Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 15:55

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Використання інноваційних технологій навчання як засіб забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії учнів на уроках англійської мови на
Використання інноваційних технологій навчання як засіб забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії учнів  на уроках англійської мови на старшому етапі

Бондаренко Наталія Борисівна,
вчитель англійської мови, спеціаліст I категорії

Запорізька спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов № 7
Адреса:  м. Запоріжжя, вул. Північнокільцева, 21
Телефон: 769-80-37
E-mail: mail@school7.zp.ua
Сайт: school7.zp.ua

Директор Білоус Костянтин Андрійович

Провідна педагогічна ідея досвіду: У епоху змін, світового розвитку та глобалізації, знання іноземної мови стає не просто важливим фактором, а  навіть життєвою необхідністю. Завдання середньої школи полягає не лише у наданні знань, а й у  формуванні учня як освіченої, конкурентоспроможної та впевненої особистості. Використання інноваційних педагогічних технологій у начальному процесі сприяє впровадженню цих завдань. Використання інноваційних технологій модернізує та трансформує навчальний процес так, щоб забезпечити його дослідницький, пошуковий характер. Такий підхід сприяє розвитку мислення, розумових творчих здібностей учнів. Дитина психологічно краще готується до сприйняття невідомого, нового для неї, і це зумовлює не тільки кращі результати в навчанні, а й сприяє формуванню її як особистості та багатьох моральних якостей.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Постійний розвиток та підвищення вимог до учнів, студентів та працівників потребує навчання людини не лише протягом періоду здобуття освіти, а протягом всього життя. Інноваційні технології дають змогу забезпечувати умови для розвитку творчої особистості дитини;сприяють виконанню завдань Національної доктрини розвитку освіти;сприяють позитивній мотивації учнів до пізнавальної діяльності, потребі в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні; дозволяють  гарантувати досягнення певного стандарту освіти; забезпечують особистісно -орієнтовану модель навчання;роблять можливим оригінальний підхід до побудови структури сучасного уроку англійської мови.

Науково-теоретична база досвіду: Теоретичні засади в роботах американського фі¬лософа і педагога Джон Дьюї та  Вільяма Кілпатрика,бразильського педагога Пауло Фрейре,українського педагога Григорій Ващенко.

Стисла анотація досвіду: Основною метою вивчення іноземної мови є формування і розвиток комунікативної культури школярів, навчання практичному опануванню іноземної мови. Завдання вчителя полягає в тому, щоб створити умови практичного опанування мови для кожного учня, вибрати такі методи навчання, які б дозволили кожному учневі проявити свою активність, свою творчість. Завдання вчителя - активізувати пізнавальну діяльність учня в процесі вивчення іноземної мови.

Сучасні педагогічні технології такі, як навчання у співпраці, проектна методика, використання нових інформаційних технологій, Інтернет – ресурсів, презентації забезпечують індивідуалізацію і диференціацію навчання з урахуванням здібностей дітей, їх рівня знань.
Однією із провідних методик, що забезпечує особово-орієнтоване вчення, є метод проектів, як спосіб розвитку творчості, пізнавальної діяльності, самостійності. Робота над проектом – це багаторівневий підхід до вивчення мови, що охоплює читання, аудіювання, говоріння і граматику. Метод проектів сприяє розвитку активного самостійного мислення учнів і орієнтує їх на спільну дослідницьку роботу. На мій погляд, проектне навчання актуальнее тим, що учить дітей співпраці, а вчення співпраці виховує такі етичні цінності, як взаємодопомогу і уміння співпереживати, формує творчі здібності і активізує учнів. Загалом, у процесі проектного навчання, просліджується нерозривність вчення і виховання.
Метод проектів формує в учнів комунікативні навики, культуру спілкування, уміння коротко і доступно формулювати думки, терпимо відноситися до думки партнерів по спілкуванню, розвивати уміння добувати інформацію з різних джерел, обробляти її за допомогою сучасних комп'ютерних технологій, створює мовне середовище, сприяюче виникненню природної потреби в спілкуванні на іноземній мові.

Результативність впровадження досвіду: Використання інноваційних педагогічних технологій сприяє зміні моделі поведінки між учителем та учнями, допомагає розвивати навики мислення, здібності та можливості учнів, дозволяє застосовувати ці ж технології у повсякденному житті. Використовування інноваційних  технологій на уроках англійської мови допомогло мені вирішити  основні завдання особистісно - орієн¬тованої педагогіки, а саме:
  • індивідуалізацію процессу формування навчаль¬них компетенцій учнів;
  • актуалізацію особистісних знань і вмінь, наяв¬них у кожного школяра, та формування нових;
  • диференціацію вибору власного ритму діяль¬ності та основних способів досягнення мети;
  • налагодження міжособистісних стосунків від¬повідно до індивідуальних потреб та можливостей;
  • розвиток критичного мислення та формування самооцінки;
  • формування системного самоаналізу та від¬криття нових індивідуальних можливостей;
  • перебування в ситуації успіху — мотиваційного складника         cаморозвитку особистості.
Більш того, підвищився інтерес до вивчення предмета, збільшилася кількість учнів, що бажають взяти участь у різних конкурсах та змаганнях та які займають призові місця на районних олімпіадах та в міжнародному конкурсі FLEX, активно приймали участь в українській сесії Європейського молодіжного парламенту. Поступово намічається тенденція зростання успішності, підвищення  проценту якості знань.

Репрезентація досвіду: Досвід роботи був представлений  на конкурсі «Вчитель року», виступ на шкільному педсоветі, участь та репрезентація досіду на районній творчій групі Використання інноваційних технологій навчання як засіб забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії учнів  на уроках англійської мови на старшому етапі».
Категорія: Іноземні мови | Додав: kommun2 (21.01.2014)
Переглядів: 1840 | Теги: Інтернет – ресурси, глобальні проблеми, інноваційні технології, співпраця., анотація Інтернет - статей, проектна технологія, Комунарський | Рейтинг: 2.0/38
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024