Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 23.04.2024, 16:05

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Математика

Аналітично-корекційна робота учителя математики
Аналітично-корекційна робота учителя математики

Малоушкіна Наталія Григорівна, вчитель математики
спеціаліст вищої категорії

Запорізька загальноосвітня школа  І–ІІІ ступенів №30 
Запорізької міської ради Запорізької області 
директор Чумаченко О.В.

адреса:    вул. Леонова 4,  м.Зaпopiжжя 69006

тел.: (061)236-87-71,E-mail: nvk_30@mail.ru

адреса сайту: http://nvk30.ucoz.ru/



Провідна педагогічна ідея досвіду:
Необхідним компонентом роботи вчителя щодо створення оптимальних умов для ефективного оволодіння учнями програмних вимог є аналітична та корекційна діяльність на всіх етапах освітнього процесу. Від якісного контроля рівня сформованості навичок і вмінь учнів з кожної навчальної теми залежить методика організації та проведення корекційної роботи. Мета такої роботи полягає у створенні оптимальних умов для успішного просування у вивченні математики, враховуючи вид відставання у навчанні. Отже лише при взаємоупорядженості здійснення контролю та корекції знань і вмінь учнів, можна досягти підвищення рівня навчальних досягнень.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Актуальність теми обумовлюється тим, що курс математики основної школи характеризується наявністю тісних внутрішньопредметних зв’язків. Відповідно, якість засвоєння знань, сформованість навичок і вмінь учнів з кожної навчальної теми залежить від рівня опанування ними навчального матеріалу з інших тем, пов’язаних з даною. Відтак, якщо своєчасно не виявляти прогалини в знаннях учнів та їх не усувати, то математична підготовка школярів буде, звичайно, недостатньою. Передусім це стосується початкового та середнього рівнів навчальних досягнень. Тільки взаємоузгоджена система контролю та корекції знань забезпечує учням можливість подальшого успішного просування у вивченні математики. Здійснення корекції результатів навчання доцільно спрямовувати на засвоєння учнями основних понять, їх властивостей, математичних тверджень, а також на засвоєння всіма учнями основних алгоритмів. Відповідні уміння є базовими для застосувань в навчальних курсах природничих дисциплін. Методика організації й проведення контролю та корекції результатів навчання математики в основній школі має відповідати віковим особливостям учнів. Їх психологічний стан визначається сформованістю уваги, здатністю аналізувати, порівнювати, зіставляти, співвідносити себе і свою діяльність, поведінку з оточуючим середовищем та нормами, що в ньому існують. Отже перспективність даного досвіду полягає у можливості його використання в курсі математично-прикладних дисциплін з метою створення умов для постійного удосконалення та самовдосконалення знань і вмінь учнів, надання взаємодопомоги, навчання здійснювати адекватну самооцінку сприяє формуванню позитивних мотивів навчання за умови відповідної адаптації до конкретної педагогічної ситуації.

Науково-теоретична база досвіду:
Бродський Я. Дидактичні матеріали для коригування базового рівня математичної підготовки учнів 5-х класів
 Выготский Л. С. Педагогическая психология / Выготский Л. С. – М. : Педагогика, 1991. – 479с.
Яценко Т. С. Психологічні основи групової психокорекції : [навч. посіб.] / Яценко Т. С. – К. : Либідь, 1996. – 264 с.
Черкаська Л. П. Методика вибору оптимальних компонентів контролю згідно типу уроку математики / Л. П. Черкаська, О. А. Москаленко / – Полтава : ПДПУ, 2001. – С. 20–26. 
Черкаська Л. П. Структура та зміст системи дидактичних засобів для здійснення корекції результатів навчання математики / Л. П. Черкаська, О. А. Москаленко // Матеріали Всеукр. науково-методичної конференції [„Проблеми математичної освіти"], (Черкаси, 16–18 квітня 2005 р.). – Черкаси : Вид. від ЧНУ, 2005. – С. 109–120.
Практична база досвіду: 
Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Рабінович Ю. М., Якір М. С. Дидактичні матеріали 5 – 11 (математика, алгебра, геометрія) Харків
Бурда М. І., Біляніна О. Я., Вашуленко О. П., Прокопенко Н. С. Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики 9, 11 клас, Харків

Стисла анотація досвіду:
Характеристика досвіду за іноваційним потенціалом є модифікаційним. Технологія досвіду полягає у тому, що запропонована система контролю і корекції містить методичні рекомендації щодо контрольно-корекційної роботи, дидактичні моделі уроків, відповідні дидактичні матеріали, спрямовані на удосконалення методики і корекції знань і вмінь на різних етапах уроку, позаурочний час. 

Результативність впровадження досвіду:
Результативність полягає в тому, що дана система, втілена у практику роботи учителів математики ЗОШ №30, дала можливість підвищити рівень навчальних досягнень учнів, їх особистісну відповідальність за якість власної освіти.

Репрезентація досвіду:
Запорізька загальноосвітня школа № 30, виступ на методичному об’єднанні фізико-математичних дисциплін.

Категорія: Математика | Додав: LeninRMO (27.01.2014)
Переглядів: 1336 | Коментарі: 2 | Теги: контроль знань, діагностика, взаємоузгодженість контролю/корекці, види корекції, корекція знань, зворотний зв, Ленінський, математика, форми контролю | Рейтинг: 3.3/80
Всього коментарів: 1
1 Елена  
Интересный опят, спасибо!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024