Провідна педагогічна ідея досвіду: формування творчої особистості випускника профільного хімічного класу, як спеціаліста і громадянина України в умовах переходу до нових Державних освітніх стандартів. Створення умов для самореалізації учня в різних видах навчальної діяльності з хімії з метою формування стійкого інтересу до предмету та подальшого самовизначення у виборі професії.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Актуальність і перспективність зумовлена спрямованістю сучасної освіти на особистість, на формування цілісності знань, мислення, формування у них активної громадянської позиції. У «Концепції профільної освіти» визначено основні орієнтири модернізації змісту освіти, серед яких провідне місце займає реалізація природних якостей дитини через систему профільної освіти, бо вагомим є виховання учня як «життєво і соціально компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір і приймати відповідальні рішення у різноманітних життєвих ситуаціях, вироблення умінь практичного і творчого застосування набутих знань». Крім того слід враховувати, що Державний стандарт 2011 року ґрунтується на засадах особистісно-зорієнтованого, компетентнісного і діяльнісного підходів, що реалізовані в освітніх галузях і відображені в результативних складових змісту базової і повної загальної середньої освіти. При цьому особистісно- зорієнтований підхід до навчання забезпечує розвиток академічних, соціокультурних, соціально-психологічних та інших здібностей учнів, а тому представлений досвід вчителя хімії Ганошенко С.А. є практично спрямованим і актуальним для реалізації поставлених перед сучасним навчальним закладом освітніх завдань.
Науково-теоретичну базу досвіду становлять положення, що ґрунтуються на:
психологічній теорії творчої особистості та її розвитку (Р.Грановська, Л.Єрмолаєва-Томіна, Я.Пономарьов)
визначенні педагогічної майстерності та педагогічної творчості вчителя (В.Андрєєв, Ю.Бабанський, М.Поташник)
впровадженні системи профільного навчання (П.Лернер, А. Хуторський)
визначеннях понять «компетенція» та «компетентність» (Д.Ровен, Д.І. Ушакова, М.А. Чошанов, О.В. Харитонова та інші)
Методологічну основу досвіду становлять:
теорії психологічного механізму творчості;
основні положення системного підходу методології пізнання педагогічних фактів, явищ, процесів;
особистісно-діяльнісний та системно-цілісний підхід до розгляду фунуціонування системи «учитель-учень» в умовах профілізації освіти.
За інноваційним потенціалом досвід - комбінаторний.
Результативність впровадження досвіду:
велика кількість учнів успішно навчається у вищих навчальних закладах, що пов'язані з хімічним профілем;
після закінчення 9 класу достатнє число учнів виявляють бажання навчатися в профільних хіміко-біологічному та хіміко-математичному класах;
щорічно серед учнів є переможці хімічних олімпіад різного рівня
дані психолого-педагогічної діагностики свідчать про те, що навчальна діяльність не є джерелом психічної напруженості для учнів;
накопичений значний дидактичний матеріал дозволяє варіативно його використовувати, забезпечуючи учням можливість вибору при виконанні різноманітних завдань з опором на їхній суб'єктивний досвід життя і індивідуальні способи самореалізації, сприяє творчому пошуку учня на уроках та у позаурочний час.
Репрезентація досвіду: досвід роботи вчителя хімії репрезентовано на рівні навчального закладу та району. Форми репрезентації: виступи на семінарах, засіданнях педагогічної ради, ШМО, РМО, публікації у фахових виданнях, участь в роботі проблемних обласних творчих груп з розробки методичного інструментарія поглибленого курсу хімії.