Провідна педагогічна ідея досвіду: Високомолекулярні сполуки є невід`ємною складовою нашого оточення. Вивчення їхніх властивостей в рамках предмету «Органічна хімія» та спецкурсу «Хімія високомолекулярних сполук» дозволяє учням здобути знання про навколишній світ, встановити зв`язок між живою та неживою природою, набути навичок логічного мислення та опанувати засобами самостійного добування та обробки інформації.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Детальне вивчення складу, будови, властивостей та застосування високомолекулярних сполук може бути корисним для тих учнів, які прагнуть до подальшого навчання в галузях біології, хімії, біотехнологій, екології, медицини. Це насамперед учні класів з поглибленим вивченням хімії. Проте існуючі підручники, довідники та методичні посібники з зазначеного розділу хімії орієнтовані на контингент студентів вищих навчальних закладів. За рівнем складності та підходами до викладання матеріалу переважна більшість їх не відповідає вимогам до шкільних підручників. Використання такої літератури вчителем вимагає від нього значних зусиль з адаптації матеріалу. Тому виникла потреба розробки такого посібника, який би мав відповідність до спецкурсу «Хімія високомолекулярних сполук» для 11-х класів з поглибленим вивченням хімії.
Науково-теоретична база досвіду: Методичний посібник розроблено на основі сучасних підходів до вивчення високомолекулярних сполук. Аналіз особливостей фізичних та хімічних властивостей речовин дано на основі будови молекул, характеру хімічних зв`язків. Опанування теоретичного матеріалу та виконання практичних завдань передбачає використання учнями елементів інформаційних технологій.
Стисла анотація досвіду: Для зручності користування в даному посібнику навчальний матеріал розподілено поурочно. Передбачено проведення узагальнюючих семінарських занять, практичних робіт, тестового контролю знань. Тому використання посібника дозволяє як учням так і педагогам оптимізувати підготовку до уроків, мінімізувати процес пошуку фактичного матеріалу і зосередитися на проблемних та творчих аспектах вивчення курсу.
Результативність впровадження досвіду: Пробну версію посібника було використано як додаткове джерело інформації при вивченні органічної хімії в 11 класі з поглибленим вивченням хімії та біології. Робота з посібником дозволила дітям більш ґрунтовно оволодіти предметом, якісно підготуватися до зовнішнього незалежного оцінювання та створити підґрунтя до подальшого успішного вивчення хімії у вищих навчальних закладах, зокрема Запорізькому національному університеті (біологічний факультет), Українському хімічному університеті, Запорізькому державному медичному університеті, Національному технічному університеті «КПІ» (факультет біотехнології). Учні з високим рівнем досягнень використовували посібник під час підготовки до предметних олімпіад та конкурсу Малої академії наук.
Репрезентація досвіду: Матеріали досвіду було представлено в гімназії під час проведення єдиного методичного дня, надано для ознайомлення вчителям хімії під час проведення лекцій та семінарів для слухачів курсів КЗ ЗОІППО. Електронну версію посібника розміщено на сайті Запорізької гімназії №28.