Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 04:07

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Формування творчої особистості випускника профільного хімічного класу

Формування творчої особистості випускника профільного хімічного класу в ході реалізації Державних освітніх стандартів та модернізації освітньої галузі




Вчитель хімії
Ганошенко 
Сергій Анатолійович
Запорізький ліцей № 105 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор ліцею Притула Юрій Михайлович, 

Адреса: 69095, м. Запоріжжя, вул. Запорізька, 13-а 
Тел.: (061) 222-18-36
Сайт: http://lyceum105.ucoz.ua 

Провідна педагогічна ідея досвіду: формування творчої особистості випускника профільного хімічного класу, як спеціаліста і громадянина України в умовах переходу до нових Державних освітніх стандартів. Створення умов для самореалізації учня в різних видах навчальної діяльності з хімії з метою формування стійкого інтересу до предмету та подальшого самовизначення у виборі професії.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Актуальність і перспективність зумовлена спрямованістю сучасної освіти на особистість, на формування цілісності знань, мислення, формування у них активної громадянської позиції. У «Концепції профільної освіти» визначено основні орієнтири модернізації змісту освіти, серед яких провідне місце займає реалізація природних якостей дитини через систему профільної освіти, бо вагомим є виховання учня як «життєво і соціально компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір і приймати відповідальні рішення у різноманітних життєвих ситуаціях, вироблення умінь практичного і творчого застосування набутих знань». Крім того слід враховувати, що Державний стандарт 2011 року ґрунтується на засадах особистісно-зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів, що реалізовані в освітніх галузях і відображені в результативних складових змісту базової і повної загальної середньої освіти. При цьому особистісно- зорієнтований підхід до навчання забезпечує розвиток академічних, соціокультурних, соціально-психологічних та інших здібностей учнів, а тому представлений досвід вчителя хімії Ганошенко С.А. є практично спрямованим і актуальним для реалізації поставлених перед сучасним навчальним закладом освітніх завдань.

Науково-теоретичну базу досвіду становлять положення, що ґрунтуються на:
  • психологічній теорії творчої особистості та її розвитку (Р.Грановська, Л.Єрмолаєва-Томіна, Я.Пономарьов)
  • визначенні педагогічної майстерності та педагогічної творчості вчителя (В.Андрєєв, Ю.Бабанський, М.Поташник)
  • впровадженні системи профільного навчання (П.Лернер, А. Хуторський) 
  •  визначеннях понять «компетенція» та «компетентність» (Д.Ровен, Д.І. Ушакова, М.А. Чошанов, О.В. Харитонова та інші)
Методологічну основу досвіду становлять:
  • теорії психологічного механізму творчості;
  • основні  положення   системного   підходу   методології  пізнання педагогічних фактів, явищ, процесів;
  • особистісно-діяльнісний та системно-цілісний  підхід до розгляду фунуціонування системи «учитель-учень» в умовах профілізації освіти.
За інноваційним потенціалом досвід - комбінаторний.

Результативність впровадження досвіду:
  • велика кількість учнів успішно навчається у вищих навчальних закладах, що пов'язані з хімічним профілем;
  • після закінчення 9 класу достатнє число учнів виявляють бажання навчатися в профільних хіміко-біологічному та хіміко-математичному класах;
  • щорічно серед учнів є переможці хімічних олімпіад різного рівня
  • дані психолого-педагогічної діагностики свідчать про те, що навчальна діяльність не є джерелом психічної напруженості для учнів;
  • накопичений значний дидактичний матеріал дозволяє варіативно його використовувати, забезпечуючи учням можливість вибору при виконанні різноманітних завдань з опором на їхній суб'єктивний досвід життя і індивідуальні  способи самореалізації, сприяє творчому пошуку учня на уроках та у позаурочний час.
Репрезентація досвіду: досвід роботи вчителя хімії репрезентовано на рівні навчального закладу та району. Форми репрезентації: виступи на семінарах,  засіданнях педагогічної ради, ШМО, РМО, публікації у фахових виданнях, участь в роботі проблемних обласних творчих груп з розробки методичного інструментарія поглибленого курсу хімії.


Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: Zhovt1 (14.01.2014)
Переглядів: 4956 | Коментарі: 3 | Теги: творчість учнів, хімія, домашній хімічний експеримент, випускник, творчі завдання з хімії, Жовтневий, поглиблене вивчення хімії | Рейтинг: 3.8/2270
Всього коментарів: 3
3 Михайло Юхим  
Цікава і змістовна стаття. Знаю автора особисто - в улюблену роботу вкладає всю свою душу! Бажаю подальших творчих злетів!

2 Саня  
ответ Laki
можешь ненавидеть, потому что туповат, а нам нравится)

1 Laki  
Ненавижу химию!!!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024