Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 21:53

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Опорно-сигнальні конспекти як елемент самоврядування на уроках біології
Опорно-сигнальні конспекти як елемент самоврядування на уроках біології

Ізюмова Світлана Леонідівна, вчитель біології, «Спеціаліст ІІ категорії»

Запорізька гімназія №71 з поглибленим вивченням іноземної мови
Запорізької міської ради Запорізької області

Керівник закладу:  Терновська Л.І.
пр. Маяковського, 8 
т.: 233-87-11
URL: www.school-71.zp.ua
 
E-mail: school-71@ukr.net

Провідна педагогічна ідея: Учнівське самоврядування – обов’язкова ознака розвинутого дитячого колективу, найвища форма організації навчально-виховного процесу. Головною метою впровадження елементів самоврядування на уроках біології є виховання соціально захищеної особистості з активною життєвою позицією, яка зуміє гідно презентувати себе на ринку праці в умовах сучасних  економічних відносин. Організація такої системи роботи на уроці сприяє найбільш повному розкриттю творчого потенціалу молоді, удосконаленню науково-пошукової, навчальної діяльності. Опорно-сигнальні системи – той інструмент, який дозволяє реалізовувати самостійну роботу учнів на різних етапах уроку, активізувати навчальну діяльність, підвищити цікавість до предмета.  Опорно-сигнальні конспекти та схеми, як одна з форм роботи  на уроках, дозволяють досягти цих задач.
        
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Сучасне інформаційно-технологічне суспільство потребує підготовки  різнобічно розвинутих особистостей, які зможуть конкурувати на ринку праці, вирішувати проблеми різного рівня складності, шукати альтернативні шляхи вирішення складних життєвих ситуацій. В цих умовах важливо формувати в учнів достатній рівень самостійності прийняття рішень, самоорганізації та саморозвитку. Важливим аспектом цього є самостійне пізнання навчального матеріалу.  Перспективною у досяганні цих завдань в умовах сучасного уроку біології є методика опорних схем та опорно-сигнальних конспектів. Ця методика дозволяє сформувати в учнів цілісну картину сприйняття матеріалу, здійснити певну пошукову та творчу роботу.

Науково-теоретична база досвіду: Опорно-сигнальні системи – методичний прийом, який належить до групи активних засобів навчання. Опорно-сигнальна система чи опорний конспект – це навчально-наочний засіб, в якому представлено основний зміст теми, смислові орієнтири навчального матеріалу. Опорний сигнал – це элементарна частина опорного конспекту (ключове слово, словосполучення, аббревіатура, цифра, малюнок). Опори здавна використовуються в процесі навчання біології. Це алгоритми виконання лабораторних та практичних робіт, тезові плани, таблиці, схеми. Таким чином, ця методика залишається актуальною і в сучасній школі. Окрім того, що з її допомогою вирішуються складні питання навчальних цілей,вона допомагає підвищити творчу активність учнів, у дітей усуваються комплекси,які заважають самореалізації (за рахунок  того, що кожен учень, навітьслабкий, має змогу висловити свою думку), засвоюються й етичні норми спілкування з оточуючими.

Стисла анотація досвіду: Даний досвід демонструє опорні схеми та опорно-сигнальні конспекти для 7-го та 9-го класу для використання на уроках біології як з метою реалізації самостійного пізнання учнями навчального матеріалу, самоконтролю та самореалізації.

Результативність впровадження досвіду:
  • підвищення результативності навчальної та виховної діяльності
  • підтримка творчо обдарованої молоді, розвиток здібностей
  • зростання цікавості до навчальної, наукової та творчої  діяльності з предмета
  • створення умов для саморозвитку та самореалізації учнів
Репрезентація досвіду: навчальний заклад, районне об’єднання вчителів біології

Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: OrdgonRMO (18.01.2014)
Переглядів: 1133 | Теги: опорно-сигнальний конспект, самоврядування, сучасний урок біології, Орджонікідзевський | Рейтинг: 2.9/52
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024