Провідна педагогічна ідея досвіду: Створювати умови для якісного засвоєння навчального матеріалу з німецької мови, розвитку інтелектуальних, творчих здібностей учнів, виховання гармонійної особистості, підготовки учнів до життя в розвиненому інформаційному середовищі.
Обґрунтуванняактуальності та перспективностідосвіду: Актуальність вибраної теми зумовлена вимогами сьогодення. В сучасному суспільстві інформаційно-комунікаційні технології з кожним днем стають невід’ємною частиною життя людей. Ресурси мережі Інтернет є безцінною базою для створення інформаційного середовища, освіти та самоосвіти, задоволення особистих та професійних інтересів, потреб. Інтерлінгвістичне середовище Європи та світу вимагає інтенсивного застосування найсучасніших засобів ІК-технологій.З огляду на це, останнім часом велика увага приділяється інформатизації системи освіти, включаючи і мовну освіту.
Науково - теоретична база досвіду: Основу досвіду складають праці зарубіжних та вітчизняних теоретиків. Зокрема, науково-теоретичний базис базується на роботах класика сучасного комунікативно-інформаційного дискурсу Т.А.Вандейка. В основі досвіду сучасні педагогічні погляди, дидактичні і психологічні ідеї науковців: С.В.Вишневської, Л.П.Владимирової, Л.А.Зайцевої, А.І.Горемичкіна,які досліджували проблему використання ІКТ в освітній діяльності на уроках та позашкільній роботі.
Стисла анотація досвіду: Застосування під час підготовки та проведення уроків німецької мови різних комп’ютерних програм: програмовані педагогічні засоби (ППЗ), авторські тести (за допомогою програми «TEST-W»), буклети, листівки, стіннівки (програма MS Pablisher), схеми, таблиці (MS Exel). Особлива увага приділяється авторським презентаціям (MS PowerPoint). Створено шкільний сайт для учнів, що вивчають німецьку мову (http://school71.golden-team.org). Сайт вчителя – це інструмент організації урочної та позаурочної діяльності учнів. Сайт використовується для додаткового повідомлення, консультації. Він містить різноманітні матеріали з німецької мови: тести, пісні, скоромовки, завдання тощо, допомагає при проведені предметних олімпіад.
Результативність впровадження досвіду: Поєднання традиційних технологій з інформаційно-комунікативними при викладанні німецької мови та під час проведення позакласних заходів підвищують: продуктивність праці вчителя та учнів, можливості використання наочності, розвиток творчих можливостей учнів, рівень сприятливого емоційно-психологічного стану.Для вчителя – можливість спроектувати навчальне середовище; реалізувати нові форми і методи навчання; додаткові можливості для підтримки і пізнавального розвитку учнів і вчителя; розробка і вибір найкращих варіантів завдань;спілкування з німецькими колегами – педагогами. Для учня – доступ до нетрадиційних джерел інформації; підвищення ефективності самостійної роботи; закріплення різних навчальних навичок; Для батьків – можливість брати участь в процесі навчання, починаючи від контролю рівня знань до участі в спільних проектах.
Репрезентація досвіду: Матеріали досвіду використовуються педагогами гімназії на уроках та в проведені позашкільних заходів.