Провідна педагогічна ідея досвіду: Розвиток системного і творчого мислення, збудження інтересу до навчання, задоволення потреб учнів у поглибленні знань про біологію та різноманітність тварин та їх значення у природі та житті людини, сприяння формуванню здібностей і професійних нахилів, опанування засобами самостійного добування та обробки інформації.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Детальне вивчення особливостей морфології, фізіології та різноманітності тварин може бути корисним для тих учнів, які прагнуть до подальшого навчання в галузях біології, екології, медицини. Це насамперед учні класів з поглибленим вивченням біології. За рівнем складності та підходами до викладання матеріалу переважна більшість існуючих підручників не відповідає вимогам до підручників для профільного навчання. Підготовка до занять із зоології у профільних біохімічних класах вимагає від вчителя значних зусиль з адаптації матеріалу із підручників для вищої школи або значного поглиблення знань із підручників академічного рівня. Тому виникла потреба розробки такого посібника, який би мав достатній об’єм інформації та рівень складності для поглибленого вивчення зоології у профільному 8 класі.
Науково-теоретична база досвіду: Методичний посібник розроблено на основі сучасних підходів до вивчення біології тварин, простежується еволюційність, прагнення трактувати морфологічні та анатомічні особливості функціонально на основі уявлень про їх адаптивність. Опанування теоретичного матеріалу та виконання практичних завдань передбачає використання учнями елементів інформаційних технологій.
Стисла анотація досвіду: Для зручності користування в даному посібнику навчальний матеріал розподілено в еволюційній послідовності. Приваблює чіткий та стислий стиль викладання. Передбачено поглиблення і узагальнення знань про різноманітність тварин, їх значення у природі та житті людини. Використання посібника дозволяє як учням так і вчителям оптимізувати підготовку до уроків, мінімізувати процес пошуку фактичного матеріалу і зосередитися на проблемних та творчих аспектах вивчення курсу.
Результативність впровадження досвіду: Пробну версію посібника було використано як додаткове джерело інформації при вивченні зоології у 8 класі з поглибленим вивченням хімії та біології та при вивченні спецкурсу «Порівняльна анатомія і фізіологія тварин» в 11 профільному біохімічному класі. Робота з посібником дозволила дітям більш ґрунтовно оволодіти предметом, якісно підготуватися до зовнішнього незалежного оцінювання та створити підґрунтя до подальшого успішного вивчення біології у вищих навчальних закладах, зокрема Запорізькому національному університеті (біологічний факультет), Запорізькому державному медичному університеті, Національному технічному університеті «КПІ» (факультет біотехнології). Учні з високим рівнем досягнень використовували посібник під час підготовки до предметних олімпіад та конкурсу Малої академії наук. Репрезентація досвіду: Матеріали досвіду було представлено в гімназії під час проведення єдиного методичного дня, надано для ознайомлення вчителям біології під час проведення семінарів для слухачів курсів КЗ ЗОІППО. Електронну версію посібника розміщено на сайті Запорізької гімназії №28.