Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 09:39

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Основні методи і форми проведення лабораторно-практичних занять на уроках біології в 10-х класах
Основні методи і форми проведення лабораторно-практичних занять на уроках біології в 10-х класах

                     
Бойко Людмила Миколаївна – вчитель біології,  спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист

Кузьменко Віра Анатоліївна  – вчитель біології, спеціаліст

Запорізька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 72 з поглибленим вивченням хімії та біології Запорізької міської ради Запорізької області

Директор – Усова Тетяна Миколаївна

Адреса – м. Запоріжжя, вул. Лермонтова, 21
Телефон – 2334110
Е-mail:  school72@ukr.net


Провідна педагогічна ідея досвіду: Основні компетенції нових програм з біології, де особливе місце відводиться практичним вмінням та навичкам учнів, а також новітні педагогічні технології, потребують сучасного погляду на форми та методику проведення лабораторно-практичних занять. В програмах з біології 10-го класу з поглибленим вивченням хімії та біології приділяється велика увага як лабораторним та практичним роботам, так і лабораторним практикумам. Це дає можливість:
  • закріпити теоретичний матеріал та прищеплює зацікавленість предметом;
  • поглибити навички самостійної роботи з мікроскопом та живими об’єктами;
  • розвивати вміння порівнювати, узагальнювати, робити висновки.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Профільне навчання біології з використанням передових методів проведення лабораторних та практичних занять готує учнів до вибраної професії в галузі біології та медицини. Дозволяє підготувати учнів до вступу та навчанні у ВУЗах, а також вчить застосовувати набуті знання та навички в житті та професійній діяльності. Учні вчаться ставити експерименти, досліди, спостереження, що допомагає їм при написанні наукових робіт, презентацій, проектів на різноманітні олімпіади, конкури та МАН.

Науково-теоретична база досвіду:
1.    Міністерство освіти та науки України: Львівський національний університет імені Івана Франка – реферат на тему: «Класифікація інтерактивних методів»
2.    www.book.net – стаття «Використання активних та інтерактивних методів навчання»
3.    С.П. Упатова – керівник навчально-наукового центру Харківського гуманітарно-педагогічого «Лабораторно-практичні роботи (профільний рівень)» –«Ранок», 2012 р.
4.    С.А. Данілова, О.В. Данілова «Робочий зошит для лабораторних та практичних робіт із загальної біології для 10-11 класів» – «Генеза», 2008 р.
5.    Д.К. Богданова «Сучасні форми і методи викладання біології в школах» – Х.: «Основа», 2005 р.

Стисла анотація досвіду:
При виконанні лабораторних та практичних занять:
  • учні спираються на теоретичний матеріал, отриманий на лекційному занятті;
  • отримують інструкцію, в якій зазначаються тема, мета та хід роботи;
  • розставляються збільшувальні прилади та об’єкти, що вивчаються;
  • учні можуть користуватися підручником, конспектами, фотокартками, схемами, малюнками;
  • розбирається структура об’єкта, вивчаються інструкції, а після цього заповнюються таблиці, схеми, малюнки;
  • робляться висновки, узагальнення, учні відповідають на творчі питання або тести.
Всі види роботи виконуються в друкованих зошитах або в спеціально заведених альбомах, зошитах
Основні форми проведення лабораторних та практичних робіт:
  • індивідуальна – мікроскоп та об’єкти на кожного учня;
  • групова – створюються групи від 3 до 5 чоловік, які отримають спільне завдання, що розподіляється між учнями;
  • демонстраційна – вчитель демонструє експеримент, а учні виконують інші види роботи за інструкцією;
  • віртуальна – базується на сучасних ІТ-технологіях та мультимедійних засобах навчання. Застосування всіх видів інтерактивних, аудіовізуальних і екранно-звукових засобів навчання спрямовано на розвиток розумових здібностей учнів, що відбувається через оволодіння уміннями розумової діяльності: перцептивної (сприймання), мислительної (логічне і творче мислення), імажинативної (уява), мнемічної (пам’ять). А також на розвиток пізнавальної активності учнів і самостійності шляхом засвоєння узагальнених способів самоуправління (постановка цілей, планування, самоорганізація, самоперевірка і само оцінювання, самокоригування).
Роль вчителя:
  • проведенні інструктажу з техніки безпеки;
  • надання консультації протягом заняття;
  • акцентування учнів на меті, ході роботи, творчому завданні
При виконанні учнем самостійної роботи, вчитель спостерігає, допомагає та контролює суворе дотримання техніки безпеки.
При оцінюванні враховується активність, мобілізованість, вміння користуватися приладами, об’єктами, ступінь самостійності.

Результативність впровадження досвіду:
Призери обласних олімпіад з біології 2007-2012 рр.; призери МАНу 2010-2012 рр.; призери обласних олімпіад з екології 2010- 2012 рр.
Сприяє самореалізації особистості учня, значно підвищує якість навчання, є важливою «рушійною силою» загального розвитку.

Репрезентація досвіду: Комунальний заклад "Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” Запорізької обласної ради.
Запорізька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 72 з поглибленим вивченням хімії та біології Запорізької міської ради Запорізької області.



Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: OrdgonRMO (18.01.2014)
Переглядів: 1024 | Теги: Одрджонікідзевський, підготовка до професійної діяльност, форми організації навчально-виховно, Інтерактивні методи, експерименти, досліди | Рейтинг: 2.6/33
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024