Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 18.04.2024, 07:31

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Використання інтерактивних методів навчання на уроках біології
Використання інтерактивних методів навчання на уроках біології

Лашина Юлія Володимирівна, вчитель біології вищої категорії

Запорізький навчально-виховний комплекс "ОСНОВА” з відділенням для реабілітації дітей хворих на цукровий діабет Запорізької міської ради Запорізької області

Керівник закладу: Любімова Алла Володимирівна

Адреса: м.Запоріжжя, вул. Я.Новицького 9
Т. 380612340104
osnovazp@mail.ru
www.sites.google.com/site/znvkosnova/



Провідна педагогічна ідея досвіду: Сутність iнтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умов постійної, активної взаємодії ycix учнiв. Це співнавчання (колективне, групове, навчання в спiвпрацi), де учень i вчитель є рівноправними субєктами навчання. Педагог виступає в ролi органiзатора процесу навчання, лiдера групи. Органiзацiя iнтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв’язання проблем. Воно ефективно сприяє формуванню цiнностей, навичок i вмінь, створенню атмосфери співпраці, взаємодії, дає змогу педагогу стати справжнім лідером учнівського колективу.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Незважаючи на різні аспекти дослідження проблеми, не набуло достатнього обґрунтування питання вибору форм та методів роботи, спрямованих на активізацію пізнавальної діяльності учнів. Стрімкі зміни, що відбуваються в українському суспільстві, осучаснення освітньої системи, досягнення в галузі практики викладання біології поставили перед кожним педагогом необхідність оновлення змісту і методів навчання біології. Це зумовило вибір теми педагогічного дослідження: «Використання інтерактивних методів навчання на уроках біології».

Науково-теоретична база досвіду: Педагогічний досвід базується на теоретико-практичних дослідженнях вiтчизняних науковців (А.М.Апексюк, Ю.К. Бабанського, Я.Лернер)  якi розкрили сутність, функцції методiв навчання та обгрунтували рiзнi пiдходи до їхньої класифікації.  Зокрема, пошукової пiзнавальної діяльності, як найвищої форми самостійної діяльності (МО.Менчинська, Д.М. Богоявленський, Е.М.Кабанова-Меллер,  В.Ф.Паламарчук та ін.)  у процесі вивчення біології  (B.C. Анісімовою, О.Т.Бровкіною, А.Е.Богоявленським, Є.П.Бруновт). Стисла анотація досвіду: Новизна педагогічного досвіду полягає в обранні та застосуванні оптимальних інтерактивних методів комплексного формування комунікативної компетенції школярів; зміні підходу до пред’явлення нового матеріалу та способів його відпрацювання. У педагогічному досвіді визначено педагогічні принципи з формування пізнавальної діяльності учнів та  умови ефективного впровадження інтерактивних методів на уроках біології.  Матеріали педагогічного дослідження розкривають ряд аспектів методики викладання природничих дисциплін та мають перспективи подальшого розвитку.

Результативність впровадження досвіду:
Результатом такої організації навчально-виховного процесу є високий та достатній рівень навчальних  досягнень учнів з предмету, достатній та високий рівень адаптації учнів у навчальному середовищі, переважаючі допустимий та оптимальний рівні навчальної мотивації, середній та високий рівні сформованості загально навчальних умінь та навичок.

Репрезентація досвіду:

Педагогічна рада ЗНВК «ОСНОВА» з теми: «Формування інформаційної компетентності учасників навчально-виховного процесу - визначальний фактор ефективної діяльності» (жовтень, 2012р)
Обласний науково-практичний семінар з теми: «Інноватика в сучасній освіті: Інноваційна педагогічна підтримка дитини» ( лютий 2013 р.)
Педагогічна рада ЗНВК «ОСНОВА» з теми: «Науково-дослідницька діяльність педагога та учня як один з невід’ємних складників успішного розвитку НВК» ( листопад 2013р)
Матеріали досвіду опубліковано у фахових виданнях:
Юлія Лашина. Розробка бінарного уроку «Времена года». // Біологія, №7 (715), квітень 2013, «Шкільний світ». С.26-30.

Презентацію досвіду розміщено на шкільному блозі «Міська педагогічна виставка – 2014» http://mpedvistavka2014.blogspot.com/2014/01/blog-post_5734.html

Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: OrdgonRMO (25.01.2014)
Переглядів: 2106 | Коментарі: 3 | Теги: Інтерактивні методи, Активізація пізнавальної діяльності, навчання на уроках біології, Орджонікідзевський, пошуково-дослідницька діяльність | Рейтинг: 3.6/178
Всього коментарів: 3
3 Александр  
Очень интересная работа.

2 лена  
Хорошая работа. Спасибо.

1 Анжела  
Хорошие результаты. Знакома с Вашими работами МАН. Желаю успехов и дальнейших побед!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024