Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:12

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Історія і правознавство

Впровадження комп'ютерних та проектних технологій на уроках історії у вечірній школі

Впровадження комп'ютерних та проектних технологій на уроках історії у вечірній школі


Григоращенко Вікторія Юріївна 

вчитель історії, спеціаліст, «старший вчитель»


Запорізький навчально-виховний комплекс №67 Запорізької міської ради Запорізької області

директор – Малиш Олена Євгенівна.

вул. Радіаторна , 26, тел.(061)236-56-18, (061)236-56-02

e-mail: komplex67@rambler.ru

адреса сайту: http://znvk67.zp.ua/

 

Провідна педагогічна ідея досвіду 

Використання інноваційних педагогічних технологій навчання як підґрунтя для формування у учнів творчих інтелектуальних навиків та вмінь, необхідних для самостійного визначення у світі, активності та мобільності на ринку праці. Даний досвід є модифікаційним за інноваційним потенціалом, так як ґрунтується на поєднанні раніше відомих методик, інноваційних технологій та особистому досвіді учителя.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 

Дослідження проблеми використання комп’ютера як засобу організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках історії пов’язано насамперед із загальною проблемою сучасного розуміння та визначення самого поняття "навчально-пізнавальна діяльність” в його психолого-дидактичному та історико-методичному сенсі. Вдало підібрані засоби забезпечують розвиток творчих здібностей, стимулюють пізнавальну активність, емоційну сферу та інтелектуальні почуття школярів. При цьому підвищується працездатність учнів, зацікавленість їх різними видами діяльності, поліпшується просторова уява, пам’ять, логічне мислення, розширюється їх світогляд. Тому ІКТ мають великі можливості вдосконалення навчально-виховного процесу та підвищення ефективності уроку. Актуальність даної проблеми обумовлена тим, що основною метою освіти на сучасному етапі є поліпшення підготовки молоді до життєдіяльності в нових соціально - економічних умовах. Тому відповідальне, творче ставлення до праці є однією з найважливіших характеристик сучасної людини як особистості. Одним з найбільш пріоритетних напрямків розвитку освіти сьогодні є також питання викладання історії за допомогою комп'ютерних технологій.

Науково–теоретичною базою досвіду  

Є головні положення щодо розвитку загальної середньої освіти в Україні, викладені в Законах України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Державній національній програмі «Освіта» (Україна ХХІ століття), Державному стандарті базової і повної середньої освіти, Концепції профільного навчання в старшій школі. Використання на уроці технічних засобів навчання як окрему педагогічну проблему достатньо глибоко і повно розглядали М.І. Апарович, С.В. Думин, М.Г. Заволока, А.І Зільберштейн, Б.Н. Полозов, Д.І. Полторак, В.М.Попов, Л.М. Пресман та ін. Ними детально розроблено дидактичні та методичні підходи до застосування технічних засобів навчання в різних навчальних предметах, у тому числі на уроках історії. Питанням застосування комп’ютера в навчально-пізнавальному процесі, незважаючи на певну новизну проблеми, вже приділено достатньо уваги в науковій літературі (Г.М. Александров, Е.І. Виштинецький, П.А. Гевал, В.І. Гриценко, А.С. Демушкін, А.М. Довгялло, Л.С. Ісакова, А.І. Кириллов, А.О.Кривошеєв, Є.І.Машбиць, А.Я.Савельєв, Н.А.Слівіна, А.В.Соловйов та ін.). Питання методики викладання історії за допомогою комп'ютерних технологій також розглянуті у педагогічній пресі. Вони пов'язані з описом досвіду конкретних вчителів: В.М.Недзельська „ Деякі аспекти використання комп'ютера на уроках історії та правознавства ”, О.Охредько „Комп'ютери на уроках історії ”, Л.В.Фоменко „ Комп’ютер як засіб організації навчально – пізнавальної діяльності учнів на уроках історії ”, П.А.Гевал „ Загальні принципи використання комп'ютера на уроках різних типів”. 

Стисла анотація досвіду 

У даному досвіді показано можливості впровадження на уроках історії у вечірній школі елементів інноваційних освітніх технологій (проектних, інформаційно-комунікаційних), що сприяє підвищенню ефективності навчального процесу з учнями вечірньої школи. Показано шляхи та засоби підвищення інтересу школярів до історії, формування у них переконань щодо актуальності знань з предмету та формування принципів примноження надбань в результаті власної творчої предметної діяльності. Також одним з видів роботи учнів у вечірній школі є самостійна робота учнів, але відсутність підручників згідно програми викладання історії у вечірній школі не дає можливості підготуватися до уроків, тому мною розроблені методичні посібники з всесвітньої історії для 10-х та 11-х класів, які включають у себе план теми, хронологічну добірку та змістове пояснення до історичних подій, що розглядаються. Зміст програми для вечірніх (змінних) загальноосвітніх навчальних закладів має різницю у розподілі годин на вивчення тем за програмою вивчення історії у очних класах денної форми навчання. Контингент учнів вечірньої школи примусив створити розробки зошитів узагальнюючих уроків для 10-х, 11-х, 12-х класів.

Результативність впровадження досвіду

 

Зростає кількість учнів з середнім та достатнім рівнем сформованості історичних знань і навпаки зменшується їх кількість з низьким рівнем знань. Підвищується інтерес до вивчення предмета, збільшується кількість учнів, що бажають взяти участь у різних конкурсах.


Репрезентація досвіду 

Апробація досвіду відбувалася у процесі викладання історії в Запорізькому навчально-виховному комплексі №67, а також репрезентувався під час виступів та обговорень на засіданнях методичних об’єднаннях та творчих груп. Досвід  брав участь у конкурсі «Учитель року - 2010», де посів ІІ місце в районному етапі, у обласній виставці «Освіта Запорізького краю - 2013». 

 


 

Категорія: Історія і правознавство | Додав: zavod (24.01.2014)
Переглядів: 900 | Теги: інновація інформаційно-комунікаційн, Заводський | Рейтинг: 2.9/36
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020