Провідна педагогічна ідея досвіду: використання інформаційних комп’ютерних технологій (ІКТ) на уроках німецької мови та в позаурочній діяльності вчителя відіграє важливу роль у формуванні творчої особистості, успішної в сучасному інформаційному суспільстві, підвищує ефективність самостійної роботи учнів, сприяє розвитку мислення і творчих здібностей учнів, підвищенню якості навчальних досягнень учнів, розвитку їх творчого потенціалу та професійних навичок, підвищує інтерес до предмету.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: в умовах сучасного освітнього процесу особливої актуальності набуває проблема розробки, створення та впровадження освітніх технологій, які б відповідали вказаним завданням, сприяли б оптимізації навчального процесу. Одним з варіантів таких освітніх технологій є використання ІКТ в навчально-виховному процесі, що передбачає перехід уроку на новий, більш ефективний рівень.
Науково-теоретична база досвіду: багаторічні психолого-педагогічні експерименти В.В.Давидова, Д.Б.Ельконіна, А.В.Занкова та інших показали, що учні здатні засвоювати значно складніший матеріал за більш короткий термін, ніж вважалося до останнього часу. Використання ІКТ допомагає учневі водночас розглядати об’єкт у кількох аспектах. Аналіз і синтез, абстракція і узагальнення виступають у наочно-діяльнісному і словесно-логічному плані та їх різноманітних співвідношеннях. Завдяки цій властивості ІКТ дають змогу не тільки стежити за перебігом мислення учня, а й формувати його розумові операції. Досвід ґрунтується на ідеях Концепції Національної Програми інформатизації, де підкреслюється, що «інформатизація освіти спрямовуватиметься на формування та розвиток нтелектуального потенціалу нації, удосконалення форм і змісту навчального процесу, впровадження комп'ютерних методів навчання та тестування, що дасть можливість вирішувати проблеми освіти на вищому рівні з урахуванням світових вимог. Серед них – індивідуалізація навчання, організація систематичного контролю знань, можливість враховувати психофізіологічні особливості кожної дитини тощо. Результатами інформатизації освіти мають бути: розвиток інформаційної культури людини (комп'ютерної освіченості); розвиток змісту, методів і засобів навчання до рівня світових стандартів».
Стисла анотація досвід: за інноваційним потенціалом досвід – комбінаторний. Основні технологічні та методичні аспекти змістовного наповнення та практичної реалізації досвіду базується на основних положеннях системного підходу як методологічного способу пізнання педагогічних фактів, процесів; положеннях психолого-педагогічної науки в галузі використання ІКТ у навчально-виховному процесі.
Науково-педагогічні принципи, на основі яких здійснюється робота, узгоджуються із загальними педагогічними принципами та віддзеркалюють сучасний рівень розвитку та напрями становлення нової освіти в Україні. Можливості використання мультимедійних технологій на різних етапах уроку представлені в Додатку 1. Використання мультимедійної презентації в поєднанні з інтерактивними завданнями до підручника з німецької мови Planet від видавництва Hueber представлено в Додатку 2. Урок з використанням ІКТ (Додаток 3) було визнано Гете-Інститутом одним з найкращих у Всеукраїнському конкурсі серед вчителів німецької мови «Мій найбільш вдалий урок з німецької». Творчий підхід до використання мультимедійної презентації та поширення передового педагогічного досвіду представлено в Додатку 4, що було відзначено Грамотою лауреата Восьмого всеукраїнського конкурсу «Вчитель-новатор» в рамках програми Microsoft «Партнерство в навчанні». Творчі роботи учнів (проектна діяльність, учнівські презентації та презентації захисту науково-дослідницьких робіт МАН) представлені в Додатках 5, 6 та 7. Використання ІКТ виявилося успішним в роботі гуртка «Клуб іноземних мов» та в позаурочній діяльності (Додатки 8 та 9 відповідно).
Результативність впровадження досвіду: впровадження ІКТ в навчально-виховний процес протягом 2010-2011н.р. – 2012-2013 н.р. дало змогу підвищити кількість учнів, які навчаються на високому та достатньому рівнях з 80% до 90%
Репрезентація досвіду:
– відкриті роки на рівні навчального закладу;
–Диплом учасника Третьої Національної виставки-презентації «Інноватика в сучасній освіті»;
– Грамота лауреата Восьмого всеукраїнського конкурсу «Вчитель-новатор» в рамках програми Microsoft «Партнерство в навчанні»;
– відзнака від Гете-Інституту як переможця Всеукраїнського конкурсу серед вчителів німецької мови «Мій найбільш вдалий урок з німецької»;
– публікації у фахових виданнях (Додаток 10):