Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 07.07.2020, 23:18

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Математика

Активізація розумової діяльності на уроках математики в системі інклюзивної освіти
Активізація розумової діяльності на уроках математики в системі інклюзивної освіти

Онищенко Світлана Володимирівна, вчитель математики, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «старший учитель»

Запорізький навчально-виховний комплекс «ОСНОВА» з відділенням для реабілітації дітей хворих на цукровий діабет Запорізької міської ради Запорізької області

Директор Любімова Алла Володимирівна

Адреса: вулиця Якова Новицького, 9
Телефон: (0612)233-14-77, (0612)34-01-04
е-mail: osnovazp@mail.ru
Адреса сайту: https://sites.google.com/site/znvkosnova/


Провідна педагогічна ідея досвіду:
Питання активізації навчання учнів в системі інклюзивної освіти відноситься до числа найбільш актуальних проблем сучасної педагогічної теорії та практики. Реалізація принципу активності в навчанні математики має певне значення, адже навчання та розвиток мають діяльнісний характер, і від якості навчання, саме як діяльності, залежить результат навчання, розвитку та виховання учнів. Тому головною проблемою у вирішенні завдання підвищення ефективності та якості навчального процесу є активізація розумової діяльності учнів в системі інклюзивного навчання. ЇЇ особлива значимість полягає в тому, що навчання, яке є віддзеркаленою перетворюючою діяльністю, спрямоване не лише на сприйняття навчального матеріалу, а й на формування ставлення учня до самої пізнавальної діяльності.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Актуальність питання полягає в тому, що активні методи навчання    дозволяють використовувати всі рівні засвоєння знань: від відтворюючої діяльності через перетворюючу до головної мети – творчо-пошукової діяльності. Творчо-пошукова діяльність є більш ефективною, якщо їй передує відтворююча та перетворююча діяльність, в ході якої учні засвоюють прийоми навчання.

Науково-теоретична база досвіду:
Вивчення проблеми активізації пізнавальної діяльності учнів в системі інклюзивної освіти, вирішення якої спрямовано на підвищення ефективності та якості навчання, здійснюється в різних напрямках:
-    розвиток та організація пізнавальної активності учнів як необхідна умова підвищення якості знань (Л.П.Арістова, Є.В.Коротаєва, І.Ф.Харламов, Т.І.Шамова, І.С.Якиманська та ін.);
-    організація творчо-пошукової пізнавальної діяльності учнів (В,Г.Разумовський, А.В.Усова, М.І.Махмутов та ін.);
-    формування пізнавальних інтересів учнів у загальнодидактичному аспекті (Р.Ш.Ахтямова, К.А.Раджапов, Г.І.Щукіна та ін.);
-    організація самостійної пізнавальної діяльності учнів (Б.П.Йосипов , Р.В.Олійник, П.І.Підкасистий, Н.А.Половнікова та ін.)

Стисла анотація досвіду:
Автором педагогічного досвіду зроблено опис технології активного навчання, яка  включає стимулюючі методи з активізації пізнавальної діяльності учнів, методи залучення кожного учасника до розумової та поведінкової активності. Вчителем визначено  різні шляхи активізації пізнавальної діяльності, які у різних ситуаціях стимулюють активність і самостійність учнів. Здобутками педагогічного досвіду стали результати пошуку форм навчання, методів і прийомів з підвищення ефективності засвоєння знань з математики. Велику увагу приділено вчителем системі роботи з нетрадиційних методів і засобів навчання на уроці і позаурочний час. Педагогічний досвід містить методичні розробки нетрадиційних, проблемно-розвиваючих, особистісно-зорієнтованих уроків з математики,  спрямованих на активізацію пізнавальної діяльності та  розвиток мислення учнів через рефлексивне управління навчанням.

Результативність впровадження досвіду: З метою відстеження ефективності організації навчально – виховного процесу щодо організації роботи з учнями вчителем розроблено педагогічний моніторинг, результати якого   виявляють спільні тенденції, недоліки у роботі та організовується корекційна діяльність. Результатом впровадження педагогічного досвіду стала активізація розумової діяльності учнів на уроках математики в системі інклюзивної освіти

Репрезентація досвіду:
     навчально-виховний комплекс (впровадження досвіду);
     районний науково-практичний семінар-практикум з теми: «Забезпечення компетентнісного підходу та психолого-педагогічний супровід учнів з початковим рівнем навчальних досягнень. Особливості корекційної роботи».  
     обласна педагогічна виставка «Освіта Запорізького краю-2010» в номінації «Інноватика в принципах і механізмах функціонування освітнього закладу: впровадження методик та інноваційних технологій у навчально-виховний процес» (квітень 2010).
     Обласний науково-практичний семінар «Інклюзивна освіта – важливий чинник підвищення конкурентоспроможності на ринку праці молоді з особливими потребами» (грудень, 2013)   

Презентацію досвіду розміщено на шкільному блозі «Міська педагогічна виставка – 2014» http://mpedvistavka2014.blogspot.com/2014/01/c.html

Категорія: Математика | Додав: OrdgonRMO (25.01.2014)
Переглядів: 885 | Теги: інклюзивна освіта, уроки математики, Активізація розумової діяльності, індивідуальний рівень розвитку, Орджонікідзевський | Рейтинг: 3.4/70
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020