Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:23

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Використання елементів модульного навчання на уроках біології

Використання елементів  модульного навчання на уроках біології

Рибак Ірина Володимирівна, вчитель біології, Спеціаліст вищої категорії

Запорізька загальноосвітня школа I-III ступенів № 41
Запорізької міської ради Запорізької області

Директор Ходикін Микола Іванович

 м. Запоріжжя, вул. Миру 6, (061) 224 33 90,
zosh41@mail.ru.

Провідна педагогічна ідея досвіду: Використання елементів модульного навчання на уроках біології створює умови максимального розвитку дітей з різним рівнем здібностей. Сутність модульного навчання полягає в тому, що учень самостійно досягає конкретної мети навчально-пізнавальної діяльності в процесі роботи з модулем. Модульна система створює умови для реабілітації відстаючих і просунутого навчання тих, хто здатний вчитися з випередженням.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Виходячи з основних орієнтирів модернізації змісту освітив ході реалізації Державних освітніх стандартів, особливо вагомим є виховання учня як життєво і соціально компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір і приймати відповідальні рішення у різноманітних життєвих ситуаціях, вироблення умінь практичного і творчого застосування набутих знань. Одним з найважливіших компонентів нової моделі шкільної освіти є її орієнтація на практичні навички, на здатність застосовувати знання. Саме тому, тема досвіду «Використання елементів модульного навчання на уроках біології» актуальна і перспективна.

Науково-теоретична база досвіду:

Загальну теоретичну основу досвіду становлять положення, що ґрунтуються на:
•    теоріях модульного навчання Дж. Рассела "ModularInstruction”;
•    теорія і практика модульного навчання за роботами Юцявичене П.А.;
•    Шамова Т.І. «Модульне навчання: сутність, технологія».

Стисла анотація досвіду:
Модуль – це цільова функціональна одиниця, в якій об’єднано навчальний зміст і технологію оволодіння ним в систему високого рівня цілісності.
Окрім того, модуль виступає засобом навчання, оскільки до нього входять:
•    цільовий план дій
•    банк інформації
•    методичне керівництво.
Саме модуль може виступати як програма навчання, що індивідуалізована за змістом, методами навчання, рівнем складності, ступенем самостійності, темпом навчально-пізнавальної діяльності учня.
Елемент модульної технології навчання - модульний урок. Кожен навчальний елемент у модульному уроці - це крок до досягнення інтегрованої мети уроку, без оволодіння змістом якого ціль  не буде досягнута.
Теоретичний аналіз модульного навчання дозволяє виділити наступні його особливості:
- модульне навчання забезпечує обов'язкову обробку кожного компонента дидактичної системи і наглядне їхнє уявлення в модульній програмі і модулях;
- модульне навчання припускає чітку структуризацію змісту навчання, послідовний виклад теоретичного матеріалу, забезпечення навчального процесу методичним матеріалом і системою оцінки і контролю засвоєння знань, що дозволяє корегувати процес навчання;
- модульне навчання передбачає варіативність навчання, адаптацію навчального процесу до індивідуальних можливостей і запитів тих, що навчаються.

Результативність впровадження досвіду:

Використання модульної технології на уроках біології дає можливість реалізувати механізм організації творчої діяльності дітей, навчити їх творчо та самостійно мислити, формувати  позитивну мотивацію, що приводить до значного підвищення рівня навченості учнів.

Репрезентація досвіду:
Виступи на засіданні РМЦ, педраді, участь у семінарах-практикумах для колег району, виступи на курсах слухачів ЗОІППО, публікація на viki.zp.ua.


Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: OrdgonRMO (19.01.2014)
Переглядів: 962 | Теги: цільовий план дій, методичне керівництво, модульний елемент, Орджонікідзевський | Рейтинг: 3.0/59
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020