють формуванню навичок мислення високого рівня, аналізу, синтезу, узагальненню отриманих знань. В ході роботи над проектом були використані дидактичні та методичні матеріали, які допомогли вчителю в створенні навчального дистанційного курсу. Результативність впровадження досвіду
Учні 8-х класів 2012-2013 н.р. ознайомились з дистанційним курсом під час вивчення теми «Квадратні рівняння» на уроках алгебри. Репрезентація досвіду
Дистанційний курс був представлений для конкурсу «Школа сучасних знань», який проводився КПУ у 2011 році (курс зайняв I місце), також представлявся на обговорення методичному об’єднанні вчителів математики в районі. У травні 2011 року обговорювався на курсах для призерів конкурсу в ЗОІППО. Учні 8-х класів Запорізької гімназії №47. Дистанційний курс є на сайті «Школи сучасних знань». Адреса розміщення проекту: