Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 07:27

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Математика

Формування математичної компетентності учнів шляхом посилення прикладної спрямованості викладання математики

Формування математичної компетентності учнів шляхом посилення прикладної  спрямованості викладання математики



Погорєлова Лариса Захарівна,
учитель математики,
спеціаліст вищої категорії,
старший учитель

Запорізький загальноосвітній багатопрофільний навчально-виховний комплекс № 106; 
директор - Іванішина О.А.; 
вул.. Рубана 9, м. Запоріжжя, 69124; 
тел.: (061) 236 69 30; 

Провідна педагогічна ідея досвіду: полягає в тому, що посилення прикладної спрямованості викладання математики сприяє формуванню мотиваційного, змістовного та дійового компонентів математичної компетентності. 

Об'єкт дослідження: навчання математики учнів основної школи.

 Предмет дослідження: формування математичної компетентності учнів.
Мета дослідження: полягає в теоретичному та експериментальному обґрунтуванні впливу посилення прикладної направленості викладання математики на формування мотиваційного, змістовного та дійового компонентів математичної компетентності.
Гіпотеза: якщо в процесі навчання математики:
- систематично використовувати прикладні задачі, враховувати зміст і структуру прикладних задач та етапи їх розв’язання;
- використовувати міжпредметні зв’язки;
- здійснювати в позаурочній роботі цілеспрямовані змістові та методологічні зв’язки математики з практикою;
- враховувати психолого-педагогічні засади вироблення вмінь, спиратись на прогресивні способи організації навчально-пізнавальної діяльності,- то це підвищить ефективність формування математичної компетенції учнів.
       Відповідно до мети і гіпотези дослідження визначено такі завдання:
проаналізувати стан досліджуваної проблеми у психолого-педагогічній і методичній літературі та в практиці навчання математики;
визначити роль прикладної спрямованості навчання математики у формуванні математичної компетентності учнів;
з’ясувати способи реалізації прикладної спрямованості навчання математики;
сформулювати методичні рекомендації для застосування прикладної спрямованості навчання математики з метою  підвищення ефективності формування математичної компетенції учнів.
     Методи дослідження: теоретичні - досконале вивчення державних документів про освіту; критичний аналіз методичних джерел та фахових журналів; 
емпіричні - спостереження за процесом навчання учнів, аналіз їх навчальної діяльності; узагальнення передового педагогічного досвіду роботи вчителів; власний досвід.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
У сучасній загальноосвітній школі багато учнів сприймають математику як складну і непотрібну в житті науку. Тому перед учителем математики виникає необхідність переконати учнів у тому, що математичні знання є невід’ємною складовою загальної культури людини, необхідною умовою повноцінного життя в сучасному суспільстві. Одним із шляхів вирішення цієї задачі є посилення прикладної спрямованості викладання математики, що дозволяє домогтися формування стійких математичних компетентностей, розширювати  кругозір та розвивати творчі здібності учнів.

Науково-теоретична база досвіду : основана на теоретичних аспектах впровадження компетентнісного підходу в шкільну освіту (В.М. Авдєєва, Г.П. Бевз, Б.В. Гнеденко, О.В. Овчарук, О.І. Пометун, З.І Слєпкань, С.Е. Трубачева); питаннях теорії та практики формування предметних компетентностей з математик (О.Я. Бабич, І.М. Зіненко С.А. Раков, Н.А. Тарасенкова,); роботах науковців, присвячених прикладній спрямованості шкільного курсу математики (О.В.Волосюк Ю.М. Колягін, С.М. Лук’янова, С.В. Онопченко, Л.О. Соколенко, В.В.Фірсов). 

Стисла анотація досвіду Досвід спрямований на реалізацію в практичній діяльності ідей педагогічної науки з питань компетентністного підходу до навчання, а саме формування математичної компетентності учнів шляхом посилення прикладної  направленості викладання математики на всіх етапах засвоєння знань.
      Сутність педагогічного досвіду полягає в орієнтації педагогічних зусиль вчителя щодо осмисленого засвоєння учнями математичних понять, розкритті змісту курсу математики шляхом розв’язування задач, які розкривають доцільність їх практичних застосувань. Надзвичайно   важливо  дати учням не просто міцні знання з математики, а й зацікавити їх цим предметом, навчити використовувати знання з математики як інструмент пізнання навколишнього світу.
Результативність впровадження досвіду: 
розроблені уроки і презентації до них, які дозволяють формувати математичну компетентність учнів шляхом посилення прикладної направленості в викладанні математики;
участь у  районному (міському) турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року- 2010», ІІ місце.
Репрезентація досвіду:
- виступи на засіданні шкільного методичного об'єднання;
- відкриті уроки для вчителів школи, району;
- керівництво районним професійним об’єднанням «Педмайстерня» для вчителів математики з теми: «Використання інтерактивних технологій навчання на уроках математики як засобу формування свідомого ставлення учня до професійного самовизначення.»
Публікації у фахових виданнях:
1. Науково-методичний журнал «Математика в школах України», №6(234), 2009р.
2. Інформаційно-практичний бюлетень «Все для вчителя», грудень, 2013р.


Категорія: Математика | Додав: Stas (30.01.2014)
Переглядів: 1433 | Теги: презентація, сучасний урок, прикладна направленість, прикладні задачі, міжпредметні зв’язки, математична компетентність, урок математики, інтерактивні | Рейтинг: 3.3/66
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020