Розвивати рівень пізнавального інтересу до предмету, розвивати самостійну діяльність учнів. Обґрунтувати актуальність та перспективність досвіду. Розвивати творчу особистість учня. Формувати науковий підхід до вивчення історії.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Робота над формуванням просторової компетентності є актуальною. Робота з історичною картою є основою у вивченні предмету. Карта дає просторове розміщення історичних подій, показує їх , конкретизує в умовах уявлення про місце, де відбулася історична подія. Карта може служити засобом розвитку розумових здібностей учнів. Читання карти має бути свідомим, органічно вплітатися у тактику уроку, бути пов’язанним із історичними фактами , явищами та процесами. Карта має стати джерелом пізнання нових історичних матеріалів.
Науково – теоретична база досвіду:
Монографії відомих вчених, практиків України – Баханова К.О., Гісема В.В., Родигіної І.В., Мірошніченко В., Приходько А.С.; матеріли періодики з питань викладання історії , методики предмету.
Стисла анотація досвіду:
У пошуках сучасних активних та інтерактивних форм роботи з історичною картою мною розроблені сучасні , ефективні методики формування просторової компетенції. Визначені ефективні шляхи організації розвитку просторової компетенції . Показано, як на уроці можна формувати специфічні картографічні вміння та навички; як робити аналітичну роботу із картою; як використовувати ПК; на конкретних прикладах показано, як формувати в учнів карто аналітичні вміння.
Результативність впровадження досвіду:
Підвищення якості знань учнів, моніторингові дослідження роботи з історичною картою на уроках свідчать про доцільність використання досвіду , вивчення його та запровадження у практиці.
Репрезентація досвіду:
публікація статті «Формування просторової компетенції на уроках історії ( з досвіду роботи)» №26 вересень 2010р. науково – методичний журнал «Історія та правознавство» Видавництво «Основа»
Самый лучший педагог в школе! Жаль, что не все так работают, как Зоя Владимировна. Умеет найти подход к любому ученику, ее уроки интересные и разнообразные. Не смотря на такой стаж работы, она следит за новшествами как и в истории, так и за технологиями. Как минимум свидетельство этому является участия в этом конкурсе! Жаль, что не все учителя нашей школы так работают, а уделяют время концертам, танцам и ненужной болтовней на уроках. Спасибо Вам за уроки Зоя Владимировна!