Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 21:27

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Історія і правознавство

Використання тестових технологій на уроках історії
http://http://teacherjournal.com.ua/shkola/istorya-ta-pravoznavstvo/20195-dosvd-roboti-vchitelya-stor-znvk--67-sobolenko-yup.html


Використання тестових технологій на уроках історії

Соболенко Юлія Петрівна 

вчитель історії, спеціаліст І категорії


Запорізький навчально-виховний комплекс № 67 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор Малиш Олена Євгенівна 

Адреса: вул. Радіаторна, буд. 26, тел. 236-56-04 

e-mail – komplex67@rambler.ru

адреса сайту - http://znvk67.zp.ua/

 

Провідна педагогічна ідея 

Розробка та впровадження тестових технологій на уроках історії.

Обґрунтування актуальності перспективного досвіду

Реформування освіти в Україні передбачає створення високоефективного механізму забезпечення якості освіти, зокрема якості навчальних досягнень учнів. Неможливо досягти значних результатів без відповідного контролю за ходом їх здобуття, без відповідної корегувальної діяльності. Існує багато методів вимірювання навчальних досягнень учнів, але одним із високоефективних сучасних засобів якісних вимірювань навчальних досягнень учнів є тест. Більшість учителів, які послуговуються тестуванням як засобом вимірювання, не розробляють тестових завдань самостійно. Вони користуються тими, котрі запропоновані в друкованому вигляді численними українськими видавництвами. Тільки поодинокі високопрофесійні педагоги спроможні конструювати та укласти валідний тест.

Науково-теоретична база досвіду

Публікації, дослідження, рекомендації відомих науковців, дидактів, методистів. Значним поступом у розвитку тестових технологій як методу педагогічної діагностики сприяли праці В. Аванесова, А. Анастазі, Н. Гронлунда, В. Беспалька, К. Інгекампа,

П. Клайна, А. Майорова, Л. Долінера, М. Челишкової та інших. Окремі аспекти зазначеної проблеми знаходимо в працях Л. Бурлачука і С. Морозова. В останні роки тестові технології навчання набувають поширення в педагогічній практиці України. Серед дослідників, які працюють над проблемою оцінювання навчальних досягнень учнів, можемо назвати таких: В. Шпильовий, І.Булах, М.Барна, Н.Пастушенко, Л.Коваленко, Л. Паращенко та інших.

Стисла анотація досвіду 

В основу досвіду покладено досвід роботи вчителя в складі обласної творчої групи вчителів історії з проблемної теми «Педагогічне оцінювання знань учнів з історичних дисциплін». Досвід узагальнено на 76 сторінках. Ця педагогічна ідея достатньо цікава і не проста, дає можливість реалізуватися вчителю як активній, самодостатній особистості, а найголовніше – виховати учня як творчу індивідуальність, якій притаманне критичне мислення, а також психологічно налаштувати його до майбутньої участі в ЗНО. Досвід вчителя містить обґрунтування необхідності ширшого використання тестових технологій навчання взагалі і особливо на уроках історії. Вчитель робить спробу з’ясувати значення поняття „тест” у сучасній дидактиці, визначити типи та види тестів, які використовуються на уроках історії, з’ясувати переваги та особливості створення тестових завдань, пояснити процедуру перевірки та оцінювання тестових робіт. в роботі наведені приклади тематичних тестових завдань для перевірки знань учнів в 6,7,8-х класів з всесвітньої історії, розробки уроків з використанням тестового матеріалу на різних етапах уроку.

Результативність впровадження досвіду 

Слід відзначити, що теоретичні надбання досвіду мають досить чітку й результативну практичну реалізацію. Так, протягом 20092013 років учні посідають призові місця з історії на районних та обласних етапах Всеукраїнських олімпіад; учні школи постійні учасники конкурсів творчих робіт з історії на районному та обласному рівнях, систематичною є участь в МАН з історії України. Крім того, практична площина досвіду складається з участі в розробці навчально-методичного посібника «Застосування тестових технологій при оцінці навчальних досягнень учнів з історії », написаного у співавторстві з членами обласної творчої групи вчителів історії.

Репрезентація досвіду 

Досвід репрезентувався на рівні навчального закладу під час виступів на педагогічних радах, на засіданні шкільного методичного об'єднання вчителів, що викладають предмети суспільно-гуманітарного циклу, на рівні районного методичного об'єднання вчителів історії та правознавства. 

http://teacherjournal.com.ua/shkola/istorya-ta-pravoznavstvo/20195-dosvd-roboti-vchitelya-stor-znvk--67-sobolenko-yup.html

 



 


Категорія: Історія і правознавство | Додав: zavod (24.01.2014)
Переглядів: 2234 | Теги: адекватні тестові завдання, Заводський, форми і формати тестових завдань, тестологія, валідний тест, матриця тесту | Рейтинг: 2.4/30
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024