Підвищення ефективності сучасного уроку як основної форми навчально-виховного процесу
Поливанюк Оксана Миколаївна, вчитель біології, «спеціаліст вищої категорії»
Запорізький навчально-виховний комплекс № 63 Запорізької міської ради Запорізької області Директор: Циганов Г.В. Адреса: м. Запоріжжя, вул. Пархоменка, 12-А Телефон: 67-80-16
Провідна педагогічна ідея досвіду: пріоритетним напрямком педагогічної діяльності вважати гармонійне поєднання інноваційних підходів до викладання, сучасних педагогічних технологій та класичних методів викладання, що мають органічно поєднуватися з провідними принципами педагогіки.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: актуальність теми «Підвищення ефективності сучасного уроку як основної форми навчально-виховного процесу» визначається тим, що її дослідження пропонує критерії, які вказують на підвищення ефективності уроку та визначає пріоритетні напрямки педагогічної діяльності вчителя, в контексті підвищення ефективності уроку з використанням сучасних педагогічних технологій та інноваційних підходів до викладання. Таким чином, педагогічна діяльність вчителя зорієнтована на розвиток особистості учня шляхом підвищення ефективності сучасного уроку.
Науково-теоретична база досвіду: роботи педагогів Максимюк С.П., Фіцула М.М., Прокопенко І.Ф., Макаренко А.С., Підласий І., Сластьонін В.
Стисла анотація досвіду За інноваційним потенціалом досвід – комбінаторний. В контексті методичної теми навчального закладу ЗНВК №63 «Компетентнісно орієнтований підхід до реалізації змісту та організації навчально-виховного процесу закладу на основі моделі розвитку особистості людини» доцільно зорієнтувати своє дослідження на розвиток особистості учня шляхом підвищення ефективності сучасного уроку. Актуальним завданням стає пошук інноваційних форм і методів педагогічних технологій, що сприяють підвищенню ефективності уроку та впливають на розвиток особистості учня. В ході дослідження визначено: критерії ефективності уроку, що залежать від вчителя та від учня; сформовані пріоритетні напрямки педагогічної діяльності на шляху вдосконалення сучасного уроку. Домінуючим напрямком роботи є органічне поєднання інноваційних підходів до викладання предмету та використання сучасних педагогічних технологій із класичними методами викладання та системою принципів сучасної дидактики.
Результативність впровадження досвіду: підвищення мотивації та пізнавального інтересу до вивчення предмету; підвищення середнього балу оцінювання навчальних досягнень учнів; їх залучення до участі в предметних олімпіадах та конкурсах природничого спрямування.
Репрезентація досвіду: - участь у міській конференції «Розвиток екологічної культури вихованців в природно-науковому освітньому процесі» 2013р.; - публікація доповіді у збірнику матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції, м. Запоріжжя, 2011р.; - публікація доповіді у збірнику тез та доповідей Всеукраїнських педагогічних читань, м. Дніпропетровськ, 2010р. Досвід розглянутий та затверджений на засіданні методичної ради (протокол № 3 від 15.12.2013р.). Матеріали зберігаються в методичному кабінеті закладу.
|