Мамчур Юлія Володимирівна,
Вчитель біології, спеціаліст вищої категорії
Запорізький навчально-виховний комплекс №67 Запорізької міської ради
Запорізької області
Директор Малиш Олена Євгенівна
Адреса: вул.Радіаторна , 26, тел.(061) 236-56-04
e-mail– komplex67@rambler.ru
адреса сайту - http://znvk67.zp.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду
Обґрунтування доцільності використання ІКТ на уроках біології як засобу вдосконалення пізнавальної
діяльності учнів.
Обґрунтування актуальності та перспективності
досвіду
Актуальність даної проблеми обумовлена тенденціями сучасного освітнього та навчально –
виховного процесу, у зв’язку із збільшенням інформатизації суспільства. Інформатизація навчального курсу біології здійснюється,
головним чином, в формі впровадження засобів інформаційно – комунікаційних технологій, в тому числі й мультимедійних посібників.
Науково –теоретичною базою досвіду
Є головні положення щодо розвитку загальної середньої освіти в Україні, викладені в Законах України
«Про освіту», «Про загальну середню освіту», Державній національній програмі «Освіта» (Україна ХХІ століття), Державному
стандарті базової і повної середньої освіти, Концепції профільного навчання в старшій школі.
Серед українських та зарубіжних дослідників, хто торкається
питання застосування мультимедійних технологій при навчанні, слід виокремити таких: А.В. Осін, Ю.О.Жук, М.І.Жалдак, Р.С. Гуревич,
В.Ф. Шолохович, В.Г. Афанас’єв, Ю.М. Батурін, Д. Белл, Н. Вінер, Л.М. Землянова, М.М. Мазур та ін..
Стисла анотація досвіду
У роботі звернена увага на роль ІКТ у викладанні біології в сучасній школі та важливість раціонального використання
в навчальному процесі наочних засобів навчання. Досвід вчителя базується на ефективних педагогічних технологіях таких як
проблемне навчання, інтерактивні (ігрові), проектні технології. Ефективність технології посилюється за рахунок активного
впровадження сучасних інформаційно – комунікаційних технологій на всіх етапах уроку. Комп’ютерні мультимедійні посібники
з біології забезпечують в тій чи іншій мірі наочність, інтерактивність і інші якості, що відрізняють їх від підручників на
паперових носіях.
Результативність впровадження досвіду
На відміну від звичайних технічних засобів навчання ІКТ дозволяють не тільки збагатити учня великою
кількістю готових, чітко відібраних, відповідним чином організованих знань, але й розвивати інтелектуальні, творчі здібності
учнів, їх вміння самостійно отримувати нові знання, працювати з різними джерелами інформації. Використання ІКТ на уроках
біології дозволяє інтенсифікувати діяльність вчителя та учня; підвищити якість навчання предмету; відобразити істотні сторони
біологічних об’єктів, висунути на передній план найважливіші навчальні цілі і задачі, характеристики об’єктів, що вивчаються,
і явищ природи.
Зростає кількість учнів з середнім та достатнім рівнем сформованості
знань і, навпаки, зменшується їх кількість з низьким рівнем. Підвищується інтерес до вивчення предмета, діти з нетерпінням
чекають наступного уроку, щоб дізнатися чогось нового та продемонструвати свої досягнення. Збільшується кількість учнів,
що бажають взяти участь у різних конкурсах.
Репрезентація досвіду
Виступи на засіданнях ШМО, творчих груп, педраді. Розміщення матеріалів уроків на сайті комплексу. Участь в
конкурсі «Учитель року – 2011».
http://www.teacherjournal.com.ua/shkola/.html