Провідна педагогічна ідея досвіду:Створення сприятливого освітнього простору як чинника розвитку пізнавальної активності учнів для формування математичних компетенцій, вміння використовувати отримані знання та самостійно й творчо працювати.
Актуальність і перспективність досвіду полягає у реалізації одного із напрямків змісту освіти України – компетентнісно орієнтованого підходу.
Навчальна діяльність має не просто дати учневі суму знань, умінь і навичок, а сформувати його життєві компетентності. Саме набуття найважливіших компетентностей забезпечує можливість орієнтуватися в сучасному суспільстві, сприяє формуванню в особистості здатність швидко реагувати на питання часу. Все це диктує потребу впровадження в процес навчання нових педагогічних технологій, які б активували пізнавальну діяльність учнів. Суспільство сьогодні, як ніколи, потребує активних та творчих людей, здатних приймати нестандартні рішення, творчо підходити до розв’язання тієї чи іншої проблеми, самостійно контролювати й оцінювати результати своєї діяльності. А це означає, що сучасна освіта націлена на розвиток ключових компетенцій учнів. Тому у процесі вивчення того чи іншого предмета дитина повинна бути активним учасником, у неї має виробитись внутрішня потреба постійно здобувати нові знання, прагнути і вміти вчитися.
Науково-теоретична база досвіду:
1.Концепція розвитку сучасної освіти, яка проголошена в документах «Державний стандарт загальної середньої освіти».
2.Особистісно орієнтоване навчання. Якиманська І. С., Подмазін С. І.
3.Компетентнісно - орієнтований підхід до навчання. Родигіна І. В.
4.Інтерактивні технології навчання. Пометун О., Пироженко Л.
5.Формування мотивації навчання. Маркова А. К., Підласий І. П.
6.Методи навчання математики. Бевз Г. П.
7.Оптимізація навчально – виховного процесу. Бабанський Ю. К.
8.Гуманна педагогіка. Амонашвілі Ш.О.
9.Поетапне рівневе вивчення математики в основній школі. Капіносов А.
10.Проектуємо навчальний процес. Підласий І. П.
11.Технологія розвитку критичного мислення . Макаренко В. М.
Стисла анотація досвіду: Характеристика досвіду за іноваційним потенціалом-комбінаторний. Технологія досвіду полягає у тому, що запропонована система роботи по активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках сприяє формуванню в них математичних компетенцій та розвитку ключових компетентностей.
Використання методів активізації пізнавальної діяльності у навчанні математики дозволяє створити атмосферу співпраці і відкритого діалогу; створити умови, в яких навчання проходить природним шляхом; дає можливість більш ефективно використовувати урочний час, прищеплює навички самостійної роботи.
Результативність впровадження досвіду:Результативність полягає у тому, що дана система активування пізнавальної діяльності учнів, втілена у практику роботи вчителів математики ЗОШ №30, дала можливість підвищити рівень навчальних досягнень учнів і як результат:
- підвищується рівень вмотивованості до самоосвітньої діяльності;
- активізується освітня діяльність учнів;
- підвищується рівень сформованості інтелектуальних вмінь та результативність процесу оволодіння учнями ключових компетенцій, пов’язаних з гуманітарною освітою;
- допомагає розвивати вміння критично сприймати інформацію,
- виявляти власні здобутки та проблеми;
- формує вміння орієнтуватися в різноманітному і суперечливому інформаційному полі.
Репрезентація досвіду: Запорізька загальноосвітня школа № 30, виступ на районному методичному об’єднанні вчителів математики, виступ на педагогічній раді.