Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:41

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Використання комп’ютерних технологій у процесі навчання біології
Використання комп’ютерних технологій у процесі навчання біології

Караваєнко Катерина Борисівна, 
вчитель хімії та біології, кваліфікаційна категорія – «спеціаліст вищої категорії»


 Запорізький навчально-виховний комплексІ-ІІІ ступенів №64
 Запорізької міської ради  Запорізької області
Директор:   Глєзєрова Луіза Василівна
Адреса: м. Запоріжжя, Молочна, буд.36
Телефон: 96-18-82

  
Провідна педагогічна ідея досвіду 
Біологія - це однин  із навчальних предметів, що дає багатий матеріал для відпрацювання найрізноманітніших методів і прийомів роботи. Для того, щоб забезпечити повноцінне засвоєння знань, умінь та навичок, сформувати в учнів навчально-інтелектуальні уміння  необхідно використовувати інформаційно-комп’ютерні технології на уроках. Використання нових інформаційних технологій у навчально-виховному процесі дає можливість реалізувати переорієнтацію навчання з інформативної форми на розвиток особистості людини, здійснення індивідуально-диференційованого підходу в навчанні та, відповідно, забезпечує ефективність оцінювання навчальних досягнень учнів. Тому, перед викладачем біології стоїть важливе завдання — виховати та підготувати молодь, спроможну активно включатися в якісно новий етап розвитку сучасного суспільства, пов'язаний з інформацією. 
    
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Глобалізація сучасного інформаційного світу призвела до утвердження медіакультури практично в усіх галузях людського життя, в тому числі і в освітньому просторі. Сучасні інформаційні технології відіграють значну роль у формуванні ціннісних орієнтацій сучасної молоді. Розвиток так званого «інформаційного простору» вимагає від сучасної школи модифікації окремих аспектів її діяльності, які вже не задовольняють усіх потреб  інформаційного суспільства. Найбільш цінними у навчальному процесі можуть бути програмні засоби, які надають учню свободу вибору під час вивчення навчального матеріалу раціонального рівня складності, самостійного визначення форми допомоги за умови виникнення складностей. Такими програмними засобами, на сьогодні є ІКТ, які використовуються при викладанні шкільної програми на уроках біології.
    
 Науково – теоретична база досвіду базується на роботах таких практиків як Дорошенко Ю. «Біологія та екологія з комп’ютером»; Сліпчук І. «Дидактичні можливості інформаційних технологій у навчанні біології»; Головцова М. «Використання ІКТ на уроках біології»   і т.д. Вчитель надає перевагу  використанню ІКТ на уроках біології, у порівняні з традиційною формою викладання це полегшує засвоєння  навчального матеріалу  учнями.

 Стисла анотація досвіду  
Досвід роботи із використанням мультимедійних засобів та комп’ютерних програм при навчанні біології показав ряд переваг інформаційних технологій над традиційними формами навчання:
· Підвищення інтересу і загальної мотивації до навчання;
· Залучення учнів до активної навчально-пізнавальної діяльності; 
· Формування практичних знань і навичок у віртуальному просторі;
· Формування вмінь самостійно здобувати якісні знання;
· Забезпечення об’єктивності контролю та перевірки знань;
· Індивідуалізація навчання;
· Розвиток творчого мислення; 
· Розвиток абстрактного мислення.
     Інформаційно-комп’ютерні технології (ІКТ) - сукупність методів, виробничих процесів і програмно-технічних засобів, інтегрованих з метою збирання, опрацювання, зберігання, розповсюдження, показу і використання інформації в інтересах її користувачів. Одними із зручних засобів, в практичній діяльності викладача біології, є Microsoft Power Point та текстовий редактор MS Word,  Microsoft Excel, що входять до складу пакету Microsoft Office. Використовуючи цю програму під керівництвом вчителя біології, учням надається можливість створювати нові мультимедійні презентації, доповнюючи їх анімаційними ефектами, відео фрагментами, звуковим супроводом, що значно підвищує ефективність навчання та засвоєнні матеріалу шкільної програми. Дана програма дозволяє використовувати також анімацію, слайди, фрагменти відеофільмів під час вивчення природних об'єктів і явищ, що формує у школярів образні уявлення, а на їх основі – біологічні поняття. За допомогою комп'ютерних презентацій можна створювати будь-які уроки, враховуючи вимоги вчителя та логіку побудови конкретного уроку для певного класу. Використання кольорових комп'ютерних презентацій у вигляді слайдів та коментарів до них дає можливість продемонструвати учням велику кількість об'єктів, які неможливо безпосередньо показати в класі, Тому, використовуючи такі комп’ютерні технології, учні на уроці «ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА НАСІННИХ РОСЛИН. ВІДДІЛ ГОЛОНАСІННІ» отримали можливість наочно ознайомитися із загальними ознаками насінних рослин; і з особливостями будови й розмноження голонасінних, їх поширенням у природі .
    
Результативність впровадження досвіду
 Найбільш значимими результатами впровадження ІКТ на уроках біології  стали такі показники: 
· значне підвищення інформативності уроку;
· стимулювання мотивації навчання учнів;
· мобільність повторення найбільш складних моментів попереднього уроку;
· реалізування доступного  сприйняття інформації за рахунок
паралельного представлення інформації в різних модальностях: візуальної і слухової;
· можливість самостійно здобувати інформацію та працювати з нею. 
· наявність самостійного контролю знань;  
· залученню учнів до спільної діяльності з вчителем для розробки уроків з використанням ІКТ; 
· диференційний підхід для засвоєння матеріалу уроку учнями.

Репрезентація досвіду
- Проведення семінару з даної  на рівні навчального закладу;
- Даний матеріал готується для публікації у фаховому  журналі з біології.

Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: shevchenko (27.01.2014)
Переглядів: 925 | Теги: біологія, Шевченківський, мультимедійні засоби, комп’ютерні технології, ІКТ | Рейтинг: 3.2/89
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020