Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 21:45

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Використання ІКТ на уроках біології як засіб формування інформаційної компетентності учнів
Використання  ІКТ на уроках біології як засіб формування інформаційної компетентності учнів

Василяженко Юлія Анатоліївна,
учитель бiологiї,  спецiалiст вищої  категорii, педагогогiчне звання «Старший учитель»

Запорізька спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов № 7
Адреса:  м. Запоріжжя, вул. Північнокільцева, 21
Телефон: 769-80-37
E-mail: mail@school7.zp.ua
Сайт: school7.zp.ua

Директор Білоус Костянтин Андрійович

Провiдна педагогiчна iдея досвiду: Згідно з Державними стандартами освіти, перед школою стоїть завдання підготувати учнів до життя у сучасному інформаційно-високорозвиненому динамічному суспільстві. Одним із шляхів вирішення вищезазначеного завдання є впровадження інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ), які відкривають можливості під час роботи з різноманітною інформацією у навчальному процесі.

Обгрунтування актуальностi та перспективностi досвіду: Використання ІКТ на уроках біології дозволяє інтенсифікувати діяльність вчителя і школяра; підвищити якість навчання предмета; відобразити істотні боки біологічних об'єктів, висунути на передній план найбільш важливі (з точки зору навчальних цілей і завдань) характеристики досліджуваних об'єктів і явищ природи. Переваги мультимедійних технологій, в порівнянні з традиційними, різноманітні: наочне подання матеріалу, можливість ефективної перевірки знань, розмаїття організаційних форм у роботі учнів і методичних прийомів у роботі вчителя. Багато біологічних процесів відрізняються складністю. Діти з образним мисленням важко засвоюють абстрактні узагальнення, без картинки не здатні зрозуміти процес, вивчити біологічні явища. Мультимедійні анімаційні моделі дозволяють сформувати у свідомості учня цілісну картину біологічного процесу, формувати  базові знання про принципи функціонування і структуру біологічних систем, про взаємозв'язки між біологічними системами та середовищем; інтерактивні моделі дають можливість самостійно «конструювати» біологічні процеси, виправляти свої помилки, самонавчатися, оволодівати методологією наукового пізнання світу та формувати  основи здорового способу життя.

Науково–теоретична база досвіду: Доцільність та шляхи впровадження комп’ютерних технологій у навчальний процес з біології в основній школі досліджували вітчизняні та закордонні вчені, а саме: Г. Клейман, М.Краудер,  С.Пейперт,  В.Скіннер, Козленко, Н. Матяш, Є. Неведомська, Н. Семенюк, М. Сидорович, В.Смірнов, В. Соломін, Е. Шухова та ін. Ю. Дорошенко, Н. Семенюк, Л. Семко у роботі «Біологія та екологія з комп'ютером»  аналізують можливості комп'ютерної підтримки лабораторних і практичних робіт з біології.

Стисла анотацiя досвіду: Використання ІКТ у сучасній школі позитивно впливає на способи організації процесу навчання, керування навчально-пізнавальною діяльністю учнів, стимулювання цієї діяльності, контроль і перевірку засвоєння навчального матеріалу. Істотно зміцнюють зв'язки між усіма учасниками освітнього процесу за рахунок використання ІКТ.         

Результативнiсть  впровадження досвіду:  Досвід роботи свідчить, що проектна діяльність сприяє підвищенню інтересу до біологічної науки, самоосвітньому формуванню інтелектуальних, спеціальних,  загальнокультурних знань і вмінь учнів, покращенню навчальних досягнень учнів.

Репрезентацiя досвіду: ШМО природничо-математичних наук, педагогічна рада школи, РМЦ динамічні групи, творча група міста з відзнакою за  суттєвий внесок у впровадженні інноваційних освітніх  технологій в навчально-виховний процес, участь обласному конкурсі «Вчитель року 2012» з даної теми.

Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: kommun2 (21.01.2014)
Переглядів: 2303 | Теги: інформаційно-комунікативні технолог, Комунарський, Державні стандарти освіти, ключові компетенції., інформаційні комунікації | Рейтинг: 3.1/104
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024