Використання інноваційних технологій в процесі формування інформаційної, проектної та дослідницької компетенцій учнів на уроках хімії Акчуріна Надія Леонідівна, вчитель хімії, вища категорія, вчитель-методист
Запорізька загальноосвітня школа I-IIIступенів №84 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Діденко Зоя Василівна
Вул. Північнокільцева, 16-А, м. Запоріжжя, 69104 Тел./факс: (0612) 769-80-34,
Провідна педагогічна ідея досвіду: Хімія – це наука, що не лише є основою науково-технічного прогресу, але й сприяє розвитку особистості й підвищенню культури людини. Необхідно дати учням систему знань з хімії, стимулювати учнів до постійного поповнення знань, створення умов для розвитку творчого мислення, досліджувальних умінь, навичок. Основний акцент робиться на творчий розвиток особистості. Тому провідною ідеєю досвіду є самовдосконалення, самореалізація творчої особистості.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Використання нових педагогічних технологій у навчально-виховному процесі дозволяє вчителям реалізувати свої педагогічні ідеї, а учням дає можливість самостійно вибирати освітню траєкторію - послідовність і темп вивчення тем, систему тренувальних завдань і задач, способи контролю знань. Так реалізується найважливіша вимога сучасної освіти - вироблення в суб'єктів освітнього процесу індивідуального стилю діяльності, культури самовизначення, відбувається їх особистісний розвиток. Головним питанням сьогодення в системі нової освіти є опанування учнями вмінь і навичок саморозвитку особистості, що значною мірою досягається шляхом впровадження інноваційних технологій організації процесу навчання. При цьому можуть і повинні бути використані особистісно зорієнтовані інноваційні педагогічні технології. Науково-теоретична база досвіду: Значний внесок у розробку методології й теорії поняття педагогічної технології зроблено сучасними педагогами: В. Безпалько, Б. Лихачовим, М. Кларіним, В. Монаховим, Г. Селевко та іншими. Проблему педагогічної інноватики розглядали такі вчені , як О. Арламов, М. Бургін, В. Журавльов, В. Загвязинський, Н. Юсуфбекова, А. Ніколс та інші. Мета дослідження полягає в тому, щоб розкрити поняття інноваційних педагогічних технологій, розкрити основні методологічні вимоги, яким має відповідати будь-яка інноваційна технологія навчання. Теоретичною основою мого досвіду є наукові та методичні розробки вітчизняних учених та педагогів, таких як: - Богданова Л.Є. Інтерактивні технології навчання на уроках хімії.-Х.: Вид. група «Основа», 2004. – (Серія «Бібліотека журналу "Хімія”»; Вип.6 (18)). - Буджак Г. Метод проектів як педагогічна технологія// Біологія і хімія в школі – 2001 -№1 - Нісімчук А.С., Падалка О.С., Шпак О.Т. Сучасні педагогічні технології. – К.: Просвіта; 2000.-368с.
Стисла анотація досвіду: В роботі наведені результати дослідження ефективності впровадження інноваційних технологій навчання при вивченні хімії. В системі представлених технологій піднімається одна з актуальних проблем сучасної методики викладання – проблема розвиваючого навчання, а саме – самовизначення, самореалізація, формування і розвиток навичок критично й творчо мислити. В ході роботи проаналізовані теоретичні дослідження провідних вчених-педагогів та психологів з питань організації самостійної продуктивної діяльності учнів з проблеми організації навчального процесу за інноваційними технологіями. В основу моєї роботи й методики викладання покладені такі ідеї та сучасні технології: * особистісно – орієнтоване навчання; * дослідницький метод; * групові технології; * інтерактивні технології; * метод проектів; * інформаційно – комунікативні технології. Результативність впровадження досвіду: Результати участі в районних олімпіадах: 2011-2012 н. р.: Соснін Антон, 9-А, III місце 2012-2013 н. р.: Яремченко Євгеній, 8-А, III місце 2013-2014 н. р.: Яремченко Євгеній, 9-А,IV місце Результати участі у Всеукраїнській грі «Геліантус-2012»: Андрющенко Катерина, 9-А, грамота з хімії Головань Гліб, 10-Б, диплом III ступеня Панченко Ірина, 10-Б, диплом III ступеня Семакіна Ольга, 10-А, диплом III ступеня Яремченко Євгеній, 8-А,диплом III ступеня
Репрезентація досвіду: навчальний заклад – виступ на засіданні ШМО; публікації: урок-проект «Вода знайома й незнайома» -«Бібліотека журналу «Хімія», Х.. Видавнича група «Основа», 2008; урок-дослідження «Отруєння спиртами, їх згубний вплив на організм людини»- науково-методичний журнал «Хімія», Х.,Видавнича група «Основа», 2013;урок-проект «В кругообігу складних неорганічних сполук»,урок-дослідження «Білки,жири,вуглеводи»- Методичний портал «Учительський журнал on-line» 2011-2013
|